Skip to main content

COMUNICAT. Despre branding şi succes: nu poţi să ai doar un logo simpatic şi apoi să aştepţi minuni

 
COMUNICAT. Despre branding şi succes: nu poţi să ai doar un logo simpatic şi apoi să aştepţi minuni

COMUNICAT. Business-ul tău nu va avea o identitate puternică din prima. Nu poţi doar să alegi 2-3 culori şi să desenezi un logo simpatic, iar apoi să aştepţi minuni. Ai nevoie de un design complet şi strategic.

Publicitate

Acest lucru implică o gândire profundă, o echipă cu abilităţi puternice de comunicare şi design şi o înţelegere intimă a business-ului tău, pe care tu trebuie să o faci înţeleasă de la bun început!

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament.

Vestea bună este că, deşi crearea unui brand cu impact major pare un lucru intimidant, nu trebuie să fie aşa. Cu îndrumarea potrivită, poţi trece prin acest proces în mod eficient. Din fericire, ai o multitudine de agenţii specializate în acest domeniu din care poţi alege.

Cum defineşti identitatea brandului?

Este vorba despre logo? Paleta de culori ce te defineşte? Stilul infografic? Sunt toate aceste elemente, plus multe altele.

Identitatea de brand este o modalitate de a comunica cu lumea, de a te diferenţia de concurenţă şi de a crea o experienţă de brand care încurajează consumatorii să colaboreze cu tine.

Anumite companii ridică identitatea brandului la nivel de artă (ex. Apple sau LEGO).

Direcţia acestora a fost clară de la bun început, ajungând astfel să fie lideri de piaţă.

Din păcate, multe companii nu ştiu exact cum să se distingă şi să îşi comunice identitatea eficient. Dar nu trebuie să fie şi cazul tău – învaţă din greşelile altora!

Indiferent de locul în care te situezi în acest spectru, un lucru este sigur: dacă doreşti sa fii o companie de succes şi competitivă, crearea unei identităţi de brand este obligatorie.

Ce include o identitate de brand?

Doar un logo şi o paletă de culori nu creează o identitate de brand.

Când îţi proiectezi identitatea, trebuie să creezi un limbaj vizual cuprinzător, care poate fi aplicat la orice – de la site-ul web, la cărţi de vizită, ambalajele produselor s.a.m.d. În funcţie de business-ul pe care vrei să-l dezvolţi nevoile pot fi mai extinse, însă baza unei identităţi de brand cuprinde:

●Logo
●Paletă de culori
●Familie de fonturi
●Strategie vizuală
●Strategie de comunicare
●Elemente interactive
●Web design
●Comunicarea identităţii sub toate formele (grafic, social media, customer care s.a.m.d).

Nu credem că este cazul să menţionăm că încrederea clienţilor este unul dintre cele mai importante elemente ale unui brand de succes, iar lucrul acesta îl câştigi tu şi îl menţii prin toate elementele de bază mai sus menţionate şi calitatea serviciilor oferite. Iar dacă crezi că şi acest lucru trebuia adăugat în lista de mai sus… regândeşte-ţi strategia de business!

Implementarea identităţii de brand

Elementele de bază ale unui identităţi de brand odată implementate, nu înseamnă că sunt şi eficiente în orice caz. Identitatea brandului trebuie să funcţioneze pentru toată lumea, atât pentru echipa ta internă, cât şi pentru persoanele care vor interacţiona cu business-ul tău (consumatorii).

Pe măsură ce înaintezi cu procesul de proiectare, asigură-te că identitatea brandului tău este:

●Distinctă: se remarcă printre concurenţi şi atrage atenţia oamenilor.
●Memorabilă: are un impact vizual. (Ia în considerare Apple: logo-ul este atât de memorabil, încât produsele lor nu includ numele, ci doar logo-ul).
●Scalabilă şi flexibilă: poate creşte şi evolua odată cu business-ul.
●Coezivă: fiecare piesă completează identitatea brandului.
●Uşor de aplicat: este intuitivă şi clară pentru creatorii de conţinut text şi vizual.

Dacă lipseşte oricare dintre aceste elemente, va fi dificil pentru echipa de branding să-şi facă treaba bine.

Cum construieşti identitatea brandului?

Dacă business-ul tău este încă în faza iniţială sau dacă ai nevoie de un rebranding şi nu ştii exact cum să începi, iată câteva sfaturi care te vor ajuta să treci prin acest proces fără probleme.

Concluzionează strategia de branding

Strategia de brand este un plan detaliat care prezintă exact ce încerci să obţii şi cum vei realiza asta. Strategia este formată din 3 elemente fundamentale:

1.Inima brandului: scop, viziune, misiune, valori;

2.Comunicarea brandului: vocea de brand, personalitate, etichetă, valori, stâlpi de comunicare;

3.Identitatea brandului: logo, culoare,website.

Gândeşte-te la cele mai mari branduri pe care le cunoşti. Poţi recunoaşte Disney din trei puncte simple care formează capul lui Mickey Mouse sau chiar prin fontul ales pentru nume.

Scrie orice cuvânt cu fontul folosit de Disney şi te vei gândi instant la acest brand. Acelaşi lucru este valabil şi pentru Google, orice cuvânt scris în aceeaşi combinaţie de culori, te va duce cu gândul la Google.

Brandul tău trebuie sa fie la fel de bine conturat şi la fel de uşor de reţinut.

Identifică concurenţa

Pe măsură ce parcurgi acest proces, fii atent la modul în care se prezintă concurenţa ta din piaţă în termeni de elemente vizuale comune, tendinţe, teme vizuale specifice industriei, personalitatea brandului s.a.m.d.

Construirea unui brand de succes înseamnă să te diferenţiezi de mulţime – să fii vizibil, relevant şi unic.

Este esenţial să înţelegi nu doar cine este concurenţa ta directă, ci şi cum te poţi diferenţia în percepţie şi prezentare.

Creează brief-ul creativ

După ce ai parcurs paşii precedenţi, ai deja informaţiile de care ai nevoie pentru a începe proiectarea. Însă mai ai un task de îndeplinit. Creează un brief creativ care prezintă informaţiile exacte de care este nevoie pentru ca echipa ta să fie pe aceeaşi lungime de undă – şi să te asiguri că împreună menţineţi identitatea brandului la cel mai înalt nivel.

Brainstorming pe partea vizuală

Acum ai o mulţime de informaţii care să te ajute, strategie de brand, analiza competitivă şi brief creativ. Acum este momentul să iei toate informaţiile deja adunate şi să le traduci în concepte vizuale.

Informaţiile pe care le deţii sunt adesea prezentare într-un limbaj emoţional despre personalitatea, obiectivele şi valorile brandului. Provocarea de acum constă în a comunica toate aceste lucruri vizual.

Dezvoltă un plan de marketing

Conceperea unui brand nu va însemna nimic dacă nimeni nu află despre el. Trebuie să ai în vedere un marketing puternic pentru a obţine expunere pentru brandul tău şi pentru a ajunge la publicul ţintă.

Începe cu o analiză pentru a înţelege poziţia actuală de marketing a business-ului. Identifică obiectivele de marketing şi stabileşte dacă strategia actuală îndeplineşte aceste obiective. Fii specific în obiectivele tale – în loc să spui că vrei să creşti vânzările, spune că vrei să le creşti cu 10% în acest trimestru.

Explorează toate platformele potenţiale pentru campaniile tale de marketing (la început, totul este un experiment, pentru a determina ce funcţionează mai bine pentru tine). Include în strategia ta Email marketing, campanii Google şi Facebook şi conţinut social media.

Colaborarea cu o agenţie de marketing specializată te poate ajuta să-ţi atingi obiectivele mai rapid. Poate conduce cercetările de piaţă, te poate ajuta să defineşti obiectivele şi să alcătuiască campanii de promovare care aduc rezultate.

Construirea unui brand necesită timp, dar realizarea corectă a acestuia te va ajuta să conturezi un business de succes şi să te conectezi cu clienţi într-un mod total diferit.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

Secţiunea COMUNICATE este un instrument de promovare eficientă a seviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar şi din alte câmpuri de activitate.

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus