Skip to main content

INTERVIU. De ce "Geniul" din lampă și nu "Duhul" din lampă? Șerban Alexandrescu, de la Headvertising, despre reclama eMag Genius

 
INTERVIU. De ce "Geniul" din lampă și nu "Duhul" din lampă? Șerban Alexandrescu, de la Headvertising, despre reclama eMag Genius
Captură Youtube

Interviu. Ultimele reclame emag, cu Geniul albastru din lampă, explicate. Cu creativul din spatele lor: Șerban Alexandrescu, de la Headvertising, agenția care a făcut reclamele.

Publicitate

Pentru că seria de spoturi, un "mini serial" cu cinci episoade de pe TV și de pe YoTube a fost făcută de Headvertising, după ce au câștigat un pitch pe proiect.

Care a fost conceptul? De ce această idee? Și, mai ales, pentru că asta s-a comentat, de ce Geniul din lampă și nu duhul din lampă?

Șerban Alexandrescu, pentru Paginademedia.ro:

Geniu” nu vine din engleza, e doar o alunecare fonetica dinspre „Djinn”-ul oriental original.

Dupa cum nici „Duh” nu e neaparat romanesc; vine din slava, si deci exista ca atare si in bulgara sau rusa. Daca - in loc sa verse degraba pixeli pe facebook - comentatorii ar fi avut nitica rabdare sa intre pe DEX sau DEX online, ar fi vazut ca „geniu” inseamna si in limba romana, in mod oficial, „...mitologic: spirit protector, duh bun sau rau”.

Despre ideea de bază a reclamei:

Asa ca aceasta campanie vine sa sublineze faptul ca absolut orice cumparatura – mare, mijlocie, mica sau minuscula – poate la fel de bine sa fie facuta si online, mai ales in contextul in care exista eMAG Genius.

De unde aceasta serie de povestioare cu un Geniu din Lampa permanent excedat de faptul ca e folosit mult sub masura posibilitatilor si talentelor sale. In loc sa fie chemat pentru dorinte cu adevarat greu de indeplinit, zi de zi e solicitat pentru „flecuștețe” care ar putea fi lejer rezolvate cu eMAG Genius.

Cred ca e un personaj cu care toata lumea poate simpatiza, pentru ca noi toti suntem de cele mai multe ori sub-utilizati profesional.

Urmează și alte spoturi? Șerban spune că da. Nu 1001, dar suficiente: „Odata enuntata „teza” campaniei, odata facuta „fundatia conceptuala”, urmatoarele executii isi vor permite sa fie chiar si mai amuzante.”

Răspunsurile lui Șerban Alexandrescu, pe larg:

Paginademedia.ro: Care este conceptul spotului?

Șerban Alexandrescu: „Pachetul” de beneficii numit eMAG Genius este cu atat mai interesant cu cat comanzi mai des de la eMAG. Destula lume insa este inca setata „pe stil vechi”, adica inca se gandeste la eMAG ca la o resursa folositoare doar atunci cand vrei sa iti comanzi o „electrocasnica” mare.

Asa ca aceasta campanie vine sa sublineze faptul ca absolut orice cumparatura – mare, mijlocie, mica sau minuscula – poate la fel de bine sa fie facuta si online, mai ales in contextul in care exista eMAG Genius.

De unde aceasta serie de povestioare cu un Geniu din Lampa permanent excedat de faptul ca e folosit mult sub masura posibilitatilor si talentelor sale.

In loc sa fie chemat pentru dorinte cu adevarat greu de indeplinit, zi de zi e solicitat pentru „flecuștețe” care ar putea fi lejer rezolvate cu eMAG Genius.

Cred ca e un personaj cu care toata lumea poate simpatiza, pentru ca noi toti suntem de cele mai multe ori sub-utilizati profesional. Eu, de pilda, ma recunosc deplin in acest personaj.

Uite, in loc sa imi ceri sa scriu o campanie absolut extraordinara pentru lansarea lui Tesla in Romania, tocmai m-ai pus sa-ti raspund la 4 intrebari foarte simple - la care ar putea raspunde orice pressofficer junior.”

Paginademedia.ro: Numele serviciului – Genius – a fost dat de voi sau de client?

Șerban Alexandrescu: „Serviciul era deja botezat, lansat, si comunicat online in momentul in care am inceput sa lucram si noi pe el. Ba chiar s-a dovedit ca numele a fost o sugestie utila vis a vis de directia creativa pe care am apucat-o.

Adica nu strica niciodata – pentru asocierile mentale pe care e util sa le faci in raport cu un produs sau serviciu – sa poti lega, la propriu, numele unui brand de o imagine memorabila care sa aiba legatura cu numele respectiv („Geniu” – „Genius”) Nu, nu e „facil”. E „brainscience”.

Paginademedia.ro: S-a comentat pe Facebook apropos de “Geniul” din lampă. De ce Geniu (din engleză) și nu Duh (cum e în română) a fost întrebarea. Cum răspundeți voi?

Șerban Alexandrescu: „Facebook-ul este facut tocmai pentru ca lumea sa comenteze pe el, deci nu sunt foarte surprins. As putea sa comentez si eu pe Facebook, numai ca prefer s-o fac chiar aici: „Geniu” nu vine din engleza, e doar o alunecare fonetica dinspre „Djinn”-ul oriental original.

Dupa cum nici „Duh” nu e neaparat romanesc; vine din slava, si deci exista ca atare si in bulgara sau rusa. Daca - in loc sa verse degraba pixeli pe facebook - comentatorii ar fi avut nitica rabdare sa intre pe DEX sau DEX online, ar fi vazut ca „geniu” inseamna si in limba romana, in mod oficial, „...mitologic: spirit protector, duh bun sau rau”.

Paginademedia.ro: Observ că nu este doar un singur spot, ci o mini-serie de cinci episoade. Vor mai urma și altele?

Șerban Alexandrescu: „Vor mai urma si altele, cu siguranta; si nu putine. Odata enuntata „teza” campaniei, odata facuta „fundatia conceptuala”, urmatoarele executii isi vor permite sa fie chiar si mai amuzante. Cate episoade mai urmeaza? Nu chiar 1001, ceva mai putine de atat. „...La care Seherezada tacu.” 

VIDEO. Cele patru „episoade” ale campaniei eMag Genius:

Episodul 1 - „Nu-l mai deranja pe geniu, e mai ușor cu Genius”

 Episodul 2 - „Lecția”

 Episodul 3 - „Grădinarul”

 Episodul 4 - „Și eu ce fac acum?”

 Episodul 5 - „Cu Geniul la psihiatru”

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu