Skip to main content

COMUNICAT. "Cameră de Gardă" pentru afacerile mici. Asistență online pentru antreprenori de la Omnicredit

 
COMUNICAT. "Cameră de Gardă" pentru afacerile mici. Asistență online pentru antreprenori de la Omnicredit

Pentru a oferi mai mult sprijin micilor antreprenori români, în pandemie, Omnicredit a deschis „camera de gardă” pentru afacerile mici.

• Criza COVID-19 a amplificat radical comunicarea primei platforme de fintech din România, destinată firmelor mici

• Aceste business-uri au avut unde să-și spună poveștile de supraviețuire – platforma le-a pus la dispoziție propriile newslettere și blogul – și au avut un loc în care au putut să caute nu doar finanțări, ci și sfaturi de la alți antreprenori

Publicitate

„Camera de gardă pentru afacerile mici” a constat într-o campanie de asistență a firmelor nu doar cu serviciile de factoring și scontare, ci și cu sfaturi și informații utile, publicate pe site-ul Omnicredit și distribuite prin newsletterul distribuit tuturor celor înscriși pe platformă.

Platfoma online sub conceptul "Camera de gardă pentru afacerile mici", aici

Detalii, în continuare:

Nota Paginademedia.ro: În secțiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament.

Cu doar patru luni în urmă, în birourile Omnicredit, prima platformă fintech de microfinanțare din România orientată spre susținerea micilor afaceri, era o săptămână ca oricare alta: planuri strategice de business și comunicare pentru a deservi categoria extrem de numeroasă a afacerilor mici, profitabile și cu perspective bune, dar neinteresante pentru bănci din cauza rulajului mic.

Apoi a venit pandemia. O „lebădă neagră” care a schimbat complet planul de comunicare al companiei. Aproape peste noapte, Omnicredit s-a transformat într-un fel de unitate de primiri urgențe a afacerilor afectate de pandemie. Așa a apărut „camera de gardă pentru afacerile mici”.

Omnicredit este o platformă fintech – servicii financiare digitale – care oferă soluții de finanțare pentru micile firme considerate în general nebancabile de către instituțiile de credit, din cauza cifrei mici de afacerisau a perioadei minime de activitate de 12 luni.

Deși oferă și microcredite, businessul Omnicredit constă, în proporție de circa 80%, în acordarea de facilități financiare precum factoring și scontare.

Acestea sunt modalități prin care afacerile își cedează facturile de încasat către un terț, contra unui comision procentual (de regulă, circa 3%) din valoarea facturilor.

Astfel, clienții companiei renunță la o mică parte din venituri în schimbul garanției unui flux constant de încasări. Și mai important, aceste facilități nu înseamnă o îndatorare a firmei-client (cum sunt, de exemplu, liniile de credit), ci pur și simplu un mod ca firmele să se asigure că își primesc proprii bani mai devreme de termenul scadent.

Una dintre marile probleme ale firmelor mici din România este dificultatea de a-și asigura un flux constant de numerar. Doar o mică pondere a firmelor mici au rezerve financiare suficiente pentru a supraviețui în condiții precum stoparea cvasicompletă a activității, de exemplu, pentru perioade mai lungi de o lună.

În această situație, mulți antreprenori decid că pentru supraviețuirea afacerii un cash flow stabil primează în fața unei reduceri relativ mici a veniturilor brute.

Pentru că își desfășoară activitatea exclusiv online, prin intermediul site-ului propriu, unde înregistrarea este gratuită, Omnicredit dispunea de un clar avantaj față de concurență în momentul instituirii restricțiilor de deplasare.

Inclusiv procedura de acordare a asistenței financiare se desfășoară integral online, fără a fi deloc nevoie de prezența fizică a solicitantului.

Acest context general oferea ocazia ideală de a veni în ajutorul potențialilor clienți, comunicând totodată avantajele serviciilor oferite de companie.

Bani sub formă de finanțare, dar și empatie

Astfel s-a născut „camera de gardă pentru afacerile mici”, concept de comunicare strategică pe care compania mizează și în continuare, în perspectiva perioadei dificile care ar putea urma.

Omnicredit este ea însăși o afacere antreprenorială, fondată pentru a deservi nevoile majorității zdrobitoare a firmelor românești – multe dintre ele perfect viabile, însă mici, deci neinteresante pentru instituțiile de credit.

Astfel, compania le-a arătat clienților și potențialilor clienți în primul rând empatie, o abordare „soft” care a ținut cont de experiența proprie a demarării unei afaceri fintech pe o piață încă la început din punctul de vedere al digitalizării serviciilor financiare, precum și de feedbackul de la clienți.

De altfel, această abordare empatică a stat la baza conceptului de „cameră de gardă” pentru micile businessuri antreprenoriale, poziționând Omnicredit ca resursă de sprijin pentru afacerile mici aflate în dificultate sau în situația de a nu se putea dezvolta din cauza insuficientei capitalizări.

Practic, pandemia a transformat serviciile Omnicredit într-o intervenție de urgență, ca o procedură medicală de resuscitare pentru micile businessuri amenințate de colaps.

„Camera de gardă pentru afacerile mici” a constat într-o campanie de asistență a firmelor nu doar cu serviciile de factoring și scontare, ci și cu sfaturi și informații utile, publicate pe site-ul Omnicredit și distribuite prin newsletterul distribuit tuturor celor înscriși pe platformă.

Mai mult, compania și-a pus la bătaie propriile canale de comunicare – newsletter, blog, pagină de Facebook, pentru ca acești mici întreprinzători să își poată spune poveștile de transformare, supraviețuire și succes în pandemie.

Newsletterul companiei a ajuns la peste 2.500 de destinatari, clienți și abonați ai Omnicredit.

Chiar și unul dintre comunicatele de presă distribuite în perioada respectivă a conținut povestea unei mici fabrici de pantofi care nu era, de altfel, nici măcar client al platformei. O audiență de aproape 500.000 de persoane a aflat astfel despre „camera de gardă Omnicredit”, dar și poveștile întreprinzătorilor.

„Am făcut auzite poveștile acestor oameni, antreprenori ca și noi pentru că da, în afaceri contează banii, dar empatia și acest sentiment că nu ești singur pe lume sunt mult mai importante în aceste momente.

Noi lucrăm cu multe firme mici care nu au apelat sau nu s-au încadrat în criteriile stabilite de stat pentru susținere pe perioada pandemiei. Cu patroni, cum se spune, care au venit cu bani de acasă pentru a-și menține afacerile în viață”, a declarat Elisa Rusu, CEO și partener Omnicredit.

Platfoma online sub conceptul "Camera de gardă pentru afacerile mici", aici

Tot ca parte a acestei campanii, Omnicredit a realizat un sondaj în rândul antreprenorilor din România, care a dezvăluit câteva surprize: de exemplu, faptul că în ultimul an mai bine de jumătate dintre aceștia (53%) au venit cu bani de acasă pentru a-și susține afacerea, iar 46% au aplicat diverse soluții pentru a-și asigura un flux stabil de numerar, cum ar fi prelungirea termenelor de plată către terți sau chiar reducerea cheltuielilor de personal.

Pandemia a avut efecte majore asupra businessului Omnicredit. În primul său an de existență, între iunie 2019 și iunie 2020, compania a înregistrat circa 1.500 de solicitări aprobate, cu o valoare totală finanțată de 12 milioane de euro, în majoritate sub formă de factoring și scontare.

Însă dialogul direct cu antreprenorii a adus și beneficii mai greu cuantificabile: o mai bună înțelegere a nevoilor antreprenorilor, a dificultăților cu care se confruntă și a strategiilor la care apelează pentru a-și ține businessurile pe linia de plutire – toate acestea factori de care Omnicredit ține cont atunci când analizează aplicațiile depuse pe site. „Lebăda neagră” nu a adus doar vești proaste.

În secțiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât și free-lancerilor care doresc să își promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro

Trimite un comentariu