Skip to main content

UPDATE. Agenția Publicis, greșeală de estimare. Acum, online-ul e pe plus și piața TV a scăzut de zece ori mai mult decât au dat inițial

 
UPDATE. Agenția Publicis, greșeală de estimare. Acum, online-ul e pe plus și piața TV a scăzut de zece ori mai mult decât au dat inițial

Greșeală de estimare a agenției Publicis. După ce, inițial, au spus în emisiunea lui Dragoș Stanca, de la Guerrilla, că piața de televiziune a scăzut cu doar 3,4 la sută din cauza pandemiei, cei de la agenția Publicis admit că a fost "o eroare de filtrare a cifrelor" și refac radical calculele legate de investițiile în publicitate.

Publicitate

În noile estimări Publicis, piața de televiziune a scăzut mult mai mult: de zece ori peste ce au spus inițial.

Și la online, este o altă cifră. Inițial, cei de la Publicis au spus că online-ul a scăzut cu 17,7% în plină pandemie. În noile estimări, publicațiile online chiar au un mic plus. Au crescut în pandemie, după cum a recalculat Publicis.

Cifrele inițiale (cele greșite) au fost avansate în emisiunea Upgrade 100 cu Dragoș Stanca, de la Radio Guerrilla, unde au fost invitați Teddy Dumitrescu (CEO Publicis România) și Alexandra Dimitriu (Chief Media Officer Publicis). La final, înregistrarea emisiunii (a se vedea de la min. 12.40).

Paginademedia.ro prezintă noile estimări ale Publicis, dar și varianta inițială:

Noile estimări Publicis ale scăderilor din luna aprilie:

Scădere totală a pieței: 39%, de la 42,3 milioane de euro în aprilie 2019, la 25,7 milioane în acest an

TV. Piața TV a scăzut cu 36,3%. De la 33,1 milioane în aprilie 2019, la 21,1 milioane acum

ONLINE. Reestimare radicală pentru online. După calculele Publicis, acum publicațiilor online sunt pe ...plus! Nu mare, dar, spun ei, e plus. Sunt 1,9 milioane de euro în online în aprilie 2020, cu 0,7% peste aprilie 2019. (s-au luat în calcul doar partea locală și comenzile din agenții, fără Google și Facebook)

PRINT. Minus 60,3%. Erau 700.000 de euro în aprilie 2019, sunt 300.000 de euro acum.

RADIO. Scădere de 60,5%. Reclame de 2,8 milioane de euro în aprilie anul trecut și de 1,1 milioane de euro în 2020.

OUTDOOR. Cea mai mare scădere: 65%. De la 3,8 milioane de euro în aprilie anul trecut, la 1,3 milioane în 2020.

Evoluția pieței, conform noilor estimări Publicis

  

AUDIO. Upgrade 100 cu Dragoș Stanca (estimările, de la minutul 12.40) 

Varianta inițială bazată pe estimările greșite de Publicis:

Cât a scăzut piața de publicitate ca urmare a pandemiei? Cine a pierdut cel mai mult din publicitate? Pe scurt, cel mai puțin - foarte puțin chiar, a scăzut piața TV. Doar câteva procente. De notat că televiziunea a luat cea mai mare "felie" din ajutorul de la Guvern: 20 de milioane pot accesa posturile în următoarele patru luni.

Concluzii de la Teddy Dumitrescu (CEO Publicis România) și Alexandra Dimitriu (Chief Media Officer Publicis), la emisiunea Upgrade 100 cu Dragoș Stanca, de la Radio Guerrilla.

Pe lângă cifre, un amănunt de notat, discutat în emisiune: clienții, spune publicitarul sunt îngrijorați de faptul că ajung să finanțeze site-uri de fake news și click bait.

Cum a evoluat piața?

  • potrivit analizelor Publicis, toată piața a scăzut cu 35% în luna aprilie. Anul trecut erau 42,3 milioane de euro, anul acesta au fost 27 de milioane de euro.
  • Televiziunea a scăzut cel mai puțin: doar 3,4%. Erau 8,6 milioane de euro investiți în televiziune, în luna de carantină au fost 8,3 milioane.

De notat că posturile TV sunt cele care au obținut cea mai mare parte din felia banilor de la Guvern pentru campania de informare. Din totalul celor 40 de milioane de euro pe patru luni - 10 milioane pe lună - posturile TV pot accesa jumătate (adică cinci milioane pe lună). Inițial, au propus chiar mai mult (să le revină 70%), variantă refuzată de Guvern.

Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Pro TV și Antena vor lua cea mai mare "felie" de la Guvern. Câți bani pot încasa televiziunile?

  • scăderea în medie pe online este de 17,7% în aprilie (de la 400.000 de euro anul trecut, la 300.000, după datele Publicis)

Publicațiile online pot accesa, din banii de la Guvern, 25% (adică 2,5 milioane de euro lunar). Niciun site nu poate lua mai mult de 30.000 de euro (în condiții foarte mari de trafic, practic sunt puține site-urile care vor atinge acest prag).

Estimarea se referă doar la bannere și materiale rulate prin agențiile de publicitate (nu intră aici Google Display).

Dragoș Stanca explică datele într-un material pe Upgrade 100:

"În ceea ce privește aceste venituri, prețurile au scăzut cu peste 25% – 30% însă, în cazul dat, unele site-uri au “recuperat” din volumele mult mai mari tranzacționate – publicul a stat acasă și deci online mult mai mult timp.

Acesta e motivul pentru care vedeți și mai mult click-bait și fake-news decât de obicei – pentru că publisherii non-etici se străduiesc să producă mai multe afișări “la kilogram”, plătite ca atare de platformele globale care tranzacționează doar publicitate cantitativă."

  • presa scrisă este la pâmânt: aproape 80% scădere (oricum avea puțin, 100.000 de euro în aprilie 2019). La fel outdoorul (minus de 70%).

Printul ia de la Guvern, în total, 5%. Cel mai mult, un titlul poate lua lunar 10.000 de euro (asta dacă sare de 20.000 tiraj, și aici intră doar câteva titluri - Libertatea, Click și Gazeta sporturilor).

Teddy Dumitrescu: oamenii sunt îngrijorați de modelul din online

Cei care fac orice pentru trafic/bani au stagnat sau chiar au crescut, explică Stanca. Ceilalți au pierdut mai mult.

Teddy Dumitrescu, de la Publicis, spune că discuțiile au ajus și pe "masa" clienților.

“Am avut discuții la nivel de CEO cu un număr de clienți: la nivel de board, oamenii sunt îngrijorați de modelul actual din online unde doar cantitatea contează, mai ales că în momentul în care ți-a scăpat din mână fenomenul tu, client, finanțezi practic site-urile de fake news sau clickbait…”

Materialul integral, pe Upgrade 100

Citește și: BANI PENTRU PRESĂ. Pro TV și Antena vor lua cea mai mare "felie" de la Guvern. Câți bani pot încasa televiziunile?

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Pricepuți oameni. Probabil singurele cifre pe care nu le greșesc sint banii de luat acasa. Cum poti sa dai publicității o asa estimare fara logica? Ce spune asta despre tine ? Jenant! In perioade din astea se vad cat de pricepuți sint oamenii din agențiile de top
  • Sa vad daca am inteles corect (strict cu cifrele din articol):

    APRILIE 2019
    42,3 milioane euro - total piata
    20% TV (8,6 / 42,3)
    0,95% online (0,4 / 42,3)
    0.24% print (0.1 / 42,3)

    Deci 78% reprezinta RADIO si OOH (33,2 mil. euro)???

    APRILIE 2020
    27 mil. euro - total piata
    31% TV
    1% ONLINE
    0,07% PRINT

    Rest 68% RADIO + OOH (18,4 mil euro)???

    Asa arata piata media din Romania? Domnul Teddy Dumitrescu si doamna Alexandra Dumitriu stiu ca sustin aceste cifre?
  • O sa ma tot repet:
    iar, in aceste conditii, Antenele au dat oameni afara si la cei ramasi au taiat 20% din salarii pe luni de zile, nu una-doua de criza (inca nu se stie daca pana pe 31 decembrie).
  • Televiziunile au venituri mult mai mici comparat cu anul trecut, cifrele lor sunt cu siguranta gresite.
  • Bine că dau bani televiziunilor care nu au pierderi mari, dar nu sunt în stare să susțină Șomajul tehnic ar românilor.

    Parcă îmi pare rău că am votat PNL și nu USR. În fine, aceeași Mărie dar cu altă pălărie în parlament

Trimite un comentariu