Skip to main content

Vel Pitar, alt clip cu probleme. CNA și-a dat seama acum că un spot care a rulat în starea de urgență nu era în regulă

 
Vel Pitar, alt clip cu probleme. CNA și-a dat seama acum că un spot care a rulat în starea de urgență nu era în regulă

Exemplu de "eficiență" CNA. Exemplu care arată că în materie de reclame cu probleme, multe decizii ale Consiliul Național al Audiovizualului sunt total inutile. Pentru că reacția CNA vine tardiv, și nu prompt, la mult timp după ce reclamele își fac deja efectul.

Publicitate

CNA și-a dat seama că un spot la Vel Pitar, care a rulat în starea de urgență, nu era în regulă. Și-a dat seama după două luni (timp în care clipul a rulat și a tot rulat). Și l-a "scos". L-a scos la o lună după ce s-a terminat starea de urgență, când oricum spotul nu mai rula. 

Este vorba despre o reclamă la Vel Pitar, care a anunțat săptămâni întregi la televizor următorul mesaj:

„La Vel Pitar, prețuri fixe pe perioada stării de urgență”, după cum suna spotul. De notat că Vel Pitar a mai avut în pandemie o reclamă cu probleme (cea cu pâinea ambalată, fără "virusul gripal").

Clipul ce-l avea în centru pe Nicolae Șerbănescu (președinte Vel Pitar) a fost analizat de forul audiovizual, ieri, în ședință. S-a ajuns la concluzia că ar putea induce publicul în eroare.

Cum?

Pe scurt: Brandul nu a informat corect publicul. Prețurile au fost, într-adevăr, fixe.

Totuși, era vorba deprețurile de producător, Vel Pitar neavând control asupra prețului de la raft în funcție de fiecare magazin în parte. 

Prin urmare, consiliul a decis „intrarea în legalitate” a reclamei. Ce însemnă acest lucru? Că spotul nu mai poate rula pe micile ecrane în această formă. 

A fost o decizie tardivă, pentru că spotul oricum nu mai rulează pe TV. 

VIDEO. Spot | Vel Pitar nu mărește prețurile în criză

„Le-am atras atenția că nu e bine să speculeze situația legată de coronavirus

Brandul de pâine Vel Pitar a mai avut de a face cu CNA, la jumătatea lunii martie. Atunci, forul a interzis reclama Vel Pitar cu pâinea „fără virusul gripal”, după cum Paginademedia.ro a relatat atunci

Cristina Pocora, membru CNA, și-a adus aminte de episodul din martie și a punctat:

„Le-am mai atras atenția că nu e bine să speculeze situația legată de coronavirus”, a spus aceasta. 

Legislație - Codul audiovizual

Art. 93 (1) - Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.


Citește și: CNA a interzis reclama Vel Pitar cu pâinea „fără virusul gripal” și face apel la publicitari să nu mai exploateze această situație


Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro

Comentarii

  • Domnu Herjeu se activeaza doar cand primeste directive. In rest e la fel ca ceilalti membri CNA: analizdeaza cu atentie si ingrijorare dupa cateva luni desi salariile se iau lunar si nu cu intarziere. De scandalul cu Pinalti si sefa CNA unde toti au fost partasi la ilegalitati vad ca nu ne comunica nimic cna ul. Un comunicat de presa de bun simt in care sa anunte ca isi dau demisia pentru ca au acceptat lucruri dovedite de instanta
  • Am mai întrebat pe aici despre reclama de la Catena. Aia cu măștile de la ei care sunt conforme și celelalte sunt feșăn. Domnu Herjeu, văd că mai bântuiți pe aici, ce faceți?

Trimite un comentariu