Skip to main content

ActiveWatch, sesizare la CNA pentru nişte burtiere de la România TV: „Riscă să afecteze ordinea socială fragilizată în ultimii ani de senzaţionalism şi de ştiri false”

 
Captură Youtube / România TV
Captură Youtube / România TV

ActiveWatch, organizaţie care apără presa şi militează pentru libertatea de exprimare, a trimis o sesizare la Consiliul Naţional al Audiovizualului. Motivul? Mai multe burtiere tendenţioase pe care le-a afişat România TV, sâmbătă seara.

Publicitate

Artist umplut de sânge de torţionarii COVID, a fost una dintre ele.

„În opinia noastră, aceste abateri de la legislaţia audiovizuală şi de la conduita profesională depăşesc cadrul libertăţii de exprimare şi, în lipsa unor sancţiuni prompte şi proporţionale, riscă să afecteze nu doar contextul medical excepţional, ci şi ordinea socială fragilizată în ultimii ani de senzaţionalism şi de ştiri false”, punctează organizaţia.

Ce au scris cei de la România TV?

În seara de sâmbătă, 7 noiembrie, postul TV a avut următoarele mesaje pe burtiere în intervalul orar 20:00-23:00:

  • "Confruntare incendiară cu Raed Arafat"
  • "Artist umplut de sânge de torţionarii COVID"
  • "Dana Budeanu, scandal cu ministrul Educaţiei"
  • "Ce pregătesc neomarxiştii în România, anchetă şoc"

Sesizarea completă a celor de la ActiveWatch, via Facebook:

”În atenţia CNA

Prin prezenta, solicităm analiza emisiunilor difuzate de postul România TV, la data de 7 noiembrie a.c, în intervalul 20:00 - 23:00, în cadrul cărora am identificat următoarele abateri:

1. Ora 20:25, postul titrează "Confruntare incendiară cu Raed Arafat". În acest segment, realizatorul şi invitaţii săi au formulat o serie de alegaţii privind măsurile guvernamentale de gestionare a pandemiei COVID-19, fără a aduce probe. Postul nu a prezentat nici un punct de vedere al persoanei vizate, domnul Raed Arafat.

2. Ora 22:10: postul titrează "Artist umplut de sânge de torţionarii COVID". În acest segment, sunt prezentate acuzaţii extrem de grave ale actorului Jean Paler la adresa corpului medical dintr-un presupus spital în care ar fi fost internat. Postul TV nu a precizat despre ce spital este vorba şi nu a prezentat niciun punct de vedere din partea medicilor acuzaţi de rele tratamente.

3. Ora 22:20: postul titrează "Dana Budeanu, scandal cu ministrul Educaţiei". În acest segment, postul difuzează exhaustiv secvenţe din vlogul Danei Budeanu (conţinut care este exclusiv online), în care critică în termeni grafici activitatea ministrului Educaţiei. Din nou, poziţia persoanei vizate nu este prezentată.

4. Ora 22:30: postul TV prezintă un material "anchetă", care constă într-un colaj de imagini din alte ţări combinate cu imagini de la diferite ceremonii de învestire ale primarilor şi consilierilor locali din ţară. Sub titlul "Ce pregătesc neomarxiştii în România, anchetă şoc", postul asociază formaţiunea USRPLUS cu o presupusă agendă orientată împotriva BOR. Punctul de vedere al persoanelor vizate lipseşte.

În opinia noastră, aceste abateri de la legislaţia audiovizuală şi de la conduita profesională depăşesc cadrul libertăţii de exprimare şi, în lipsa unor sancţiuni prompte şi proporţionale, riscă să afecteze nu doar contextul medical excepţional, ci şi ordinea socială fragilizată în ultimii ani de senzaţionalism şi de ştiri false.

Cu stimă,
Asociaţia ActiveWatch”

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Romania TV postul marelui hot si infractor Ghita ,numai minciuni ordinare spun.Au luat o gramada de bani pe minciunile cu Caracal,si in final nu sa rezolvat nimic .Singura lor ocupație cum sa jicneasca Presedintele si guvernul ,Ar trebui sa li se ia licența
  • am mai sugerat ca sa fie introdusa pedeapsa de suspendare pe termn limitat pina la cea definitiva ca la otv Dupa doua avertismente cu amenda sa se treaca la inchiderea postului pe una sau doua saptamini plus amenda mai consistenta si sigur se vor gindi de doua ori inainte de a pune pe sticla tot felul de mizerii
  • Corect Dragos,dar si indepedentii vor fi numiti de vreun lider poltic de o anumita culoare
    Iar alegerea lor nu stiu cum.va fi
    Sau sa bagi fosti/actuali jurnalisti...nu stiu...sa nu si apare fosti prieteni/colegi...
  • CNA-ul trebuie schimbat din temelii si depolitizat urgent. Nicio televiziune proPSD (pentru ca psd-istii sunt majoritari in CNA in momentul asta) nu va fi cu adevarat sanctionata. Dupa alegeri, daca castiga PNL, probabil CNA-ul va avea mai multi PNL-isti (oricum mandatul celor de acolo e foarte mare...injur de 6 ani, daca nu ma insel) si atunci televiziunile pnl-iste vor fi ocolite de CNA si tot asa. CNA-ul trebuie sa fie independent, iar Parlamentul ar trebui sa voteze sanctiuni mai mari pentru derapaje (cel putin 10% din incasari)
  • CNA,ati putea sa va sesizati asupra modului de abordare a crimei din Giurgiu?Ceilalti mai,mai dar Romania TV o trateaza mai rau ca OTV-Elodia si cazul Caracal de anul trecut!
  • Interesant.Dar ma intreb,DOAR ei si DOAR pe acestea le au vazut si ulterior sesizat la domnu CeNeA?
  • Oare ălora care lucrează la RTV nu le-o fi rușine de ei înșiși? Pentru un salariu de 2.500 RON (că atâta au majoritatea de-acolo, ba chiar mai putin, daca e sa ascultam ce zic cei plecati) acceptă să facă o meserie care face ca jobul omului care curăță toalete publice să pară o adevărată bijuterie. Cred că-s dead inside toți, pe alocuri îmi inspiră și milă, nici nu știu ce să mai zic. :(

    Nu înțeleg cum CNA tolerează și acum burtiere atât de mincinoase. E ireal CNA-ul. Noroc cu Selly că a dovedit public cât de neprofesioniști & mincinoși sunt. Asta este valabil, desigur, și pentru Antena 3 si (partial) si pentru Realitatea, nu doar pentru RTV.

    Apropo, ce mai fac fetele impletite de la Aleph News? Mai dadeati si voi stiri despre ei, ne mai amuzam si noi, nimic-nimic? :) Cum stau in audiente? :))

Trimite un comentariu

sus