Skip to main content

STUDIU: Pro TV, Digi24 și Ziarul Financiar cele mai mari scoruri la încredere. România TV și Antena 3, cele mai mici

 
STUDIU: Pro TV, Digi24 și Ziarul Financiar cele mai mari scoruri la încredere. România TV și Antena 3, cele mai mici

Posturile de televiziune Pro TV și Digi 24 au cele mai mari scoruri la capitolul încredere, potrivit datelor pentru România ale Digital News Report. La popul opus, cele mai mici procente le au posturile de știri România TV și Antena 3.

Publicitate

Detalii, în continuare:

Înainte, ce este Digital News Report: studiu lansat la nivel internațional de Institutul Reuters și Universitatea Oxford, realizat pe 80.000 de consumatori din toată lumea. Raportor pentru România este Raluca Radu, directorul Departamentului de Jurnalism din FJSC (Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării), cea care a prezentat datele.

Informațiile:

Pro TV punctează 76% de încredere din partea publicului și doar 12% de neîncredere. Cu cifre apropiate, pe pozitia a doua este postul de știri Digi 24. Completează podiumul încrederii Ziarul Financiar: 68% încredere, dar un procent mai mare de indeciși.

Dacă instituțiile media din top trei se bucură - potrivit studiului - de încrederea a trei sferturi din public, cu un procent mic de neîncredere, situația se prezintă diferit la coada clasamentului, unde sunt România TV și Antena 3.

  • În cazul România TV, 49% din public are încredere în brand, dar o bună parte - adică 30% - nu are.
  • În cazul Antena 3, procentele sunt ușor mai mici: 47% din public spune că are încredere în televiziune, iar 35% spun că nu au încredere în canalul de știri.

Eșantionul pentru România al studiului a numărat 2.017 persoane, cu o reprezentativitate mai ales la nivel urban.

De unde se informează lumea? Top branduri media

Pe primul loc în rândul canalelor media urmărite este, de departe, Pro TV (64%). Urmează Digi 24, Antena 1, Antena 3 și România TV.

Postul public TVR, codaș la audiențe, es menționat în acest studiu mult mai sus. 

În top 10 intră și un post de radio - Europa FM, iar două titluri de print au fost și ele menționate: Libertatea și Click.

Ce spune lumea că citește online?

Dincolo de cifrele de trafic, publicate lunar și de Paginademedia.ro, ce spun românii că citesc pe online?

Știrile Pro TV online este în capul clasamentului (32% dintre români l-au menționat). Este urmat, la foarte mică distanță, de Ziare.com și de Digi24.ro. În top 5 mai intră Știripesurse.ro și Yahoo!News.

Românii dau crezare destul de mult știrilor pe care le găsesc din căutări (41%) și de pe Facebook (31%). Cam la fel de mult au încredere și în presă. 

GALERIE FOTO. Studiul pe România, în câteva grafice

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • cand dai exclusiv cu faptul ca stirea ta a fost falsa....despre ce vorbim ...

    zf - Wirecard, companie la care sunt actionari si 2 milioane de romani, se prabuseste

    dupa vreo 6 ore..

    zf - exclusiv (sic!) NN Pensii nu mare aire actiuni la Wirecard, 2 milioane de romani (de fapt...) nu sunt afectati
  • Imparțialilor....acum depinde cine face studiul în România...uite aici...Digital News Report: studiu lansat la nivel internațional de Institutul Reuters și Universitatea Oxford, realizat pe 80.000 de consumatori din toată lumea. Raportor pentru România este Raluca Radu, directorul Departamentului de Jurnalism din FJSC (Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării), cea care a prezentat datele....iar despre Raluca Radu se știe orientarea ei politică...
  • Am citit stirea asta si datele de cateva ori, daca punem alaturi si info despre metodologie, stirea prezentata de sait este partial falsa sau partial adevarata, cum vrei sa te uiti la ea. titlul este fals si inselator pt ca, de fapt, concluziile se sprijina pe un sondaj facut in online, ceea ce automat limiteaza expunerea unor branduri chiar daca traim in plina epoca de media digitala.
    apoi, aceste diferente (unele destul de mici intre primele pozitii) de la un brand la altul aplicate la un bazin oricum limitat, cel online, pot aparea in fapt rasturnate intr-o alta ierarhie. increderea in branduri media este un cuvant greu, cred ca ar trebui sa il folositi cu multa delicatete si intelepciune, altfel mai binele devine dusmanul binelui si vrand sa spui adevarul vii cu niste minciunele care pot distorsiona chiar si fara voie imaginea unor branduri.
    eu vad aici mai degraba un studiu privind imaginea unor branduri media in mediul de consum online ceea ce e altceva fata de titlu si o buna parte din stire. atentie pe la disclaim-urile care vin din metodologie.
  • Petrisor, iti sugerez sa publici si metodologia studiului, care este publica. Studiul este realizat ONLINE, ceea ce inseamna ca el poate reprezenta exclusiv opiniile celor ce stiu sa acceseze destul de bine internetul - si astfel accepta completarea online a unui astfel de chestionar. Nu putem studia consumul de media, si mai ales sa intrebam despre media offline, utilizand un esantion online, fara a face aceasta distinctie esentiala. Evident ca opiniile si consumul celor care sunt “internauti” este diferinta de cea a restului populatiei. Ideea cu reprezentantiv “mai ales urban” este usor comica. Ori este ori nu este, ori urban, ori national. Un esantion online reprezentativ este extrem de greu de facut, ar fi foarte interesant de aflat cum a fost facuta esantionarea, pentru a putea discuta de date reprezentative. Volumul de chestionare este relevant, dar nu este totul. 1000 de chestionare facute pe un esantion reprezentativ pot duce la rezultate mult mai corecte decat 3000 de chestionare intr-un esantion “deplasat”, adica ai carui indivizi sunt preselectati pe criterii mai putin transparente sau obiective.
  • Potrivit studiului de faţă, au mai mare priză la public televiziunile cu o agendă progresist-globalistă, în detrimentul celor cu o tentă conservatoare. Dar cifrele de audienţă furnizate de Kantar nu sprijină aserţiunea aceasta. Digi24, locul 2 în studiul FJSC, are în cel mai bun caz audienţe mediocre, mult sub cele ale ProTV şi considerabil sub cele ale RTV şi A3, chiar dacă s-au mai îmbunătăţit în lunile ce au trecut de la victoria în alegerile prezidenţiale a lui Werner. Oare cam cât de "preponderent urban" o fi fost eşantionul?

    Una peste alta, n-ai cum să nu remarci că posturile cele mai obediente puterii ies tare bine în cercetarea de faţă. Pentru un colos ca Pro TV nu e de mirare, pentru un pitic ca Digi24, cam e. Cât despre locul 3 al Ziarului Financiar, se pare că suntem care mai de care mai antreprenori şi mai capitalişti pe-aici, prin coloniile răsăritene. Păcat că a venit lockdown-ul lui Wener şi i-a băgat pe mai toţi cititorii ZF în faliment.
  • @R și @Iuli - studiul Digital News Report este coordonat de Reuters Institute de la Universitatea din Oxford și implementat de YouGov, o firmă de sondare a opiniei publice din Marea Britanie. În România, partenerul Reuters Institute este Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, de la Universitatea din București. Eșantionul folosit pentru România a fost de 2017 persoane, preponderent urban, marja de eroare 2,18%. Asta înseamnă că YouGov estimează că datele prezentate pot fi, în realitate, cu 2,18 mai mari sau mai mici. Este o marjă de eroare rezonabilă. În România, de obicei, se fac studii pe eșantioane reprezentative - acest lucru înseamnă că orice persoană și orice gospodărie au șansa să fie selectate, DAR sunt selectate numai câteva, care pot reprezenta România în mic. Eșantionarea se face folosind statistica, o știință exactă. În foarte puține cazuri răspund la un chestionar toți locuitorii țării - de exemplu, în cazul recensământului populației.
  • Ce-i cu studiul ăsta de toată jena? Adică au întrebat 2.000 de români în cine au încredere?

    Au văzut și ei audiențele televiziunilor și traficul de pe site-uri și au zis ca să facă un “sondaj”

Trimite un comentariu