Skip to main content

VIDEO. Guerrilla marketing, Salvaţi Copiii, campanie contra jocurilor de noroc pe lângă reclamele la jocurile de noroc: „Joacă, nu jocuri”

 
VIDEO. Guerrilla marketing, Salvaţi Copiii, campanie contra jocurilor de noroc pe lângă reclamele la jocurile de noroc: „Joacă, nu jocuri”

Organizaţia Salvaţi Copiii spune „Joacă, nu jocuri”, într-o campanie menită să atragă atenţia că singurele lucruri pe care le câştigă minorii jucând la păcănele sunt dependenţa, sărăcia şi foamea. 

Publicitate

Campania a fost vizibilă în ultima săptămână în online, dar şi prin Capitală. Panouri outdoor cu mesajul Salvaţi Copiii, alături de o uriaşă farfurie goală, au început să apară pe lângă reclamele la case de pariuri, în zone circulate din Bucureşti cum ar fi Dorobanţi. 

Mesajul „Joacă, nu jocuri” a ajuns şi pe TV, în timpul unui meci al FCSB, între o multitudine de reclame la Betano şi Superbet.

Potrivit organizaţiei, în România avem 18.200 de şcoli şi peste 15.000 de case de pariuri stradale. 

Cum s-a născut campania şi care este ideea din spatele ei?

Campania este creată de Salvaţi copiii împreună cu agenţiile Golin şi Initiative, după cum a declarat pentru Paginademedia.ro Mihaela Spiridon, specialist comunicare al organizaţiei. 

Ce spune reprezentanta Salvaţii Copiii despre ideea din spatele campaniei şi alegerea de a o ilustra cu o farfurie goală:

„În brand book-ul Salvaţi Copiii cercul din logo este cercul siguranţei. Simbolizează misiunea noastră să intervenim acolo unde siguranţa copiilor şi dezvoltarea lor psiho-emoţională sunt puse în pericol.

În cazul de faţă, fenomenul care reprezintă o ameninţare reală pentru minori sunt jocurile de noroc. Oraşele au devenit imense cazinouri. Streaming-uri în care influenceri fac reclame la produse pentru copii, iar apoi promovează jocuri de noroc. Sau joacă păcănele live.

În seria de simboluri existente în iconografia brandului Salvat farfuria goala este un simbol al foamei. Sărăcia şi foamea sunt efecte ale dependenţei de jocuri de noroc. 

Am ales locurile căutând agenţii de jocuri de noroc sau reclame la acestea, lângă care să venim cu mesajul nostru, într-o campanie de tip guerilla, astfel încât nimeni să nu mai poată ignora legătura dintre cele două: fenomenul jocurilor de noroc şi efectele negative asupra copiilor şi adolescenţilor, ca parte din categoria vulnerabilă.”

Campania se desfăşoară în prezent pe outdoor, pe panouri stradale, dar va urma şi în licee şi unităţi de învăţământ, a mai declarat pentru Paginademedia.ro reprezentanta Salvaţi Copiii.  

Farfurii goale vs Influenceri care promoveză jocuri de noroc

Aceasta nu e prima dată când simbolul de farfurii goale este asociat cu ideea de reclame la păcănele. În luna septembrie, mai mulţi influenceri care promovează sau au promovat jocurile de noroc au fost luaţi cu asalt de către comentatori cu acest simbol. 

Mai exact, comentatorii le-au pus în zona de comentarii, la postările influencerilor, acest simbol cu farfuria goală. Ideea a pornit de la un alt influencer care militează activ împotriva jocurilor de noroc şi a promovării acestora de către influenceri care au public majoritar format din minori. 

„Indicaţi-le faptul că le este foame. Că fac reclame la păcănele de foame. (...) Dacă a funcţionat la un păcănist, poate funcţiona şi la alţi păcănişti. Când mai vedeţi un păcănist fomist, lăsaţi-le o farfurie goală în comentarii”, a spus Silviu Faiăr.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus