Skip to main content

COMUNICAT. Trenduri în marketing digital: cum îşi creşte Decathlon vânzările online prin afiliere cu 2Performant

 
COMUNICAT. Trenduri în marketing digital: cum îşi creşte Decathlon vânzările online prin afiliere cu 2Performant

COMUNICAT. Cum îşi creşte Decathlon vânzările online prin afiliere cu 2Performant:

Publicitate
  • Vânzările Decathlon generate prin platforma de afiliere 2Performant sunt în creştere în luna septembrie 2020 cu peste 400% faţă de anul precedent
  • Retailerul face afiliere prin platforma 2Performant.com pentru pieţele din România şi, mai nou, Bulgaria
  • Pentru anul 2020 retailerul şi-a mărit de peste 6 ori investiţia în marketingul afiliat
  • Decathlon aplică un model nou în afiliere: recrutează afiliaţi şi influenceri

În contextul pandemiei care schimbă decisiv raportul online-offline, creşterea eCommerce-ului înregistrată în această perioadă atrage după sine noi trenduri în marketingul digital. Deşi nu este nou pe piaţă, domeniul afilierii este direct conectat la comerţul online şi astfel a prins deja trenul accelerării digitale, forţând brandurile să se adapteze şi să inoveze, ba chiar să îşi orienteze bugetele de marketing în această zonă.

Este şi cazul brandului Decathlon, care pentru anul 2020 şi-a mărit de peste 6 ori bugetul investit în marketingul afiliat, pe care îl implementează cu ajutorul 2Performant, liderul pieţei de afiliere din România. În plus, începând cu luna octombrie, Decathlon a extins colaborarea cu 2Performant şi pe piaţa din Bulgaria, piaţă pe care compania de marketing afiliat este prezentă din 2011.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Cum a venit această decizie?

Creşterile înregistrate de retailerul francez în platforma de afiliere într-o singură lună în starea de urgenţă, aprilie 2020, au atins totalul înregistrat în 2019 în întreg intervalul august-decembrie. Iar în septembrie 2020, vânzările generate prin platforma de afiliere sunt în creştere cu peste 400% faţă de anul precedent, ceea ce arată că trendul mutării obiceiurilor de cumpărare în online se păstrează.

„Rezultatele excelente pe care le-am obţinut în afiliere împreună cu 2Performant în România au devenit un exemplu de bune practici în compania noastră şi i-au convins pe colegii noştri din Decathlon Bulgaria să intre în afiliere alături de 2Performant”, spune Roxana Crahmaliuc, Webmarketing Team Leader şi Traffic Manager Decathlon.

Cu astfel de creşteri înregistrate la nivelul vânzărilor online prin intermediul afilierii, nu este o surpriză interesul tot mai crescut al brandurilor şi al marilor jucători din retail de a implementa campanii în care cuvântul cheie este performanţa: asta pentru că în afiliere, brandul care investeşte în campanii de marketing digital plăteşte numai atunci când a fost generată o vânzare, având astfel certitudinea că sumele cheltuite sunt direct proporţionale cu vânzările, într-un sistem de publicitate plătită la vânzare.

De exemplu, în ultimele 3 luni, fiecare 1 euro investit de brandurile din platforma 2Performant.com în afiliere a generat vânzări în valoare de 15,35 euro, ceea ce reprezintă probabil cel mai bun randament pe care îl poate obţine prin promovare un magazin online.

Ceea ce face însă Decathlon în afiliere este cu siguranţă extrem de interesant, mai ales că domeniul este unul propice testelor, găsirii oportunităţilor, identificării de targeturi noi şi modalităţi de promovare noi, mesaje adaptate, cu scopul de a creşte vizibilitatea şi de a genera vânzări.

Recrutare de afiliaţi şi influenceri

Dacă la începutul activităţii sale de afiliere în platforma 2Performant.com succesul Decathlon s-a datorat notorietăţii brandului, care i-a determinat pe afiliaţi să aplice cu încredere în campaniile lor, ulterior cunoscutul retailer de articole sportive şi-a adaptat strategia cu focus pe recrutarea de afiliaţi noi, pe segmentul sport: antrenori, platforme de fitness.

„Este una din cele mai importante strategii pe care le avem în acest moment, deoarece în platformă, la început, nu erau extrem de mulţi afiliaţi cu acest profil”, spune Roxana Crahmaliuc.

Acest proces se desfăşoară pe perioadă nedeterminată, în paralel cu strategiile comerciale implementate în cadrul programului de afiliere şi ajută brandul în principal pe partea de vizibilitate şi creare de conţinut specific.

Deşi procesul este mai solicitant decât simpla acceptare sau nu a celor care aplică din programul de afiliere, traficul generat pe decathlon.ro s-a dovedit a fi calitativ, justificând astfel resursele investite”, mai spune Roxana. Cu alte cuvinte, Decathlon se pricepe la recrutare şi a văzut această oportunitate şi în afiliere.

Modelul pe care îl aplică cu succes retailerul francez este un mix între influencer marketing şi affiliate marketing. Cu alte cuvinte, Decathlon aduce influenceri în afiliere. Identifică lideri de opinie din sport şi îi aduce în platformă pentru a deveni afiliaţi, colaborează pe partea de strategie şi uneori pe cei care generează mult content îi recompensează suplimentar, în plus faţă de comisioanele la vânzare.

Este un model nou de a jongla cu afilierea şi campaniile cu influenceri, un model ce ar putea deveni atractiv pentru multe branduri care vor să se promoveze în online şi să genereze vânzări: campanii de afiliere cu influenceri, care sunt plătiţi exclusiv pe baza performanţei, într-un cadru pus la dispoziţie de platformă care ajută mult acest proces prin faptul că există un singur contract cu 2Performant, factură doar din partea platformei, mesagerie în cadrul platformei şi în general o simplificare a birocraţiei.

Prezenţa activă a Decathlon în platforma 2Performant.com este deja parte integrantă în mixul de marketing practicat de retailer.

„Ne place modul rapid şi simplu prin care se stabileşte colaborarea cu fiecare afiliat. În plus, sprijinul primit din partea account managerului 2Performant a reprezentat valoare adăugată, în principal prin experienţa deja dobândită asupra subiectului.

Am primit consultanţă valoroasă pentru stabilirea mecanismelor din challenge-uri, dar şi pentru segmentarea categoriilor de afiliaţi”, menţionează Roxana Crahmaliuc despre beneficiile colaborării cu 2Performant.

1 milion de click-uri în platforma 2Performant.com înregistrează până acum retailerul Decathlon, iar numărul afiliaţilor care le promovează produsele în campanii dedicate a crescut şi el odată cu interesul tot mai mare al românilor pentru sport şi articole sportive, de la 299 în tot anul 2019 la 716 afiliaţi unici activi de la începutul anului şi până în prezent.

Ce au ales românii să cumpere la capitolul sport?

Pe fondul unui interes din ce în ce mai mare pentru mişcare şi stil de viaţă sănătos, favoritele românilor în pandemie au fost aparatele fitness cardio, bicicletele, trambulinele, mesele de tenis, echipamentul bodybuilding sau panourile de baschet.

Aflat pe poziţia #2 în rankingul general al advertiserilor din platforma 2Performant.com, Decathlon arată că se mişcă odată cu vremurile, în contextul în care comerţul electronic este estimat să crească, potrivit cifrelor comunicate de Asociaţia Română a Magazinelor Online, cu 30% până la sfârşitul anului.

2Performant

2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă şi operează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. Prin această platformă business-urile pot apela la parteneri, afiliaţi şi influenceri, cu care pot lucra prin cele 2 modele de colaborare disponibile în acest moment: marketing afiliat şi influencer marketing.

Conform datelor companiei, 2Performant este cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online din România, aducând lunar peste 5 milioane de clickuri pentru clienţii din portofoliu.

Cu o activitate de 12 ani, compania este cea care a lansat în România prima reţea de marketing afiliat sub denumirea 2Parale.ro. Trei ani mai târziu a urmat intrarea în piaţa din Bulgaria.

În 2016 platforma şi operaţiunile migrează pe 2Performant.com, o nouă soluţie tehnică şi un mod nou de operare care pun accentul pe self-service şi prepay ca soluţie de plată.

Compania a investit până acum peste 1 milion de euro în tehnologie pentru creşterea performanţelor, eficientizarea proceselor, lansarea unei platforme de influencer marketing, uşurarea şi îmbunătăţirea experienţei de utilizare (UX & UI).

Cu o viziune unică despre uberizarea marketingului bazată pe performanţă şi transparenţă, 2Performant a reuşit în aceşti ani de activitate să intermedieze prin platforma de marketing afiliat vânzări în valoare de peste 200 de milioane de euro, prin aproape 400 de milioane de clickuri, pentru peste 600 de jucători din eCommerce din România şi din regiune, din peste 30 de industrii.

Compania se implică activ în zona de educaţie şi este unul dintre iniţiatorii proiectului AjutorSpitale.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus