Skip to main content

VIDEO. Din culisele campaniei! Cât a costat? Copreşedintele AUR: Am lucrat cu voluntari şi cu o firmă specializată pe online, dar nu de tipul Cambridge Analytica

 
VIDEO. Din culisele campaniei! Cât a costat? Copreşedintele AUR: Am lucrat cu voluntari şi cu o firmă specializată pe online, dar nu de tipul Cambridge Analytica

VIDEO. „Partidul Alianţa pentru Unirea Românilor (AUR) nu a lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica. Am lucrat cu o firmă specializată pe online, dar n-am avut acces la baze de date”, spune Claudiu Târziu - copreşedinte AUR şi fost ziarist - într-o discuţie despre campania electorală AUR.

Publicitate

Târziu a vorbit, într-un dialog cu Petrişor Obae (editorul Paginademedia.ro), despre campania electorală AUR din online, despre banii din campanie şi despre relaţia pe care partidul o are cu afaceristul Bobby Păunescu (al cărui tată, George Constantin Păunescu, este şi acţionar al postului B1 TV).

Mii de voluntari, spune Târziu, au lucrat la campania online.

Claudiu Târziu:

"Am lucrat cu o companie specializată pe online, pe ce înseamnă postarea materialelor video pe care le-am şi sponsorizat.

Ea factura către noi servicii de online. Nu avea ceva special, nu te gândi că avem nu ştiu ce informaţii. Evident, sunt grupuri pe Facebook către care poţi livra aceste material: grupurile creştine organizate sau grupurile naţionaliste, dar n-am avut baze de date.

N-am lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica."

Campania online şi voluntarii:

Claudiu Târziu: N-am pornit de la zero. Am pornit de la o pagină a lui George Simion, care avea deja 100.000 de urmăritori (în vară) şi care are, în acest moment, peste jumătate de milion. Am pornit şi cu paginile noastre de partid. Pagina organizaţiei centrale a ajuns de la 10.000, la 70.000 de urmăritori. Avem şi pagini locale pentru fiecare judeţ, unde s-a lucrat exemplar.

Noi avem foarte mulţi militanţi tineri, foarte deprinşi cu tehnicile astea noi. Din entuziasm şi credinţa în proiect, au consumat multă energie şi timp. Au distribuit postările noastre, au făcut postările lor şi au comentat acolo unde noi eram menţionaţi.

O armată de oameni care a lucrat, zi de zi, pe online. Nu au fost plătiţi, ci au lucrat din entuziasm şi credinţă.

Principalele concluzii ale interviului, pe scurt:

- Copreşedintele AUR spune că succesul AUR nu are legătură cu tehnici de ţintire pe online, ca în cazul Brexit-Cambridge Analytica

-Bugetul campaniei a fost de aproximativ 300.000 de euro. Bugetul pe online: câteva zeci de mii de euro.

-O parte din echipă a lucrat şi pentru Campania mişcării Coaliţia pentru Familie

-Banii au venit de la membri

-Bobby Păunescu nu a contribuit cu bani la Campania AUR

- Raportat la ziarişti, Claudiu Târziu spune că „AUR se va lupta pentru libertatea presei”

VIDEO. Discuţie cu Claudiu Târziu - copreşedinte AUR şi fost ziarist

Campania pe online: „Am lucrat cu o companie specializată pe online”

Petrişor Obae, editor Paginademedia.ro: În momentul în care au apărut rezultatele, iar AUR a apărut initial cu 5%, lumea a fost surprinsă. Mulţi s-au gândit la cazul Brexit, cu Cambridge Analytica, când oamenii au fost ţintiţi prin Facebook cu diverse mesaje. Aţi lucrat cu o companie pentru a atinge un anumit public?

Claudiu Târziu: În campanie am lucrat cu o companie specializată pe online, care se ocupa de tot ce însemna materialele electorale sponsorizate. Nu am mers în adâncurile reţelelor să identificăm un anumit public. Publicul a venit după noi. Electoratul ni-l setăm prin tipul de masaje pe care-l dăm.

Am avut o echipă mare de campanie, coordonată de Cristian David (secretar general adjunct AUR).

Petrişor Obae, editor Paginademedia.ro: Aţi spus că aţi lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica?

Claudiu Târziu: Nu. N-am spus asta. Am spus că am lucrat cu o companie specializată pe online, pe ce înseamnă postarea materialelor video pe care le-am şi sponsorizat.

Ea factura către noi servicii de online. Nu avea ceva special, nu te gândi că avem nu ştiu ce informaţii. Evident, sunt grupuri pe Facebook către care poţi livra aceste material: grupurile creştine organizate sau grupurile naţionaliste, dar n-am avut baze de date.

N-am lucrat cu o firmă de tipul Cambridge Analytica.

Banii din campanie: Bugetul total se apropie de 300.000 de euro

Petrişor Obae, editor Paginademedia.ro: Câţi bani au fost alocaţi acestei campanii?

Claudiu Târziu: Nu ştiu date precise, dar nu mai mult de 20.000 de euro. Noi am avut un buget total foarte mic, undeva între 200.000 sau 300.000 de euro. Banii au provenit de la noi, de la cei care am candidat sau de la alţi oameni din partid.

Nu-i o sumă mică, dar noi suntem 20.000 de membri. Fiecare candidat a avut o contribuţie la campanie, fiecare cât a putut.

Nu există pricipali finanţatori ai AUR. Au fost sume diverse, de la candidaţi şi membri.

Şepcile, gecile sau vestele au fost plătite chiar de membri.

Relaţia cu Bobby Păunescu: L-am văzut de două ori în viaţa mea

Petrişor Obae, editor Paginademedia.ro: Multă lume l-a sesizat pe Bobby Păunescu, alături de voi. El cu ce v-a ajutat?

Claudiu Târziu: Ar fi fost foarte frumos să ne ajute Bobby Păunescu, dar faptul că nu ne-a ajutat este uşor demonstrabil. Noi nu am fost, pe B1 TV, la nicio emisiune în ultimele 5 luni de zile.

Petrişor Obae, editor Paginademedia.ro: Financiar v-a ajutat Bobby Păunescu sau familia lui?

Claudiu Târziu: Nu. Categoric răspunsul este nu. Eu pe Bobby Păunescu l-am văzut de două ori, de când am pornit acest proiect. A venit la mişcarea care a dus la constituirea AUR, a avut o luare de cuvând. L-am mai văzut în seara alegerilor, când s-a plasat la poză lângă noi, fără să avem o înţelegere. Nu ştiu care este scopul lui. A vrut să arate că susţine şi el proiectul.

Are o relaţie cu George Simion, de pe vremea în care se lupta pentru unirea Basarabiei cu România.

N-am primit bani de la Bobby Păunescu, de la nimeni din familia lui şi de la nicio firma controlată de el. N-are implicare în partid şi nici nu e membru.

De la ce a pornit AUR? - „George Simion avea o pagină cu 100.000 de fani”

Pestrişor Obae, editor Paginademedia.ro: Ce însemnat această campanie pe online?

Claudiu Târziu:

- N-am pornit de la zero. Am pornit de la o pagină a lui George Simion, care avea deja 100.000 de urmăritori (în vară) şi care are, în acest moment, peste jumătate de milion.

- Am pornit şi cu paginile noastre de partid. Pagina organizaţiei centrale a ajuns de la 10.000, la 70.000 de urmăritori. Avem şi pagini locale pentru fiecare judeţ, unde s-a lucrat exemplar.

- Noi avem foarte mulţi militanţi tineri, foarte deprinşi cu tehnicile astea noi. Din entuziasm şi credinţa în proiect, au consumat multă energie şi timp. Au distribuit postările noastre, au făcut postările lor şi au comentat acolo unde noi eram menţionaţi.

- O armată de oameni care a lucrat, zi de zi, pe online. Nu au fost plătiţi, ci au lucrat din entuziasm şi credinţă.

- Nu ştiu cum să-I calific pe cei care spun că nu au auzit de AUR. Ei, personal, poate nu au auzit, dar sunt peste 500.000 de oameni care au auzit. Ne-au votat, deci probabil că mesajul nostru a ajuns şi la mai mulţi.

- Românii aderenţi la AUR au ieşit în stradă cu portavoci şi cu steaguri şi au vorbit despre noi şi despre proiectele pe care le avem.

- Noi am fost foarte vocali şi am făcut o campanie susţinută.

Poziţionarea faţă de presă

Târziu a vorbit şi despre felul în care AUR se raportează la presă. Ce a spus, pe scurt:

- Mă voi bate cu oricine ar vrea o lege care să limiteze presa, indiferent dacă opinia respectivă vine de la noi din partid. Dacă presa vrea să ne bălăcărească sau să mintă despre noi, să o facă, vom accepta. Oricum, adevărul va ieşi la iveală.

- Pentru libertatea presei ne vom bate şi o vom asigura.

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • DODO DODO
    da ! cu postaci Daca nu esti cu ei te desfiinteaza in comentarii Nu ai sansa La un articol aparut la o anumita ora in zece minute aveau zeci de + Ce ti-e si cu robotii astia ! cum stiu ei ce place oamenilor

Trimite un comentariu

sus