Skip to main content

COMUNICAT. Cum folosesc publicitarii operele de artă renumite în reclame

 
Foto - Pexels
Foto - Pexels

COMUNICAT. Creativii din domeniul publicităţii iubesc să împrumute idei din lumea artei şi doresc să pună în valoare operele renumite ale pictorilor care au marcat istoria.

Publicitate

Nu e de mirare dacă vei vedea astfel reclame la televizor sau în mediul online care îşi promovează produsele sau serviciile alături de tablouri pictate de marii pictori ai lumii.

Printre cele mai cunoscute opere pe care le regăsim în reclame se află ”Cina cea de taină” şi ”Mona Lisa”, însă acestea nu sunt singurele. Iată cinci exemple de tablouri renumite care apar în reclame:

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

1. Cina cea de taină realizată de Leonardo Da Vinci - reimaginată ca o masă pentru jucătorii de poker

Casa de pariuri Paddy Power a folosit renumita operă de artă a lui Da Vinci pentru a-şi promova casinoul online.

Afişele publicitare, inscripţionate cu sloganul „Există un loc pentru distracţie şi jocuri”, au adaptat faimoasa pictură pentru a-l arăta pe Iisus cu un teanc de jetoane de poker şi alţi apostoli jucând cărţi şi dând la ruletă.

Pentru că această reclamă punea tabloul într-o lumină nefavorabilă, ea a fost retrasă de pe piaţă iar casa de pariuri a trebuit să oprească campania publicitară, mai ales pentru că foarte mulţi oameni s-au revoltat văzând acest spot.

Foto: tiqets.com

2. Mona Lisa lui Leonardo Da Vinci - folosită pentru promovarea mâncării

Între „Mona Lisa” şi „Cina cea de Taină”, operele de artă iconice ale lui Leonardo Da Vinci au fost mult timp prescurtări pentru arta clasică din publicitate.

Tablourile sunt, fără îndoială, două dintre cele mai cunoscute piese de artă şi, deoarece reclamele din mediul online şi cele de la televizor sunt menite să impresioneze publicul într-o perioadă scurtă de timp, nu este de mirare că branduri precum Pizza Hut sau Doritos au folosit lucrările lui Leonardo pentru a-şi face cunoscute produsele.

Folosind aceste picturi ca simboluri, companiile pot evoca o imagine puternică în mintea publicului lor, în timp ce pe cei care apreciază cu adevărat arta îi amuză.

Foto: designer-daily.com

3.  Autoportretul lui Van Gogh -  pentru a atrage privirea

Compania care comercializează ochelari de vedere, Keloptic.com, a folosit autoportretul lui Van Gogh pentru a ilustra şi a promova o pereche de ochelari pe care aceştia îi produc.

Publicitarii francezi au abordat astfel o altă modalitate de a arăta felul în care produsul lor îmbunătăţeşte viziunea consumatorilor: luând tablouri impresioniste clasice şi clarificându-le prin lentile în reclame tipărite.

Foto: tiqets.com

4. Tabloul creat de Pablo Picasso - pentru a promova yoga

Anunâul publicitar creat de Holmes Place, un lant internaţional de săli de sport din Republica Cehă, ar putea fi aproape văzut ca o falsificare, dacă nu ar fi un compliment datorită executării de excepţie.

Această reclamă nu doar că îl imită pe Picasso, dar este asociată cu o frază care ar putea schimba gândirea şi viaţa multor oameni " Echilibrul fizic şi mental.

Este cea mai frumoasă artă a vieţii". Formele neobişnuite ale artistului spaniol sunt adesea folosite de agenţii de publicitate pentru a crea o referinţă vizuală.

Opera de artă este o reprezentare cubistă a unei femei într-o poziţie de exerciţiu şi aminteşte de cubismul lui Picasso, în special de una dintre "femeile sale dansatoare".

Foto: designer-daily.com

5. Persistenta memoriei, realizată de Salvador Dali – asociată cu un brand producător de ceaiuri

Renumita marcă producătoare de ceaiuri, Lipton, a creat o campanie publicitară prin care doreşte să evidenţieze importanţa băuturii, plasând în interiorul unui muzeu o sticlă cu ceai topită, ca şi cum aceasta ar fi o operă de artă.

Tabloul populat cu ceasuri de buzunar topite împrăştiate peste copaci morţi şi un peisaj deşertic îl face un instrument perfect pentru vânzarea ceaiului. Reclama a schimbat pur şi simplu ceasurile care se topeau cu pungile de ceai Lipton topite.

Chiar dacă unii ar putea susţine că există o modificare în anunţul publicitar, mesajul intenţionat este destul de clar.

Foto: designer-daily.com

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus