Skip to main content

UPDATE. Agenţia Publicis, greşeală de estimare. Acum, online-ul e pe plus şi piaţa TV a scăzut de zece ori mai mult decât au dat iniţial

 
UPDATE. Agenţia Publicis, greşeală de estimare. Acum, online-ul e pe plus şi piaţa TV a scăzut de zece ori mai mult decât au dat iniţial

Greşeală de estimare a agenţiei Publicis. După ce, iniţial, au spus în emisiunea lui Dragoş Stanca, de la Guerrilla, că piaţa de televiziune a scăzut cu doar 3,4 la sută din cauza pandemiei, cei de la agenţia Publicis admit că a fost "o eroare de filtrare a cifrelor" şi refac radical calculele legate de investiţiile în publicitate.

Publicitate

În noile estimări Publicis, piaţa de televiziune a scăzut mult mai mult: de zece ori peste ce au spus iniţial.

Şi la online, este o altă cifră. Iniţial, cei de la Publicis au spus că online-ul a scăzut cu 17,7% în plină pandemie. În noile estimări, publicaţiile online chiar au un mic plus. Au crescut în pandemie, după cum a recalculat Publicis.

Cifrele iniţiale (cele greşite) au fost avansate în emisiunea Upgrade 100 cu Dragoş Stanca, de la Radio Guerrilla, unde au fost invitaţi Teddy Dumitrescu (CEO Publicis România) şi Alexandra Dimitriu (Chief Media Officer Publicis). La final, înregistrarea emisiunii (a se vedea de la min. 12.40).

Paginademedia.ro prezintă noile estimări ale Publicis, dar şi varianta iniţială:

Noile estimări Publicis ale scăderilor din luna aprilie:

Scădere totală a pieţei: 39%, de la 42,3 milioane de euro în aprilie 2019, la 25,7 milioane în acest an

TV. Piaţa TV a scăzut cu 36,3%. De la 33,1 milioane în aprilie 2019, la 21,1 milioane acum

ONLINE. Reestimare radicală pentru online. După calculele Publicis, acum publicaţiilor online sunt pe ...plus! Nu mare, dar, spun ei, e plus. Sunt 1,9 milioane de euro în online în aprilie 2020, cu 0,7% peste aprilie 2019. (s-au luat în calcul doar partea locală şi comenzile din agenţii, fără Google şi Facebook)

PRINT. Minus 60,3%. Erau 700.000 de euro în aprilie 2019, sunt 300.000 de euro acum.

RADIO. Scădere de 60,5%. Reclame de 2,8 milioane de euro în aprilie anul trecut şi de 1,1 milioane de euro în 2020.

OUTDOOR. Cea mai mare scădere: 65%. De la 3,8 milioane de euro în aprilie anul trecut, la 1,3 milioane în 2020.

Evoluţia pieţei, conform noilor estimări Publicis

AUDIO. Upgrade 100 cu Dragoş Stanca (estimările, de la minutul 12.40)

Varianta iniţială bazată pe estimările greşite de Publicis:

Cât a scăzut piaţa de publicitate ca urmare a pandemiei? Cine a pierdut cel mai mult din publicitate? Pe scurt, cel mai puţin - foarte puţin chiar, a scăzut piaţa TV. Doar câteva procente. De notat că televiziunea a luat cea mai mare "felie" din ajutorul de la Guvern: 20 de milioane pot accesa posturile în următoarele patru luni.

Concluzii de la Teddy Dumitrescu (CEO Publicis România) şi Alexandra Dimitriu (Chief Media Officer Publicis), la emisiunea Upgrade 100 cu Dragoş Stanca, de la Radio Guerrilla.

Pe lângă cifre, un amănunt de notat, discutat în emisiune: clienţii, spune publicitarul sunt îngrijoraţi de faptul că ajung să finanţeze site-uri de fake news şi click bait.

Cum a evoluat piaţa?

  • potrivit analizelor Publicis, toată piaţa a scăzut cu 35% în luna aprilie. Anul trecut erau 42,3 milioane de euro, anul acesta au fost 27 de milioane de euro.
  • Televiziunea a scăzut cel mai puţin: doar 3,4%. Erau 8,6 milioane de euro investiţi în televiziune, în luna de carantină au fost 8,3 milioane.

De notat că posturile TV sunt cele care au obţinut cea mai mare parte din felia banilor de la Guvern pentru campania de informare. Din totalul celor 40 de milioane de euro pe patru luni - 10 milioane pe lună - posturile TV pot accesa jumătate (adică cinci milioane pe lună). Iniţial, au propus chiar mai mult (să le revină 70%), variantă refuzată de Guvern.

Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Pro TV şi Antena vor lua cea mai mare "felie" de la Guvern. Câţi bani pot încasa televiziunile?

  • scăderea în medie pe online este de 17,7% în aprilie (de la 400.000 de euro anul trecut, la 300.000, după datele Publicis)

Publicaţiile online pot accesa, din banii de la Guvern, 25% (adică 2,5 milioane de euro lunar). Niciun site nu poate lua mai mult de 30.000 de euro (în condiţii foarte mari de trafic, practic sunt puţine site-urile care vor atinge acest prag).

Estimarea se referă doar la bannere şi materiale rulate prin agenţiile de publicitate (nu intră aici Google Display).

Dragoş Stanca explică datele într-un material pe Upgrade 100:

"În ceea ce priveşte aceste venituri, preţurile au scăzut cu peste 25% – 30% însă, în cazul dat, unele site-uri au “recuperat” din volumele mult mai mari tranzacţionate – publicul a stat acasă şi deci online mult mai mult timp.

Acesta e motivul pentru care vedeţi şi mai mult click-bait şi fake-news decât de obicei – pentru că publisherii non-etici se străduiesc să producă mai multe afişări “la kilogram”, plătite ca atare de platformele globale care tranzacţionează doar publicitate cantitativă."

  • presa scrisă este la pâmânt: aproape 80% scădere (oricum avea puţin, 100.000 de euro în aprilie 2019). La fel outdoorul (minus de 70%).

Printul ia de la Guvern, în total, 5%. Cel mai mult, un titlul poate lua lunar 10.000 de euro (asta dacă sare de 20.000 tiraj, şi aici intră doar câteva titluri - Libertatea, Click şi Gazeta sporturilor).

Teddy Dumitrescu: oamenii sunt îngrijoraţi de modelul din online

Cei care fac orice pentru trafic/bani au stagnat sau chiar au crescut, explică Stanca. Ceilalţi au pierdut mai mult.

Teddy Dumitrescu, de la Publicis, spune că discuţiile au ajus şi pe "masa" clienţilor.

“Am avut discuţii la nivel de CEO cu un număr de clienţi: la nivel de board, oamenii sunt îngrijoraţi de modelul actual din online unde doar cantitatea contează, mai ales că în momentul în care ţi-a scăpat din mână fenomenul tu, client, finanţezi practic site-urile de fake news sau clickbait…”

Materialul integral, pe Upgrade 100.

Citeşte şi: BANI PENTRU PRESĂ. Pro TV şi Antena vor lua cea mai mare "felie" de la Guvern. Câţi bani pot încasa televiziunile?

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Pricepuți oameni. Probabil singurele cifre pe care nu le greșesc sint banii de luat acasa. Cum poti sa dai publicității o asa estimare fara logica? Ce spune asta despre tine ? Jenant! In perioade din astea se vad cat de pricepuți sint oamenii din agențiile de top
  • Sa vad daca am inteles corect (strict cu cifrele din articol):

    APRILIE 2019
    42,3 milioane euro - total piata
    20% TV (8,6 / 42,3)
    0,95% online (0,4 / 42,3)
    0.24% print (0.1 / 42,3)

    Deci 78% reprezinta RADIO si OOH (33,2 mil. euro)???

    APRILIE 2020
    27 mil. euro - total piata
    31% TV
    1% ONLINE
    0,07% PRINT

    Rest 68% RADIO + OOH (18,4 mil euro)???

    Asa arata piata media din Romania? Domnul Teddy Dumitrescu si doamna Alexandra Dumitriu stiu ca sustin aceste cifre?
  • O sa ma tot repet:
    iar, in aceste conditii, Antenele au dat oameni afara si la cei ramasi au taiat 20% din salarii pe luni de zile, nu una-doua de criza (inca nu se stie daca pana pe 31 decembrie).
  • Televiziunile au venituri mult mai mici comparat cu anul trecut, cifrele lor sunt cu siguranta gresite.
  • Bine că dau bani televiziunilor care nu au pierderi mari, dar nu sunt în stare să susțină Șomajul tehnic ar românilor.

    Parcă îmi pare rău că am votat PNL și nu USR. În fine, aceeași Mărie dar cu altă pălărie în parlament

Trimite un comentariu

sus