Skip to main content

COMUNICAT. Sfaturi si bune practici de WordPress SEO – Categorii sau tag-uri?

 
COMUNICAT. Sfaturi si bune practici de WordPress SEO – Categorii sau tag-uri?

COMUNICAT. In domeniul content marketing-ului si al optimizarii SEO, ne intalnim de multe ori cu fel si fel de elemente din WordPress, care pot face diferenta dintre un articol de blog si altul. Astfel, dintre aceste elemente specifice, doua ne-au atras atentia in mod special, deoarece se aseamana foarte mult. Este vorba de categoriile de blog si tag-uri, care, desi par in esenta la fel, prezinta cateva diferente la o privire mai atenta.

Poate ca nu stii inca ce sunt aceste doua elemente de SEO, insa cunostintele pe care le vei dobandi in urma citirii acestui articol te vor ajuta sa le folosesti corect. Asadar, avem in tema atat explicarea celor doi termeni, cat si punerea lor in contextul optimizarii SEO.

Nota Paginademedia.ro: În secțiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Care este diferenta dintre categorii si tag-uri?

In mare, categoriile sunt folosite pentru a grupa mai usor postarile de blog. Gandeste-te la acestea ca la un cuprins pentru blogul tau. De asemenea, acestea pot fi ierarhice, insemnand ca o categorie poate avea mai multe subcategorii.

Se recomanda sa incepi cu 5-10 categorii, dupa care poti adauga si altele pe parcurs.

Tag-urile descriu detalii specifice ale respectivei postari pe blog. Acestea ajuta la indexarea cuvintelor dintr-un site si iti permit sa deosebesti continutul la nivel micro. In schimb, nu prezinta ierarhie.

Un post poate avea un numar nelimitat de tag-uri (desi este bine sa limitezi acest numar la 4-5).

Cum se folosesc categoriile?

Atunci cand “urci” o postare pe un blog, daca nu alegi o categorie pentru aceasta, WordPress o va adauga automat la “Uncategorized”. Este indicat sa redenumesti aceasta sectiune in “Alte articole”, pentru a o folosi in cazul articolelor care nu tin neaparat de subiectul principal al domeniului de activitate.

Nu exista un numar fix de categorii care pot fi selectate. In majoritatea cazurilor, vei putea folosi cateva dintre categoriile pe care le-ai denumit deja. Daca doresti si este posibil, poti folosi si subcategorii, insa acest lucru nu-ti va afecta site-ul din punct de vedere SEO.

Cum se folosesc tag-urile?

WordPress nu are o limita de tag-uri per articol. Poti adauga chiar si 1000 de tag-uri la fiecare postare de blog, desi nu este recomandat. Scopul tag-urilor este de a face legaturi la nivel de continut. Impreuna, formeaza un index, in care fiecare dintre tag-uri poate trimite simultan la multe intrari de blog.

Sunt folositoare mai ales cand un utilizator foloseste functia “search” a blogului. De asemenea, unele plugin-uri de WordPress folosesc tag-uri pentru afisarea postarilor de blog “asemanatoare”. Se recomanda sa ai maximum 10 tag-uri la fiecare intrare de blog.

Ce este mai bun pentru SEO? Categorii sau Tag-uri?

Exista vreun avantaj daca folosim categorii in loc de tag-uri sau invers? Pe scurt, nu. Acestea au scopuri diferite, in principal pentru facilitarea navigarii si structurarii blogului. Cu toate acestea, daca ai de ales, este indicat sa folosesti categorii de fiecare data.

Avand in vedere ca motoarele de cautare “sunt atente” si observa felul in care un utilizator reactioneaza cu paginile de blog ale unui site, este indicat sa folosim atat tag-uri, cat si categorii in strategia de SEO on-page.

O buna organizare a continutului are sanse sa iti aduca mai multi utilizatori pe site si, in consecinta, sa obtii un ranking mai bun.

Ce este secțiunea COMUNICATE:

În secțiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât și free-lancerilor care doresc să își promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Publicitate

 

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro

Trimite un comentariu