Skip to main content

COMUNICAT. Cele mai importante 5 soluţii pentru securitatea business-ului tău

 
Foto: Unsplash
Foto: Unsplash

COMUNICAT. Prin securitatea businessului nu ne referim la câţi bani ai pus deoparte pentru zilele negre ale afacerii, ci la ce faci pentru a proteja datele companiei tale. Află din cele ce urmează ce paşi trebuie să parcurgi pentru ca business-ul tău să asigure mereu confidenţialitatea şi securitatea informaţiilor.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Instalează un sistem de securitate eficient

Primul zid de apărare împotriva breşelor de securitate îl vor reprezenta sistemele de protecţie. Alege unul după ce te consulţi cu câţiva experţi în securitate cibernetică şi contractează serviciile specialiştilor IT. Clar nu vei dori să faci economii în ceea ce priveşte securitatea cibernetică, mai ales dacă luăm în calcul standardul global de protecţie a datelor impus de GDPR.

Acesta stipulează că, indiferent de domeniul de activitate, datele angajaţilor, partenerilor/colaboratorilor şi/sau clienţilor trebuie protejate. Deci achiziţionează un sistem care se ocupă de toate aceste aspecte.

Salvează doar informaţiile necesare

Pe măsură ce afacerea ta colectează mai multe informaţii, atât despre angajaţi, cât şi despre clienţi, va creşte automat nivelul gradului de protecţie a informaţiilor pe care trebuie să-l aplici. În cazul în care companiile salvează mai multe date decât le sunt necesare, cei care vor avea de suferit în cazul unei breşe de securitate vor fi chiar clienţii.

Aşadar, pentru a limita numărul datelor pe care hackerii le-ar putea obţine în urma unui atac, asigură-te că firma ta stochează doar acele date care sunt necesare pentru funcţionarea afacerii.

Inventariază datele şi metodele de stocare

Orice afacere trebuie să ţină o evidenţă strictă asupra dispozitivelor de stocare precum smartphone-urile, laptopurile, tabletele şi unităţile flash USB, dispozitive care nu doar că stochează date, ci le pot şi transfera. Foloseşte un registru de manevrare a datelor pentru a putea afla rapid ce informaţii sunt stocate şi pe ce tip de platforma/dispozitiv.

Evident, există şi posibilitatea de a stoca datele pe mai multe servere, dar specialiştii recomandă ca acestea să fie centralizate într-un singur dispozitiv, adică un server neapărat intern, protejat cu câteva sisteme de protecţie/parole complicate. Desigur, angajaţii vor avea acces la informaţii prin intermediul aplicaţiilor comune.

În cazul în care datele sunt stocate în format fizic, nu doar electronic, va fi absolut necesar să depozitezi aceste documente tipărite în camere bine securizate cu acces limitat. Este recomandat ca doar angajaţii de încredere să aibă acces în această cameră şi, în eventualitatea în care doreşti să distrugi anumite documente cu detalii sensibile, să foloseşti un dispozitiv special de distrugere.

Asigură instruirea personalului

Breşele de securitatea apar în majoritatea cazurilor şi din cauza factorului uman. Cu alte cuvinte, şi angajaţii tăi trebuie să cunoască exact atribuţiile care le revin, nivelul de acces de care beneficiază şi să respecte regulile de protecţie în legătură cu securitatea datelor. Dacă nu ştiai deja ce este DPO, ai face bine să descoperi cât de curând!

Asigură-te că angajaţii tăi ştiu cum să colecteze şi să prelucreze date şi, chiar mai important, cum să recunoască potenţialele riscuri şi ameninţări la adresa integrităţii sistemului de securitatea al companiei. Pe lângă capacitatea de a distinge între datele ce pot fi colectate şi cele care care nu trebuie stocate, angajaţii trebuie să înţeleagă şi care date pot fi împărtăşite cu alte persoane şi care sunt confidenţiale.

Nu în ultimul rând, chiar dacă ai luat toate măsurile de prevenţie posibile, trebuie să te pregăteşti şi pentru cel mai rău scenariu posibil. Pune la punct un plan de acţiune în cazul unei breşe de securitate cu ajutorul specialiştilor.

În cazul în care nu aplici aceste măsuri nu rişti doar să pierzi datele, ci şi încrederea angajaţilor şi clienţilor tăi.

 

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

 

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus