Skip to main content

INTERVIU. Flanco, campanie nouă online. Cum explică noul slogan şi de ce nu e cu vedete? "Nu poţi fi relevant cât timp te baţi în preţuri cu giganţii discounturilor"

 
Captură Youtube / Flanco
Captură Youtube / Flanco

INTERVIU. Flanco a lansat o nouă campanie de poziţionare de brand. De campania „La Flanco Îţi permiţi ce e mai bun” s-a ocupat agenţia de relaţii publice Premium Communication, cu care Flanco lucrează din 2012, dar şi agenţia Friends&TBWA, care a avut partea de creaţie.

Publicitate

Paginademedia.ro a stat de vorbă cu Adrian Preda, reprezentant al agenţiei Friends/TBWA, care s-a ocupat de creaţia spotului.

De ce s-a folosit acest slogan?

„Toate brandurile categoriei se duc în zona safe a preţurilor, preţ, preţ, preţ. Nu poţi fi relevant, atat timp cât te baţi în preţuri cu giganţii discounturilor. Şi atunci o schimbare de paradigmă e necesară”, explică Adrian Preda.

”Îţi permiţi ce-i mai bun” nu înseamnă cele mai bune produse posibile, la cel mai bun preţ. Ci ce-ţi trebuie ţie, la cel mai bun preţ”, punctează publicitarul.

De ce nu s-a folosit o vedetă în spot?

„Dacă nu există o legătură puternică între produs şi vedetă, publicul ţintă îşi va reaminti omul şi nu produsul”, mai spune Adrian Preda.

Interviul complet, în continuare:

Paginademedia.ro: Cum aţi gândit campania? De ce aţi ales acest mesaj pentru promovarea ei?

Adrian Preda (Friends&TBWA): Poziţionarea exista deja în brieful de pitch şi am rezonat cu ea, motiv pentru care am decis sa nu reinventăm roata. Cred că marele merit al strategiei (mă înclin, Dan Şendroiu) a fost să traducă în limbaj uzual această sintagmă. ”Îţi permiţi ce-i mai bun” nu înseamnă cele mai bune produse posibile, la cel mai bun preţ. Ci ce-ţi trebuie ţie, la cel mai bun preţ.

Paginademedia.ro: De ce a ales clientul Flanco să îşi schimbe abordarea, începând cu acest spot?

Adrian Preda (Friends&TBWA): „Pentru că Dragoş Sîrbu (nr.red. CEO-ul Flanco) a simţit pericolul ”bancului de sardine”. Toate brandurile categoriei se duc în zona safe a preţurilor, preţ, preţ, preţ. Nu poţi fi relevant, atat timp cât te baţi în preţuri cu giganţii discounturilor. Şi atunci o schimbare de paradigmă e necesară. Nu e vorba de preţ ”per se”, ci de ”ce-mi trebuie mie” sau de ”ce am eu nevoie”.

Paginademedia.ro: Spre deosebire de alte branduri, voi aţi ales să faceţi un spot fără vreun actor cunoscut sau o persoană publică. De ce?

Adrian Preda (Friends&TBWA): „Vedeta este ”easy way out”. Pericolul principal este ca vedeta să domine reclama. Dacă nu există o legătură puternică între produs şi vedetă, publicul ţintă îşi va reaminti omul şi nu produsul.”

VIDEO. Noul spot Flanco - „Îţi permiţi ce e mai bun”

CITEŞTE ŞI: INTERVIU. eMag, campanie nouă cu actorul Alex Bogdan. Care este mesajul? „Încurajăm oamenii să-şi analizeze băuturile pe care le consumă

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Poate e mai bine ca au renuntat la actori. Îi vezi pe unii ca au ”jucat” si in spotul ptr firma x, si ptr firma y. Cat priveste noile mesaje ”ce e mai bun” sau ”ce-mi trebuie mie” sunt niste abureli publicitare ieftine. La preturi, de obicei Flanco este peste Altex. Pentru cine stie. Dar aceasta este o alta discutie !
  • Pai daca urmaresti un model de telefon si vezi ca la flanco e cu 10 % mai scump decat concurenta, de unde cumperi? Ce ofera in plus pentru banii ceruti? Un spot publicitar obosit?! Sunt complet rupti de realitate.
  • @Alex
    Total aberant ceea ce spui.

    Dacă nu scoți ochii clientului cu prețul, așa cum ai făcut până acum, nu înseamnă că nu ai prețuri bune, înseamnă doar că te-ai săturat de mesajul „avem prețuri mici”, un clișeu, și încerci să propui altceva - chit că deocamdată folosesc, cu o doză de ironie, un alt clișeu, „cel mai bun” clișeu! :)

    ---

    A mai existat un retailer electro care a încercat să comunice altfel, acela s-a numit DOMO, iar numele înseamnă în câteva limbi, inclusiv în latină, „Acasă”, iar strategie de marketing a lor a fost centrată pe acest cuvânt: „tot ce ai nevoie pentru acasă”.

    ---

    Flanco încearcă să se repoziționeze în locul lăsat liber de DOMO.

    .
  • Deci Flanco e scump. Zic si eu, ca om de marketing, daca oamenii de la concurenta se bat pe ”pret, pret, pret”, poate te duce capul sa lucrezi si tu la preturi. Ca asta vrea clientul. Dar nu, Flanco plateste reclame la tv ca sa spuna ”tigaia noastra e ca tigaia de la Altex, dar mai scumpa, pentru ca nu am vrut sa reinventam roata”.

Trimite un comentariu