Skip to main content

CNA a interzis reclama Vel Pitar cu pâinea „fără virusul gripal” şi face apel la publicitari să nu mai exploateze această situaţie

 
CNA a interzis reclama Vel Pitar cu pâinea „fără virusul gripal” şi face apel la publicitari să nu mai exploateze această situaţie

O reclamă neinspirată despre pâine, taxată aspru de CNA.

Publicitate

Consiliul Naţional al Audivoizualului a decis interzicerea de la difuzare a reclamei la pâine Vel Pitar care „garanta” pâine fără „virusul gripal”, întrucât „instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile”.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat cazul după ce a primit mai multe reclamaţii de la telespectatori care acuzau producătorul că poate induce panică spunând că gripa se transmite prin pâine, că exploatează criza generată de coronavirus sau că se creeaza impresia ca celelalte produse de panificatie sunt periculoase si contaminate accentuand sentimentul de panică.

Totodată, şi Consiliul Român al Publicităţii, organism care are rol consultativ în relaţia cu CNA, a considerat că spotul are numeroase încălcări, întrucât denigrează o întreagă categorie de produse şi că amplifică starea de panică în ce priveşte transmiterea virusului gripal.

Spotul Vel Pitar a dispărut deja de pe online, unde a generat un val de reacţii negative din partea celor care au comentat.

Amintim că Vel Pitar a difuzat în ultimele săptămâni un spot TV în care spune că „gripa, dar şi alte boli, se pot transmite de la persoanele care tuşesc sau strănută peste pâinea dumneavoastră, nu doar în magazine, ci şi în depozite sau când pâinea este transportată” (…) Cumpără pâinea ambalată de la Vel Pitar! Alege siguranţa alimentară! Garantat, fără virusul gripal!”, spune reclama.

În acelaşi clip au apărut imagini cu persoane care strănută asupra unor produse de panificaţie, care le ating sau care le ridică pe cele căzute. Prin contrast, a fost prezentat procesul automat de fabricaţie şi ambalare a produselor Vel Pitar.

Cristina Pocora, membru CNA

„Nu mi se pare deloc în regulă să exploatezi această situaţie, mai ales în starea în care suntem”.

Totodată, Pocora a propus ca CNA să dea un comunicat privind decizia pe acest spot, „în care să subliniem că nu susţinem o astfel de manieră a publicitarilor de a gândi clipurile şi de a promova produsele”.

CNA va trimite şi o adresă către Consiliul Român al Publicităţii pentru a le atrage atenţie membrilor să nu exploateze situaţia creată de epidemia de coronavirus, în clipurile de promovare.

LEGISLAŢIE.

Art. 101, din Codul Audiovizual - Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Am vazut mai devreme videoclipul pe youtube, n am reusit sa l mai gasesc apoi cu search. De unde -l iau?
  • Eh, oamenii au vrut să spună că pâinea ambalată este mai sigură decât cea neambalată, mai ales dacă este vândută într-un magazin cu autoservire.
    În brutăriile mici este la fel de sigură și pâinea neambalată!
  • Dar reclama la PAID (cu imagini si comentarii despre cutremurul din martie `77) nu foloseste un context nefericit? Si de ce nu e interzisa?
  • Ei, lasati! Nu aruncati cu pietre! In definitiv si laptele este ambalat in cutii sigure de la Parmalat si vad ca babuta care vindea lapte de vaca in piata nu s-a urzicat dar in final si-a vandut vaca la abator pentruca toti prefera laptele la cutie. E o realitate. Mai scutiti-ne cu deontologia asta de carton. Si Geo George ai softul in fata si stii deja ce agentie administreaza comunicarea Vel Pitar. Ai vrea sa-i ardem pe rug?!? Toti sunteti exagerati, dovada hartia igienica lipsa din magazine....Oh, iata ca mi-a venit sa stranut... pe voi!
  • Am auzit discutiile despre aceasta reclama, si da in Romania nu este legal sa te folosesti de contexte nefericite (pandemii etc) pentru a-ti promova produsele, in felul in care au facut-o cei de la VelPitar.
  • Ar fi fost bine sa ne spuneti ce publicitar a avut ideea acestui text. Pentru care a incasat bani frumosi. Asta ca sa stim unde si sa transmitem cateva ganduri de bine !

Trimite un comentariu

sus