Skip to main content

COMUNICAT. Analiză 2Performant: de Black Friday, românii care au promovat magazinele online au câştigat 1,17 milioane de lei într-o săptămână

 
COMUNICAT. Analiză 2Performant: de Black Friday, românii care au promovat magazinele online au câştigat 1,17 milioane de lei într-o săptămână

COMUNICAT. Analiză 2Performant: de Black Friday, românii care au promovat magazinele online au câştigat 1,17 milioane de lei într-o săptămână

Publicitate
  • Afiliaţii au intuit noile trenduri din stilul de viaţă al cumpărătorilor şi astfel s-au concentrat pe promovarea produselor care au devenit utile românilor în pandemie
  • Creşte apetitul pentru afiliere: peste 1.200 de români au câştigat 1,17 milioane de lei de Black Friday prin promovarea ofertelor magazinelor online, generând pentru acestea vânzări mai mari decât anul trecut
  • Într-o singură săptămână, nativii digitali au generat peste 63 de mii de vânzări online, în valoare totală de aproape 21,2 milioane de lei TVA inclus
  • Pentru mulţi români acesta a fost primul Black Friday în online: aceştia au cumpărat produse adaptate noului stil de viaţă, pentru îngrijire personală, casă, telemuncă

Schimbările generate de pandemie în stilul de viaţă al românilor s-au resimţit anul acesta inclusiv în cadrul celui mai aşteptat eveniment al industriei de retail, Black Friday, care a început mai devreme şi s-a întins pe durata unei săptămâni (9-15 noiembrie).

Conform statisticilor înregistrate în cadrul platformei 2Performant, liderul pieţei de marketing afiliat din România, direct conectat la comerţul electronic, digitalizarea şi-a spus cuvântul, iar de Black Friday românii s-au aflat în număr mai mare în online, au făcut cumpărături din categorii de produse adaptate la noua realitate şi au generat vânzări mai mari decât anul trecut pentru magazinele online.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Tradiţional vorbind, Black Friday este cea mai bună perioadă din an pentru magazine, însă există o categorie de români care ştiu şi reuşesc să îşi crească veniturile în această perioadă. Este vorba de afiliaţi, nativii digitali pasionaţi de marketing online care promovează produsele magazinelor online şi care încasează comisioane în funcţie de vânzările pe care le generează acestor magazine. Cu alte cuvinte, români care au făcut bani promovând ofertele de Black Friday.

Români care au făcut bani de Black Friday: peste 1.200 de români au câştigat în total 1,17 milioane de lei

Munca la distanţă şi mutarea obiceiurilor de cumpărare în online i-a determinat pe mulţi români să privească cu interes sporit către domeniul afilierii, care le poate aduce venituri semnificative dacă reuşesc să genereze vânzări pentru magazinele online.

Săptămâna Black Friday nu a făcut excepţie, astfel că platforma 2Performant a înregistrat o creştere cu 17,22 % a numărului de afiliaţi care au câştigat comisioane în această perioadă: 1.225 de nativi digitali care au promovat ofertele magazinelor au generat bani raportat la vânzările pe care le-au adus acestora.

Per total, în săptămâna 9-15 noiembrie, românii care au făcut afiliere prin 2Performant au realizat comisioane în valoare de 1,17 milioane de lei, în creştere cu 15,25% faţă de anul trecut. În acelaşi timp, rata de conversie a crescut şi ea la 2,29%, ceea ce înseamnă că reclamele pe care le fac afiliaţii pentru magazinele online sunt din ce în ce mai relevante pentru publicul ţintă.

„De Black Friday, nu toţi românii au cheltuit bani, unii dintre ei au şi câştigat venituri suplimentare. Peste o mie de români au câştigat peste 1,17 milioane de lei din recomandările pe care le-au făcut la reducerile bune ale magazinelor din această perioadă.

Cu alte cuvinte, români care au fler în online au promovat pe canalele lor promoţiile de Black Friday, cu reduceri consistente, reuşind astfel să aducă vânzări magazinelor şi să încaseze comisioane pentru aceste vânzări”, explică Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Interesul crescut pentru domeniul afilierii, care devine o oportunitate pentru tot mai mulţi, se remarcă şi în activitatea intensă în platforma 2Performant.com. Astfel, numărul afiliaţilor logaţi în interfaţă este în creştere cu 18,39% în perioada 9-15 noiembrie, faţă de anul precedent, ajungând la 2.801.

În acelaşi timp, şi numărul de afiliaţi care au trimis trafic către magazinele online în această săptămână este mai mare faţă de 2019 cu 14,8 %, ajungând la 2.730.

Ce au cumpărat românii de Black Friday 2020

Obiceiurile de achiziţie de Black Friday au fost influenţate de lucrul remote şi de faptul că românii petrec cea mai mare parte a timpului acasă.

Afiliaţii au intuit noile trenduri din stilul de viaţă al cumpărătorilor şi astfel s-au concentrat pe promovarea produselor care au devenit utile românilor în pandemie.

Produsele pentru îngrijire personală, produse de folosit în casă, precum tricouri, treninguri, ustensile pentru gătit, cărţi, laptopuri şi tablete, mobilier pentru amenajat birouri acasă sau pentru reorganizarea spaţiul din casă au fost cele mai cumpărate de Black Friday.

Astfel, conform statisticilor 2Performant, articolele din categoria Cărţi, Muzică şi Filme conduc topul vânzărilor în săptămâna 9-15 noiembrie, în vreme ce pe locul al doilea se situează categoria Fashion care, deşi a scăzut ca număr de vânzări cu 8,35% faţă de anul trecut, are un coş mediu cu 15,37% mai mare, ceea ce susţine trendul mutării în online pentru cumpărătorii de branduri de nişă şi achiziţia hainelor de calitate mai mare.

Vânzările pentru produsele Beauty se situează pe locul al treilea în top categorii şi au crescut faţă de anul trecut atât ca volum, cu 92,7% mai mult, cât şi ca valoare, cu 90,7%. Alte categorii de produse care au crescut ca vânzări anul acesta sunt cele pentru casă şi grădină, electronice şi IT&C, articole pentru animale de companie.

Cea mai mare vânzare înregistrată prin intermediul platformei 2Performant a fost în valoare de 34.123 de lei TVA inclus şi a constat dintr-o cameră foto Sony + acumulator, o dronă DJI Mavic 2 Pro + acumulator de la retailer-ul F64.

În acelaşi timp, cel mai scump obiect vândut a fost un laptop Apple MacBook Pro 16 inch, la preţul de 17.135 de lei TVA inclus.

Alte achiziţii interesante pe care le-au făcut românii de Black Friday 2020 sunt un set de obiecte sanitare pentru baie în valoare de aproape 16.000 lei cu TVA inclus de la neakaisa.ro, o centrală pe peleţi în valoare de aproape 8.500 lei cu TVA inclus de la fornello.ro, un set de canapele în valoare de 7.000 lei cu TVA inclus de la vivre.ro, mai multe coşuri cu articole de îmbrăcăminte de valori cuprinse între 4.000 şi 6.000 lei de la answear.ro şi fashiondays.ro sau un inel logodnă din aur alb de 18K în valoare de 4.800 lei de la teilor.ro.

Anul acesta, cele mai multe cumpărături s-au făcut vineri, 13 noiembrie, între orele 9:00 şi 10:00 dimineaţa, încă un vârf comparabil înregistrându-se vineri seara între orele 23:00 şi 00:00, în termeni de număr de vânzări.

„Black Friday 2020 a însemnat pentru industria eCommerce din România cumpărători noi şi mai mulţi în online, obiceiuri diferite faţă de anul trecut, dacă ne uităm atât la categoriile de produse preferate, cât şi la valoarea coşurilor.

Observăm nuanţe noi ale fenomenul Black Friday definite de pandemie, cu ore de cumpărare diferite, efectul work-from-home, preferinţa pentru produse de folosit mai mult în casă.

Totodată, numărul mare de consumatori din online şi interesul lor crescut pentru promoţii au determinat multe magazine să înceapă ofertele mai devreme, chiar de luni, astfel că ne uităm la un interval de Black Friday mai extins, iar semnalele pe care le avem din partea magazinelor este că multe dintre acestea vor continua seria de promoţii pe toată perioada lunii noiembrie”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

În ceea ce priveşte magazinele online, acestea au venit cu inovaţii în materie de oferte. Săptămâna 9-15 noiembrie 2020 a adus creşteri importante pentru magazinele online înscrise în platforma de afiliere 2Performant: 63,6 mii vânzări online, în creştere cu 14,2% faţă de 2019, în valoare totală de aproape 21,2 milioane de lei TVA inclus, ceea ce înseamnă cu 12% mai mult decât anul trecut.

De asemenea, pentru fiecare euro investit în afiliere, un magazin online a câştigat în această perioadă în medie 15,1 euro + TVA. Peste 2,8 milioane de click-uri au fost înregistrate în această săptămână în platforma 2Performant.com, în creştere cu 5,8% faţă de 2019.


2Performant

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă şi operează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliaţi şi influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat şi influencer marketing.

Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar aproximativ 5 milioane de clickuri pentru clienţii din portofoliu.

Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima reţea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. Trei ani mai târziu a urmat intrarea în piaţa din Bulgaria. În 2016 platforma şi operaţiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluţie tehnică şi un mod nou de operare care pun accentul pe self-service şi prepay ca soluţie de plată.

Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creşterea performanţelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, uşurarea şi îmbunătăţirea experienţei de utilizare (UX & UI).

Cu o viziune unică despre uberizarea marketingului bazată pe performanţă şi transparenţă, 2Performant a reuşit în aceşti ani de activitate să intermedieze prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 200 de milioane de euro, prin mai mult de 400 de milioane de clickuri, pentru peste 600 de jucători din eCommerce din România şi din regiune, din peste 30 de industrii.

Compania se implică activ în zona de educaţie şi este unul dintre iniţiatorii proiectului AjutorSpitale.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la publ[email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus