Skip to main content

VIDEO. Medici sfinți. O campanie care a generat controverse. Interviu în direct cu cei care au făcut-o

 
VIDEO. Medici sfinți. O campanie care a generat controverse. Interviu în direct cu cei care au făcut-o

UPDATE. Primăria Capitalei cere scoaterea panourilor cu sfinți, scrie Libertatea. Cătălin Dobre spune că agenția McCann va analiza situația și urmează să ia o decizie în legătură cu aceste panouri.

Publicitate

VIDEO. O serie de execuții cu medici în ipostaze de sfinți a generat o serie de controverse. Vizualurile expuse în București au fost realizate de agenția McCann și sunt parte a unei campanii mai ample.

Vom fi în direct pe Paginademedia.ro și pe contul de Facebook, într-un interviu video, cu unul dintre creativii de la McCann - Cătălin Dobre, Group Creative Director și vom discuta despre campanie.

Interviul va fi în direct, în jurul orei 12.45. Discutăm de campanie, dar și despre un proiect nou al agenției: platforma McCann TV

Vizualurile, create de Wanda Hutira, au generat și o reacție de la BOR. Biserica Ortodoxă a vorbit despre "Biserica Ortodoxă vorbește despre o “maltratare vizuală a iconografiei creștine” și de un “demers blasfemiator”.
 

Execuțiile cu sfinți sunt doar o parte a campaniei, în care sunt și vizualuri cu super-eroi sau afișe din filme

GALERIE FOTO. Panourile cu sfinți:

Campanie amplă cu medicii-eroi

Campania are multe alte execuții, centrate pe aceeași idee: medicii eroi.

GALERIE FOTO. Medicii eroi din campania McCann

Interviul a fost realizat cu sprijinul New Entertainment Television - NEtV. 

VIDEO. Interviurile Paginademedia.ro cu Cătălin Dobre, Group Creative Director McCann

Idei din interviu

  • Este campanie mult mai mare. Sunt foarte dificile vremurile în care trăim, iar medicii sunt în prima linie. Aceasta este o campanie din seria „Support the Doctors”
  • Sunt niște oameni care trebuie să meargă la un serviciu foarte complicat. Am vrut să le transformăm drumul spre muncă și să-i încurajăm.
  • Am vrut să încurajăm medicii și să le aratăm că toată lumea este alături de ei.
  • Câteva dintre aceste vizualuri arată doctorii ca pe niște sfinți. Am văzut că acest lucru a stârnit ceva comentarii. Scopul nu a fost să provoace sau să jignească pe cineva.
  • Misiunea pe care au avut-o artiștii a fost să transmită un mesaj de suport pentru medici.
  • Fiecare a interpretat această temă într-un mod personal.
  • Pentru cel mai important obiectiv a fost să le arate medicilor că oamenii le apreciază efortul.
  • Am primit multe mesaje de apreciere din partea medicilor.
  • Sigur că aceste vizualuri nu rezolvă problemele, dar vrem măcar să-i încurajăm pe acești oameni în drum spre munca grea pe care o fac.
  • Orice act artistic este supus criticii, dar nu trebuie să se depășească o limită. Intenția artistică trebuie respectată. Îmi pare rău când mă uit pe Facebook și văd comentarii nelalocul lor.
  • Artistul a avut cele mai bune intenții.
  • E o diferență între a nu-ți plăcea ceva și a înjura sau a folosi niște cuvinte grele la adresa artistului.
  • Vizualurile sunt făcute de artiștii de la McCann și ideea a prins în toată Europa. Toată lumea a vrut să contribuie la răspândirea acestui mesaj. 
  • Ideea a pornit din România, iar celelalte țări l-au preluat.
  • Mulțumim și comunității creative că a apreciat ideea, dar nu acesta este obiectivul principal. Noi vrem ca acestea vizualuari să fie apreciate de medici. 
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Penibil. Au vrut sa exprime sustinere si apreciere pentru medici si au dat-o de gard. Ca multi, au vrut sa iasa in fata pe val, "sa ne vada lumea" ca vin vremuri grele. Dar, ideea s-a dorit cool... facuta din bune intentii, rezultatul insa este nimic apreciativ ba chiar hilar... medici=sfinti? sfintii sunt persoane vii sau lipsite de viata, intangibile? Cat ii poate aduce multumire unui medic sa se vada comparat cu un sfint? Sunt convins ca si-a pus intrebari. Eu personal nu as intelege nimic. Ar fi ca o opera de arta moderna, fiecare intelege ce vrea. E la fel de data de gard ca si campania Emag cu Sora. Se pare ca creativi sunt prea out-of-the-box dar total deplasati in multe contexte in prezent. Biserica intotdeauna a aratat ca gandesc si apreciaza cu c... orice, de la educatia sexuala, Pastele ortodox in perioada pandemiei, la aceasta campanie... Exprimarea artistica nu o comentez ci "intentia" si mesajul. Ca ex. spaniolii ies in fiecare seara la ora 8 si aplauda de la balcoane efortul medicilor, o tara intreaga. Ce gluma pare aceasta campanie "mioritica" pe langa acel gest simplu. Din ciclul drumul spre Iad e pavat cu intentii bune si aceasta campanie la fel, iar domnul Catalin incearca sa scuze o decizie total deplasata pe care a pus pixul spunand in final "speram ca macar unii medici daca nu toti. sa apecieze efortul nostru". Tu pentru cine ai facut campania asta? Pentru un medic, care poate in sinea lui se compara cu un sfant erou sau pentru toti in semn de multumire? pentru a multumii in numele unei intregi tari? Chiar pentru cine ai facut-o? Sau traiesti prea mult din suita de premii de creatie? Who's next? Papaya, McCann... Ce a fost candva si ce a ajuns publicitatea... :-)))
  • Cine a dat banii pentru acest jeg de campanie? Cine-i "beneficiarul"? Cine trage sforile? De ce nu au atentat si la religiile mozaica si musulmana? Pentru ca autorii apartin primei religii si erau belitzi, daca se legau de a doua.
  • O campanie neinspirată. Nu-mi place idea că o companie care ar trebui să fie livreze produse atractive pentru public (prin specificul ei), alege să bage pe gât o formă de artă controversată, cu alte cuvinte - încearcă să-și învețe publicul ce tip de mesaje ar trebui să le placă.

    În plus, nu înțeleg metafora -- de ce este nimbul sfinților în formă de coronavirus? Oare virtutea doctorilor este ... coronavirusul?

Trimite un comentariu