Skip to main content

Şmecheria ridică România. TV. Cum postul de ştiri "i-a luat faţa" Antena 3 în noaptea de Ajun

 
Şmecheria ridică România. TV. Cum postul de ştiri "i-a luat faţa" Antena 3 în noaptea de Ajun

Se ia un interviu de pe net, (material despre care concurenţa anunţase deja că îl va da pe TV). Se montează şi se scot din cadru personajele "în plus". Se dă pe post înaintea concurenţei care promovase deja respectivul interviu. Şi, deloc de neglijat: sursa nu se precizează clar.

Publicitate

Reţeta folosită de România TV pe 24 decembrie, când postul de ştiri a dat un montaj al unui interviu cu Florin Piersic înainte ca interviul să fie pe post la Antena 3.

O scurtă prezentarea a faptelor, aşa cum s-au derulat ele, în noaptea de Ajun:

23-24 decembrie: Antena 3 promovează programul de Ajun de Crăciun. Anunţă un interviu cu Florin Piersic şi Părintele Constantin Necula, luat de Dan Negru, realizator Antena 1.

24 decembrie: Interviul e programat pe Antena 3, la ora 20.00. Materialul era deja postat, de câteva zile, şi pe Doxologia.ro (proiect al Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei - Arhiepiscopia Iaşilor), pe contul de Facebook. Aşa a fost înţelegerea, atunci când Dan Negru a înregistrat interviul la Cluj: se dă pe Doxologia (pe online) şi pe Antena 3.

24 decembrie, ora 19.42: România TV face un montaj din interviu, de aproape zece minute, doar cu Florin Piersic, scoate cadrele cu Dan Negru (vedetă Antena 1) şi cu Părintele Necula şi dă montajul pe post înaintea Antenei 1. Dar cum îl dă?

"Maestrul Florin Piersic, un interviu emoţionant în Ajunul Crăciunului", îşi începe prezentarea Liliana Ruse, la România TV. Continuă: "Marele actor a povestit cu emoţie în suflet cele mai dragi amintiri din copilărie. Să vedem", spune jurnalista.

Liliana Ruse, jurnalistă experimentată, cu zeci de ani experienţă în presă (cu ani buni şi înainte de România TV) nu precizează nimic despre sursă, despre ce interviu este vorba, cine l-a luat şi unde a fost difuzat. E "un interviu".

Interviul începe, cu burtiera "Florin Piersic îşi deschide sufletul în seara de Ajun". Pe ecran apare doar cuvântul "Doxologia", fără "Sursă". În montajul dat de România TV cu 20 de minute înainte ca interviul să apară pe Antena 3, lipsesc cadrele cu Părintele Necula şi cu Dan Negru.

Două scurte capturi, cu momentul "original" şi cu montajul România TV:

Din interviul de pe Antena 3:

Interviul montat pe România TV

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Nu are importanta ca scrie sursa. Daca preiei un material care nu iti apartine esti obligat sa il difuzezi asa cum e, nu sa il editezi dupa cum ai tu chef. Degeaba treci sursa daca l-ai bagat in montaj si l-ai macelarit dupa pofta inimii, desi nu iti apartine. Deci, nu poti interveni asupra materialului pentru simplul motiv ca nu e al tau. Asta se cheama furt intelectual. CNA-ul ar trebui sa dea o sanctiune istorica pentru asa ceva. Din pacate, nu cred c-o va face iar Romania Tv nu e singura pravalia de presa care fura munca altora. Deontologii de la Adevarul isi insusesc cu nerusinare munca altora, Pro-ul pirateaza cu spor de ani de zile tot soiul de imagini pentru care nu are drepturi samd.
  • Daca va uitati bine la imaginea pe care ati publicat-o scrie clar sursa:Doxologia.
  • Numai în Romania poate exista o televiziune ca ....Romania tv. Desi, la cate a facut A3, o merita
  • Sigur ca e complet imoral ce au făcut, dar dacă era postat și pe site-ul acela, nu cred ca va putea fi contestat vreodată pe undeva.
    Si evident nu e vina prezentatoarei,cum lasa articolul sa se înțeleagă, pt lipsa de precizări de detalii despre acel interviu, un prezentator nu prezintă de capul lui niște știri.
    Oricum, toate posturile fac chestiuni din astea la limita legalului, doar ca poate nu atât de des, si mai frumos cosmetizate ca sa nu se prindă tot omul.
  • @Geo. Corect. Ar trebui constransi cumva iar asta nu se poate face decat printr-o actiune comuna. E pur si simplu furt. De fapt astia traiesc numai din asa ceva - fonfleuri, subiecte plagiate, scandaluri inventate. Dupa mine, au ajuns chiar si sub Diaconescu. Doar Cristache Tvr, cu haznaua lui politica, tine pasul cu ei.
  • Inca o mare mi...marca Romania TV. Care a profitat de gafa celor de la Antena 3 care au acceptat ca interviul sa fie postat pe siteul Doxologia.ro inainte de difuzarea la TV. Poate ar trebui ca toate televiziunile serioase din Romania sa faca o coalitie impotriva Romania TV. Care ar trebui sa inceapa cu blocarea angajarilor tuturor celor care au avut sau au legatura cu Romania TV.

Trimite un comentariu

sus