
SUSPENDARE. O licitație pentru o campanie în care Agenția Națională a Forței de Muncă i-ar fi dorit pe influenceri ca Selly, Dorian Popa și Diana Condurache sau artiști ca Alex Velea și Nicole Cherry a fost suspendată.
Licitația a fost suspendată la doar câteva zile după ce anunțul a apărut pe site-ul e-licitații și la mai puțin de o zi după ce site-ul G4Media.ro a scris despre intenția ANOFM.
Ieri, G4Media a scris că Agenția de ocupare a forței de muncă cheltuiește 1,4 milioane de euro din fonduri UE pentru ”informare și publicitate”.
Azi, ANOFM a replicat printr-o poziție în care a spus că “urmare a noului context din domeniul sănătății, ANOFM a dispus suspendarea procedurilor de achiziție și anularea achizitiei”
Cum de a apărut totuși anunțul pe e-licitație?
ANOFM: “calendarul de activități a fost aprobat înainte de începerea crizei din domeniul sănătății.”
Detalii despre licitația ANOFM, anulată la o zi după publicarea articolului pe G4, în continuare:
“Este tânăr, provine din familie cu posibilități modeste și a făcut public acest lucru” (despre Alex Velea). “Un model la care mulți băieți aspiră” (Despre Dorian Popa). “Provine dintr-o familie modestă, de etnie romă” (despre Connect-R).
Sunt câteva argumente pentru care Agenția Națională a Forței de Muncă îi recomanda pe mai mulți influenceri ca posibili vectori pentru o nouă campanie.
Mai erau pe lista de recomandări Selly, Gami, Diana Condurache, Dragoș Bucur, Nicole Cherry, Aylin Cadir și Macanache (fiecare cu argumentația de rigoare).
Ce trebuiau să facă ei?
Să îi convingă pe tinerii care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare (așa numiții “NEETs”) să se înscrie în Evidențele Serviciului Public de Ocupare și să vadă ce opțiuni au pe piața muncii.
Cât ar fi fost partea influencerilor aleși: 400.000 de lei (undeva pe la 85.000 de euro), dintr-o campanie totală de 6,7 milioane de lei (din care alți 85.000 de euro se duc pe agende și pliante). Cei mai mulți bani erau pentru televiziune.
Pe scurt: era o campanie de “informare și conștientizare”, cu patru componente: Asociere imagine persoane publice (unde sunt propuși influencerii), media (spoturi radio și TV deja făcute), online și producție – afișe, agende pliante.
De notat numărul mare de afișe A3: 250.000, adică 2.000 de bucăți pentru fiecare centru ANOFM din țară și 4.000 pentru București. Erau proape 400.000 de euro dați numai pe afișe.
De ce îi dorea Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă pe influenceri.
1. Selly – vlogger – este tânăr (de vârsta celor din categoria NEETs( și este foarte urmărit în mediul online
2. Gami – vlogger - este tânăr și este foarte urmărit în mediul online
3. Alex Velea – cântăreț - tânăr, provine din familie cu posibilități modeste (și a făcut public acest lucru), urmărit de tineri
4. Diana Condurache – influencer – este tânără și foarte urmărită în mediul online (mai ales de publicul feminin)
5. Dorian Popa – actor și prezentator de televiziune și dansator – este tânăr, un model la care mulți băieți aspiră și foarte urmărit în massmedia
6. Dragoș Bucur – actor – s-a asociat cu imaginea unei persoane care se implică să-I ajute pe cei nevoiași/aflți într-o situație grea
7. Nicole Cherry – cântăreață – este tânără, de etnie română – romă, foarte ascultată în rândul tinerilor
8. Connect-R – cântăreț - este tânăr, provine dintr-o familie modestă, de etnie romă și este urmărit de tineri
9. Aylin Cadir – actriță și cântăreață – este tânără, de etnie turcă, ambassador Dobrogea în campania Dor de românesc
10. Macanache – MC, hip-hoper – este foarte îndrăgit de tineri, provine dintr-un cartier obișnuit din București (Titan), a avut un parcurs interesant în carieră, care poate folosi ca exemplu că “Se poate”
De ce făcea ANOFM această campanie? Pentru că risca să piardă bani.
În 2017, ANOFM și Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene au încheiat contractul de finanțare pentru Proiectul INTESPO – Înregistrarea Tinerilor în Evidențele Serviciului Public de Ocupare, astfel că, din septembrie 2017, priectul INTESPO se află în implementare.
Rezultatele au dus și la campania pentru care se făcea acum licitația. Din caietul de sarcini:
Obiectivul: “nerealizarea indicatorilor proiectului, respective contactarea a 200.000 de tineri NEETs și înregistrarea în evidențele ANOFM a 160.000 de tineri, ceea ce presupune penalizarea financiară”
Public țintă al campaniei de informare:
- public țintă tineri – campanie preponderant online
- public țintă adult (părinți, rude ale tinerilor) – campanie preponderant afișaj/pliante, broșuri
- public țintă general – campanie preponderant afișaj, pliante
Cele patru loturi ale campaniei suspendate:
1. Influenceri (asociere imagine persoane publice): 400.000 de lei (85.000 de euro)
2. Radio și TV (spoturile sunt făcute deja)
Media TV: 2,6 milioane lei (550.000 de euro)
- opt spoturi TV, care se vor difuza de 1344 de ori, timp de 16 săptămâni în total
Media Radio: 236.000 lei (50.000 de euro)
- patru spoturi radio, timp de opt săptămâni (aici se specifică și prețul – 154 de lei pe spot)
3. Online - campanie promovare pe 3 site-uri online (bannere 300x250 și 300x600) și pe Google Adwords
Google AdWords: 42.700 lei (9.000 de euro)
Ads Online – 18.000 lei (3.800 de euro)
4. Agende, pliante, pixuri, afișe. Buget consistent pentru acest capitol: 2,2 milioane lei (470.000 de euro).
Cei mai mulți erau pentru 250.000 de afișe, care să ajungă în toată țara: câte 2.000 de bucăți la fiecare centru ANOFM și 4.000 pentru sediul din București.
- 5.000 de agende (165.000 de lei – 35.000 de euro)
- 252.000 de pliante (252.000 de lei – 53.000 de euro)
- 100.000 de afișe (1,8 milioane de lei, adică 380.000 de euro).
Comentarii