Skip to main content

COMUNICAT. Despre branding și succes: nu poți să ai doar un logo simpatic și apoi să aștepți minuni

 
COMUNICAT. Despre branding și succes: nu poți să ai doar un logo simpatic și apoi să aștepți minuni

COMUNICAT. Business-ul tău nu va avea o identitate puternică din prima. Nu poți doar să alegi 2-3 culori și să desenezi un logo simpatic, iar apoi să aștepți minuni. Ai nevoie de un design complet și strategic.

Publicitate

Acest lucru implică o gândire profundă, o echipă cu abilități puternice de comunicare și design și o înțelegere intimă a business-ului tău, pe care tu trebuie să o faci înțeleasă de la bun început!

Nota Paginademedia.ro: În secțiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament.

Vestea bună este că, deși crearea unui brand cu impact major pare un lucru intimidant, nu trebuie să fie așa. Cu îndrumarea potrivită, poți trece prin acest proces în mod eficient. Din fericire, ai o multitudine de agenții specializate în acest domeniu din care poți alege.

Cum definești identitatea brandului?

Este vorba despre logo? Paleta de culori ce te definește? Stilul infografic? Sunt toate aceste elemente, plus multe altele.

Identitatea de brand este o modalitate de a comunica cu lumea, de a te diferenția de concurență și de a crea o experiență de brand care încurajează consumatorii să colaboreze cu tine.

Anumite companii ridică identitatea brandului la nivel de artă (ex. Apple sau LEGO).

Direcția acestora a fost clară de la bun început, ajungând astfel să fie lideri de piață.

Din păcate, multe companii nu știu exact cum să se distingă și să își comunice identitatea eficient. Dar nu trebuie să fie și cazul tău – învață din greșelile altora!

Indiferent de locul în care te situezi în acest spectru, un lucru este sigur: dacă dorești sa fii o companie de succes și competitivă, crearea unei identități de brand este obligatorie.

Ce include o identitate de brand?

Doar un logo și o paletă de culori nu creează o identitate de brand.

Când îți proiectezi identitatea, trebuie să creezi un limbaj vizual cuprinzător, care poate fi aplicat la orice – de la site-ul web, la cărți de vizită, ambalajele produselor s.a.m.d. În funcție de business-ul pe care vrei să-l dezvolți nevoile pot fi mai extinse, însă baza unei identități de brand cuprinde:

● Logo
● Paletă de culori
● Familie de fonturi
● Strategie vizuală
● Strategie de comunicare
● Elemente interactive
● Web design
● Comunicarea identității sub toate formele (grafic, social media, customer care s.a.m.d).

Nu credem că este cazul să menționăm că încrederea clienților este unul dintre cele mai importante elemente ale unui brand de succes, iar lucrul acesta îl câștigi tu și îl menții prin toate elementele de bază mai sus menționate și calitatea serviciilor oferite. Iar dacă crezi că și acest lucru trebuia adăugat în lista de mai sus… regândește-ți strategia de business!

Implementarea identității de brand

Elementele de bază ale unui identități de brand odată implementate, nu înseamnă că sunt și eficiente în orice caz. Identitatea brandului trebuie să funcționeze pentru toată lumea, atât pentru echipa ta internă, cât și pentru persoanele care vor interacționa cu business-ul tău (consumatorii).

Pe măsură ce înaintezi cu procesul de proiectare, asigură-te că identitatea brandului tău este:

● Distinctă: se remarcă printre concurenți și atrage atenția oamenilor.
● Memorabilă: are un impact vizual. (Ia în considerare Apple: logo-ul este atât de memorabil, încât produsele lor nu includ numele, ci doar logo-ul).
● Scalabilă și flexibilă: poate crește și evolua odată cu business-ul.
● Coezivă: fiecare piesă completează identitatea brandului.
● Ușor de aplicat: este intuitivă și clară pentru creatorii de conținut text și vizual.

Dacă lipsește oricare dintre aceste elemente, va fi dificil pentru echipa de branding să-și facă treaba bine.

Cum construiești identitatea brandului?

Dacă business-ul tău este încă în faza inițială sau dacă ai nevoie de un rebranding și nu știi exact cum să începi, iată câteva sfaturi care te vor ajuta să treci prin acest proces fără probleme.

Concluzionează strategia de branding

Strategia de brand este un plan detaliat care prezintă exact ce încerci să obții și cum vei realiza asta. Strategia este formată din 3 elemente fundamentale:

1. Inima brandului: scop, viziune, misiune, valori;

2. Comunicarea brandului: vocea de brand, personalitate, etichetă, valori, stâlpi de comunicare;

3. Identitatea brandului: logo, culoare,website.

Gândește-te la cele mai mari branduri pe care le cunoști. Poți recunoaște Disney din trei puncte simple care formează capul lui Mickey Mouse sau chiar prin fontul ales pentru nume.

Scrie orice cuvânt cu fontul folosit de Disney și te vei gândi instant la acest brand. Același lucru este valabil și pentru Google, orice cuvânt scris în aceeași combinație de culori, te va duce cu gândul la Google.

Brandul tău trebuie sa fie la fel de bine conturat și la fel de ușor de reținut.

Identifică concurența

Pe măsură ce parcurgi acest proces, fii atent la modul în care se prezintă concurența ta din piață în termeni de elemente vizuale comune, tendințe, teme vizuale specifice industriei, personalitatea brandului s.a.m.d.

Construirea unui brand de succes înseamnă să te diferențiezi de mulțime – să fii vizibil, relevant și unic.

Este esențial să înțelegi nu doar cine este concurența ta directă, ci și cum te poți diferenția în percepție și prezentare.

Creează brief-ul creativ

După ce ai parcurs pașii precedenți, ai deja informațiile de care ai nevoie pentru a începe proiectarea. Însă mai ai un task de îndeplinit. Creează un brief creativ care prezintă informațiile exacte de care este nevoie pentru ca echipa ta să fie pe aceeași lungime de undă – și să te asiguri că împreună mențineți identitatea brandului la cel mai înalt nivel.

Brainstorming pe partea vizuală

Acum ai o mulțime de informații care să te ajute, strategie de brand, analiza competitivă și brief creativ. Acum este momentul să iei toate informațiile deja adunate și să le traduci în concepte vizuale.

Informațiile pe care le deții sunt adesea prezentare într-un limbaj emoțional despre personalitatea, obiectivele și valorile brandului. Provocarea de acum constă în a comunica toate aceste lucruri vizual.

Dezvoltă un plan de marketing

Conceperea unui brand nu va însemna nimic dacă nimeni nu află despre el. Trebuie să ai în vedere un marketing puternic pentru a obține expunere pentru brandul tău și pentru a ajunge la publicul țintă.

Începe cu o analiză pentru a înțelege poziția actuală de marketing a business-ului. Identifică obiectivele de marketing și stabilește dacă strategia actuală îndeplinește aceste obiective. Fii specific în obiectivele tale – în loc să spui că vrei să crești vânzările, spune că vrei să le crești cu 10% în acest trimestru.

Explorează toate platformele potențiale pentru campaniile tale de marketing (la început, totul este un experiment, pentru a determina ce funcționează mai bine pentru tine). Include în strategia ta Email marketing, campanii Google și Facebook și conținut social media.

Colaborarea cu o agenție de marketing specializată te poate ajuta să-ți atingi obiectivele mai rapid. Poate conduce cercetările de piață, te poate ajuta să definești obiectivele și să alcătuiască campanii de promovare care aduc rezultate.

Construirea unui brand necesită timp, dar realizarea corectă a acestuia te va ajuta să conturezi un business de succes și să te conectezi cu clienți într-un mod total diferit.

Ce este secțiunea COMUNICATE:

Secțiunea COMUNICATE este un instrument de promovare eficientă a seviciilor oferite de firme din comunicare, mass-media, publicitate, din zonele conexe, dar și din alte câmpuri de activitate.

În secțiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât și free-lancerilor care doresc să își promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro

Trimite un comentariu