Skip to main content

COMUNICAT. Analiză VTEX România: cum va evolua comerţul online românesc în 2021

 
Cristian Movilă - CEO VTEX România
Cristian Movilă - CEO VTEX România

COMUNICAT. România traversează o etapă accelerată de digitalizare, cu efecte directe asupra retailului tradiţional care va migra tot mai mult către comerţul online. După un salt de cel puţin 3 ani anul trecut, comerţul online îşi va continua evoluţia şi va înregistra o creştere de cel puţin 15% în 2021, oferind o perspectivă optimistă pentru magazinele locale.

Publicitate

„În acest moment sunt maximum 100 de magazine online pe piaţa locală care primesc peste 1.000 de comenzi pe zi, dar în următorii 3 ani numărul acestora se va tripla pe fondul a cinci tendinţe de transformare digitală, care vor defini comerţul online local,” a declarat Cristi Movilă, GrowthLeaderEastern Europe VTEX.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

„Vom vedea o accelerare mai mare şi o creştere puternică a investiţiilor în digitalizare, tehnologie şi servicii a jucătorilor consacraţi din domeniu. Piaţa de ecommerce este încă la început de drum, la fel şi serviciile şi shift-ul către inovaţie sau experienţe în offline, deci există un potenţial uriaş.

De asemenea, pe termen mediu, piaţa se va „aşeza” şi centra în jurul unor marketplace-uri, tendinţa globală fiind de consolidare a coşului de cumpărături într-un singur loc. Consumatorii vor avea destinaţii preferate de shopping şi vor dori să facă toate achiziţiile dintr-un singur loc,” a adăugat Cristi Movilă.

1.Retailerii şi mall-urile se vor orienta către modele de business online şi omnichannel

Mall-urile se vor orienta către strategii şi modele de business omnichannel pentru a susţine comerţul afectat de pandemie şi a asigura supravieţuirea sectorului.

Dacă înainte de pandemie mulţi retaileri privilegiau propriile canale de vânzare, pentru un control mai bun al experienţei clientului şi al brandului, acum marketplace-urile devin o soluţie foarte bună pentru retailerii medii şi mici.

Condiţiile comerciale au devenit mai atractive pentru cei care vând, iar dezvoltările tehnologice oferă instrumente tot mai bune, de la marketing la logistică, astfel încât retailerii au început să urmărească prezenţa pe cât mai multe canale de vânzare, în completarea propriilor magazine şi site-uri.

Pe de altă parte, vom asista şi la emergenţa unor marketplace-uri noi, susţinute de retailerii mari, care trec în etapa superioară de dezvoltare şi doresc să le ofere clienţilor acces la o gamă bogată de produse.

În acest sens, Veranda Shop Online îşi propune „atragerea a minimum 70 de chiriaşi pe platformă, care nu sunt prezenţi în mall-ul fizic, din zona antreprenorială şi a produselor de nişă, non mass-market. Designerii şi producătorii români au fost unele dintre categoriile cele mai afectate de pandemie.

Produsele mai scumpe, cu plus valoare, sau chiar de nişă, vândute preponderent offline în showroom-uri şi contexte puternic marcate de experienţa trăită, senzorială, au putut cu greu face faţă unei digitalizări forţate pentru care nu au existat resursele potrivite, atât ca tehnologie cât şi ca know-how,” a declarat Andreea Onofrei, Project Manager Veranda Shop Online.

2.Creşterea plăţii cu cardul şi mobile shopping

În 2021, a crescut gradul de adopţie a soluţiilor de comunicare mediate prin internet datorită regimului de învăţare şi lucru la distanţă. Astfel, rata de penetrare a serviciilor de internet a crescut şi va atrage o creştere cu 33% a traficului de pe computerele conectate la reţea şi cu 12% pentru echipamentele mobile. Astfel, România traversează un context care favorizează adopţia comerţului online.

Mai mult, datele PayU indică o creştere a adopţiei plăţii cu cardul: introducerea măsurilor suplimentare de securitate conform directivei PSD2, alături de alte soluţii precum opţiunea de retur a banilor „instant money back” în 30 de minute de la momentul confirmării returului sau opţiunea de plată în siguranţă cu un singur click au crescut încrederea în această metodă sigură de plată.

Elena Gheorghe, Country Manager PayU Romania: „Rata de penetrare a plăţii online a crescut cu 50% atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianţi de peste 50%. Pentru anul 2021 estimăm o pondere de 39%. Acum, oamenii petrec mult timp online, iar cumpărăturile online sunt mai la îndemână. Unii utilizatori s-au mutat din oraşele aglomerate către zonele rurale, astfel că ne aşteptăm să vedem o creştere a plăţilor cu cardul inclusiv în zona rurală.”

3.Experienţă mai bună online datorită digitalizării

Pentru a le oferi clienţilor o experienţă mai bună online, dar şi pentru a suplini interacţiunea fizică cu produsul, business-urile vor investi în integrarea unor soluţii de management al operaţiunilor dotate cu AI, care permită optimizarea costurilor şi a eforturilor logistice. De asemenea, tehnologiile AI permit şi creşterea calităţii serviciilor oferite şi contribuie la dezvoltarea unei experienţe de cumpărături îmbunătăţite.

„În fiecare domeniu, o aplicare corect adaptată a unor modele de AI, ne arată cum utilizatorul final poate sa primească o calitate mult mai bună a serviciului, iar e-commerce-ul nu face notă discordantă nici aici, îmbunătăţirea adusă prin AI fiind majoră faţă de abordările clasice.

În practică, atunci când am aplicat modele de AI, am sesizat creşteri ale vânzărilor, deoarece clienţii au ajuns mai uşor la produse care l-au convins, generând o majorare a ratei de conversie de produse recomandate: pentru produse din gama Fashion am sesizat creşteri şi de 250% sau o conversie generală de peste 2% pentru produsele cosmetice,” a declarat Alexandru Lăpuşan, CEO şi co-fondator Zitec.

4.Social commerce: interacţiune mediată de reţelele sociale

Reţelele sociale sunt accesate de un număr în creştere de utilizatori, astfel că acestea capătă un rol tot mai important în strategia de vânzare. De asemenea, potrivit Veranda Shop Online, live shopping-ul se va dezvolta şi în România, fiind o pârghie care mixează interacţiunea online cu cea offline. Această metodă de shopping va fi mai valoroasă în special pentru produsele care sunt extrem de nişate.

5.Home &deco, pharma şi fashion – categoriile vedetă în 2021

Pentru a-şi spori vânzările şi pentru a le oferi clienţilor acces la produse din categorii diverse, comercianţii se vor asocia în platforme de comerţ colaborativ, iar astfel vor putea acoperi o gamă mai mare de nevoi şi servicii. 2021 va aduce creşteri organice în categorii precum home&deco (stimulat şi de menţinerea regimului de lucru şi învăţat la distanţă), pharma şi fashion.

Despre VTEX

VTEX este prima şi singura soluţie complet integrată de comerţ, marketplace şi Order Management System (OMS), din lume, care unifică experienţele utilizatorilor pe toate canalele, într-o singură soluţie completă, destinată companiilor medii şi mari.

VTEX ajută companiile din retail, producţie, distribuţie, vânzare cu amănuntul, supermarketuri, farma şi alte pieţe verticale să vândă mai mult, să opereze mai eficient, să scaleze fără probleme şi să livreze clientului o experienţă remarcabilă. Arhitectura modernă, pe bază de microservicii, precum şi expertiza solidă de afaceri şi instrumentele de dezvoltare permit companiei să asigure viitorul afacerilor clienţilor VTEX şi să îi degreveze de actualizările software.

Mărci foarte importante, inclusiv Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black &Decker, Samsung, Carrefour şi Nestlé, şi încă peste 3.000 de clienţi activi în 50 de ţări, au încredere că VTEX va accelera şi va asigura transformarea comerţului lor.

Pentru a afla mai multe informaţii, accesaţi https://vtex.com/ro/

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus