Skip to main content

COMUNICAT. UA made in RO: afaceri ale refugiaţilor din Ucraina în România. Cu Asociaţia Pentru Bine şi agenţia Next

 
COMUNICAT. UA made in RO: afaceri ale refugiaţilor din Ucraina în România. Cu Asociaţia Pentru Bine şi agenţia Next

COMUNICAT. Asociaţia Pentru Bine şi agenţia Next Advertising lansează proiectul UA made in RO, o iniţiativă de integrare a refugiaţilor ucraineni din România cu aptitudini, idei şi spirit antreprenorial, oferindu-le şansa de a începe o viaţă nouă, beneficiind de sprijin financiar şi suport pe toate planurile pentru a-şi transforma ideile în realitate.

Publicitate

De la începerea războiului în ţara vecină, peste jumătate de milion de ucraineni au rămas în România, în încercarea de a-şi clădi o viaţă nouă. Astfel, proiectul UA made in RO îşi propune să contribuie la normalizarea vieţii refugiaţilor şi să îi încurajeze să îşi folosească experienţa şi skills-urile într-o mică afacere lansată în România.

Un alt obiectiv este să îi sprijine să îşi creeze comunităţi orientate pe business prin care să se ajute reciproc şi să se integreze mai bine în mediul de afaceri românesc.

Proiectul are patru etape. Prima etapă presupune lansarea platformei uamadein.ro în data de 12 octombrie, unde, timp de patru sau mai multe săptămâni, orice refugiat ucrainean care are o idee de afaceri se poate înscrie prin completarea unui formular.

La încheierea aces-tei etape, în pasul al doilea, toţi cei înscrişi beneficiază de un curs online gratuit de basic e-commerce ca să îşi poată vinde abilităţile, produsele sau serviciile online.

În cea de-a treia etapă, juriul format din 12 persoane cunoscute în mediul antreprenorial online, precum şi reprezentanţi ai sponsorilor şi iniţiatorului proiectului (Oana Botezatu, Veronica Soare, Mirela Dogaru, Valentina Vesler, Ioana Căbuz, Dragoş Vîlcu, Bogdan Axinia, Sorel Radu, Mihai Chişu, Gabriel Creţu, Bogdan Iliescu, Radu Savopol) vor alege 11 câştigători ai unor burse în valoare de 4.000 euro oferite de sponsori.

Apoi, aceştia vor intra într-un stagiu de pregătire care va include o serie de workshopuri practice (în domeniul juridic, contabili-tate, relaţie cu banca, ecomm avansat, social media, psihologie - adaptarea la un nou con-text, trecerea de la mindset-ul de refugiat la cel de antreprenor) care se vor desfăşura la sediul Mindspace cu specialişti din fiecare domeniu.

Etapa finală înseamnă lansarea oficială a 11 noi businessuri, cu tot ce înseamnă promovarea lor în România, precum şi sprijinirea integrării lor în mediul de afaceri local prin eticheta UA made in Ro şi prin parteneriate pentru susţinerea fiecărei afaceri în parte.

“Având în vedere că de la izbucnirea conflictului peste 2,5 milioane de ucraineni au intrat în ţara no-astră şi peste 500.000 au rămas e evidentă nevoia lor de normalitate, de a regăsi liniştea unei vieţi cât mai aproape de ce aveau acasă.

Proiectul nostru vine în sprijinul celor cu idei de business şi spirit an-treprenorial, suntem aici să îi ajutăm să pornească o afacere în România şi să depăşescă orice fel de provocări, de la cele de limbă, la cele legate de promovare, legi, relaţia cu autorităţile, până la cele psi-hilogice şi emoţionale,” a declarat Alina Dăscălescu, Preşedinte Asociaţia Pentru Bine, organiza-torul proiectului UA made in RO.

“UA made in RO este felul nostru de a fi alături de refugiaţii ucrainieni care au plecat din ţară şi din co-munitatea lor pentru că erau în pericol. UA made in RO este un proiect de integrare gândit pentru micii antreprenori ucrainieni care vor să îşi deschidă o afacere în România şi au nevoie de susţinere. Noi, cei de la Next, admirăm spiritul antreprenorial.

Şi ne place valoarea pe care micile afaceri o aduc comuni-tăţii. Dar mai ştim şi faptul că a fi antreprenor nu este deloc uşor, aşa că ne-am unit forţele cu alţi oa-meni care gândesc la fel şi am creat un mic sistem de suport pentru viitorii mici antreprenori ucrainieni din România.”, a declarat Ioana Căbuz, Client Service Director, NEXT advertising, creatorul proiec-tului UA made in RO.

"Acesta este unul din cinci proiecte dintr-un plan internaţional BMW Group în ţările din Uniunea Europeană care au graniţă cu Ucraina pentru a oferi sprijin refugiaţilor acestui conflict.

Prin efortul important de integrare pe care îl face UA made in RO, întreaga so-cietate devine mai puternică, mai stabilă, se adaugă valorare suplimentară economiei, se promovează respectul şi toleranţa. Este un demers pozitiv pentru întreaga societate românească", declară Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group România.

UA made in RO este posibil cu ajutorul BMW Group, susţinătorul principal, alături de Kaufland, HEINEKEN Romania, MedLife, Aqua Carpatica. Partener media este Radio Guerilla. Mindspace este partener pentru susţinerea workshopurilor şi întâlnirilor. Proiectul se des-făşoară cu sprijinul Multimedia Est, RAN Communication, DGASMB şi Primăria Municipiului Bucureşti.

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

sus