Skip to main content

VIDEO. O reclamă Fairy, interzisă după ce a fost reclamată de concurenţă la CNA. Din ce motiv?

 
VIDEO. O reclamă Fairy, interzisă după ce a fost reclamată de concurenţă la CNA. Din ce motiv?

CNA. "Curăţă mai bine decât cea mai vândută marcă". Acesta este mesajul din reclama Fairy care a "aprins" concurenţa! Un brand concurent s-a plâns la CNA, iar spotul Fairy în cauză a fost interzis.

Publicitate

În termenii tehnici, "trebuie să intre în legalitate" ca să fie difuzat. Cu alte cuvinte, să fie refăcut.

Detalii, dar şi reclama în cauză, în continuare:

Spotul este pentru Fairy Platinum Plus, iar brandul concurent care s-a simţit lezat este Finish Powerball, marcă deţinută de RB (Hygiene Home) Romania.

Mesajul incriminat: Fairy „Curăţă mai bine urmele dificile de mâncare faţă de cea mai vândută marcă.”

În partea de jos a ecranului a fost scris, cu caractere de mici dimensiuni, textul *bazat pe un test independent de laborator efectuat de IKW în noiembrie 2020*.

Sesizarea la CNA a făcut-o chiar principalul concurent al Fairy, brand al Protect & Gamble (P&G) - RB (Hygiene Home) Romania.

Înainte de argumentele aduse în reclamaţie de brandul concurent, iată reclama Fairy:

VIDEO. Spotul Fairy Platinum Plus

Principalele argumente aduse în reclamaţie de RB (Hygiene Home) Romania, concurent al lui Fairy:

„(I) Spotul publicitar este inselator: Testul de laborator efectuat de P&G nu este relevant pentru consumatorii casnici avand in vedere metodologia folosita, tipul maşinii de spalat si programul maşinii de spalat, fiind specifice doar testelor de laborator.

Acest test nu respecta metodologia stabilita prin standardele Organizaţiei Internationale pentru Standardizare in materia testării comparative a performantei detergenţilor pentru maşinile de spalat vase (ISO 7535 – 1984, actualizate), fiind folosita o metodologie neactualizata furnizata de IKW.

(ii) Spotul publicitar induce in eroare consumatorul: Formularea utilizata in mesaj are efect inducerea in eroare a consumatorului in sensul ca prin achiziţionarea Produsului ar putea beneficia de un produs avand calitati superioare produsului competitorului principal, fara a compara in mod obiectiv una sau mai multe caracteristici esenţiale, relevante, verificabile si reprezentative celor doua produse.

Dupa cum vom arata, diferentele calitative si de eficienta intre produse nu sunt dovedite in teste efectuate in condiţii de uz casnic (eg. program Eco by default al unei maşini de spalat vase pe care consumatorii o pot cumpără din comerţ).

(iii) Premisele comparaţiei nu sunt relevante si corecte pentru consumatorul mediu din Romania caruia i se adreseaza spotul: Programul folosit (8 min, 45 grade C) pentru efectuarea testelor de eficienta nu se regaseste in niciun model de maşina de spalat vase disponibila pe piaţa pentru larg consum din Romania, ci este specific testelor de laborator pe maşini industriale specializate, de laborator.

(iv) Lipsa dovezilor concrete care sa demonstreze caracteristicile pretinse, in mod legal si fundamentat – faptul ca Produsul este cel mai performant, fiind, in general, in toate circumstanţele, mai eficient in curatarea oricăror tipuri de pete (chiar „mai bine” a „urmelor dificile de mancare”) versus cea mai vanduta marca.

(v) Potrivit testelor pe care le prezentam in cele ce urmeaza, nu exista diferente semnificative intre Produs si „cea mai vanduta marca”. Astfel, vom arata faptul ca pentru consumator este relevant ca un produs sa fie mai performant fata de alt produs in condiţii de uz casnic, folosind o maşina de spalat de uz casnic, un program disponibil conform noilor reglementari in vigoare (programul Eco by default).

(vi) Incalcarea obligaţiei de informare: Contrar obligaţiei legale de corecta informare a publicului prin intermediul publicitatii difuzate prin mijloace audiovizuale, Spotul Publicitar nu prezintă toate datele testelor de laborator si datele stiintifice (tipurile de pete, tipul maşinii de spalat, tipul programului, durata programului) care stau la baza comparaţiei ca element central al mesajului publicitar transmis.

(vii) Spotul are ca efect discreditarea competitorilor. Aceasta forma de publicitate reprezintă nu numai o modalitate de a induce in eroare consumatorii, dar si o acţiune ce are ca efect (i) compromiterea sau degradarea reputatiei concurenţilor, contrar practicilor comerciale corecte si oneste si (ii) instigarea publicului sa renunţe la alte produse similare.”

Ce articol din Codul Audiovizualului a fost încălcat:

Art. 101 - Este interzisă orice formă de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugerează publicului ori îl instigă să renunţe la alte produse sau servicii similare ori asemănătoare identificabile.

Autor: Daniel Samoilă daniel.samoilapaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ProTV renunță la “Ce se întâmplă Doctore?” din toamnă
    https://www.protv.ro/exclusiv/pro-tv-intrerupe-productia-emisiunii-ce-se-intampla-doctore.html

Trimite un comentariu

sus