Skip to main content

COMUNICAT. Cumpărăturile responsabile combat risipa alimentară: românii din Bucureşti şi Cluj au salvat de la aruncare 7,5 tone de alimente cu ajutorul aplicaţiei mobile Bonapp.eco

 
COMUNICAT. Cumpărăturile responsabile combat risipa alimentară: românii din Bucureşti şi Cluj au salvat de la aruncare 7,5 tone de alimente cu ajutorul aplicaţiei mobile Bonapp.eco

COMUNICAT. Bonapp.eco este aplicaţia cu ajutorul căreia românii din Bucureşti şi Cluj au salvat de la aruncare 7,5 tone de alimente.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

  • Bonapp.eco, aplicaţie mobilă de cumpărături responsabile, anunţă în premieră pentru România primele date despre comportamentul unei generaţii de consumatori care încearcă să evite risipa alimentară
  • În zece luni, utilizatorii Bonapp.eco au salvat 7,5 tone de alimente aflate aproape de termenul de expirare
  • Dacă ar fi ajuns la gunoi, aceste produse alimentare ar fi generat emisii de carbon echivalente cu cele ale unei maşini cu motor diesel care ar înconjura Pământul de două ori pe la Ecuator: 15 tone de CO2
  • Bonapp.eco conectează cu utilizatorii aproape 500 de comercianţi parteneri din Bucureşti şi Cluj-Napoca
  • 95% din ofertele disponibile sunt pachete de produse alimentare cu discount de 50%
  • Există utilizatori „campioni”, cu peste 400 de pachete salvate în 10 luni

Bonapp.eco, aplicaţie mobilă de cumpărături responsabile, anunţă în premieră primele date centralizate cu privire la comportamentul de consum al românilor preocupaţi de combaterea risipei alimentare. Informaţiile au fost date publicităţii de către companie cu ocazia Zilei Internaţionale de Conştientizare a Risipei Alimentare (29 septembrie) şi relevă creşterea rapidă a cumpărăturilor responsabile în rândul populaţiei din mediul urban, care se orientează spre achiziţia de alimente, dulciuri şi băuturi aflate aproape de termenul de expirare sau perisabile, care altfel ar fi fost pur şi simplu aruncate.

Pentru aceste persoane, două sunt motivele principale care determină decizia de cumpărare: evitarea risipei alimentare (termenul deja încetăţenit în mediul online fiind cel de „salvare” a acestor produse), dar şi reducerile aplicate de comercianţii înscrişi în aplicaţie.

Risipa alimentară înseamnă, în acelaşi timp, o pierdere economică pentru comerciant sau producător, o pierdere de oportunitate (deoarece reprezintă o ocazie ratată de realizare a unei tranzacţii economice), dar şi un risc pentru mediu, alimentele aruncate în depozitele de gunoi generând prin descompunere cantităţi mari de dioxid de carbon, un gaz cu efect de seră.

VIDEO. Aplicaţia Bonapp.eco în imagini

Cum funcţionează aplicaţia?

Bonapp.eco listează ofertele magazinelor partenere pentru utilizatorii acestei aplicaţii, care îşi pot alege şi apoi comanda produsele direct din aplicaţie, cu plata online, urmând să le ridice personal de la magazin. Ofertele sunt disponibile în sistem „primul venit, primul servit”, în limita stocurilor.

În cele 10 luni de funcţionare, utilizatorii aplicaţiei Bonapp.eco au „salvat” în total circa 7,5 tone de alimente, reprezentând o reducere a emisiilor de carbon cu peste 15 tone de CO2, echivalentul emisiilor unei maşini cu motor diesel care înconjoară Pământul de două ori pe la Ecuator.

Bonapp.eco are în prezent aproape 500 de comercianţi parteneri în Cluj-Napoca şi Bucureşti, compania aflându-se în prezent în negocieri cu mai multe reţele de magazine şi unităţi HoReCa. Magazinele îşi construiesc singure ofertele, în general sub forma de pachete cu unul sau mai multe produse, uneori sub formă de „surprise box”, pentru acei clienţi cărora le place să încerce lucruri noi. Marea majoritate a pachetelor disponibile, circa 95%, au discounturi de 50%, restul fiind cu reduceri de 70-90%.

„Am fost plăcut surprinşi de ritmul rapid de adoptare a aplicaţiei”, spune Sînziana Perţea, Partner & Customer Success Senior Specialist. „Analizând evoluţia comenzilor în intervalul ultimelor 10 luni, am putut observa că odată ce au încercat Bonapp.eco, utilizatorii au devenit foarte rapid clienţi fideli.

Există multe cazuri de utilizatori care de la două-trei comenzi în prima lună de folosire a aplicaţiei au ajuns, chiar din luna a doua, la peste 10, apoi la 20-30 în cea de-a treia. În general, soluţia Bonapp.eco este rapid adoptată şi este ulterior utilizată în mod curent.

Avem inclusiv utilizatori «campioni», cu peste 400 de pachete salvate, în mai mult de 250 de comenzi. Din câte am observat, în general utilizatorii ajung clienţi fideli ai unor comercianţi ale căror oferte le urmăresc zilnic.

Pentru unii dintre aceştia, Bonapp.eco reprezintă de asemenea o soluţie pentru a scăpa de stocuri perisabile la finalul zilei. Unul dintre partenerii noştri, de pildă, a vândut într-o zi 19 pachete de produse în mai puţin de două minute şi jumătate.”

Ce alimente salvează românii?

Pe categorii, produsele cel mai des salvate sunt dulciurile, urmate de produsele alimentare, apoi de cele de panificaţie şi patiserie, de produsele ready-to-eat şi de meniuri. „Categoriile sunt desemnate de parteneri în interfaţa aplicaţiei, de unde şi apariţia acestei categorii generice de «produse alimentare»”, afirmă Cătălin Semeniuc, Sales Representative.

„Cel mai frapant lucru la care asistăm de la lansarea aplicaţiei este apariţia unei generaţii de consumatori conştienţi de importanţa unui comportament de consum sustenabil, care evită risipa alimentară.

Vorbim de persoane cu un nivel cel puţin mediu de educaţie, de vârstă relativ tânără şi venituri peste medie, care folosesc aplicaţia nu neapărat pentru discounturi, cât mai ales din sentimentul că fac un bine şi, uneori, pentru a-şi satisface mici curiozităţi, de exemplu pentru a încerca anumite produse sau oferta unor anumiţi comercianţi.

În condiţiile crizelor succesive prin care trecem din 2020 încoace, ne aşteptăm ca această generaţie de consumatori să capete o pondere din ce în ce mai mare, iar cumpărăturile responsabile să schimbe actualul sistem de producţie şi consum din retailul alimentar”.

În România, ca şi în întreaga Uniune Europeană, risipa alimentară reprezintă o problemă serioasă. În fiecare an, conform datelor UNEP pentru anul 2021, românii aruncă aproximativ 74 kg de alimente pe cap de locuitor.

În jur de 6.000 de tone de alimente, reprezentând circa 10% din totalul comercializat, ajung în fiecare zi în depozitele de gunoi, totalizând 2,2 milioane de tone într-un singur an, deşi 4,5 milioane de români se confruntă cu dificultăţi în asigurarea hranei de fiecare zi. În România, ca şi în alte ţări dezvoltate, risipa alimentară este un fenomen prin excelenţă urban, mediu în care sunt generate 95% din deşeurile alimentare.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus