Skip to main content

COMUNICAT. Kaufland şi FDSC lansează #ÎnStareSăAjut. 350.000 de euro pentru ONG-uri care sprijină migranţii din Ucraina

 
COMUNICAT. Kaufland şi FDSC lansează #ÎnStareSăAjut. 350.000 de euro pentru ONG-uri care sprijină migranţii din Ucraina

COMUNICAT. Kaufland şi FDSC lansează #ÎnStareSăAjut, un apel de proiecte pentru 350.000 de euro dedicat ONG-urilor din România care sprijină migranţii din Ucraina.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

  • Kaufland România şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile anunţă că alocă 350.000 de euro pentru finanţarea unor iniţiative de ajutorare a migranţilor ucraineni, derulate de organizaţii neguvernamentale româneşti, în cadrul apelului de proiecte #ÎnStareSăAjut
  • Bugetul total alocat pentru proiectele pe termen scurt (1-4 luni) este de 100.000 de euro, respectiv de maximum 250.000 de euro pentru cele pe termen mediu (5-10 luni)
  • Proiectele pe termen scurt beneficiază de finanţări între 35.000 şi 75.000 de lei per proiect, iar cele pe termen mediu de alocări între 75.000 şi 250.000 de lei

Kaufland România şi Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile anunţă lansarea primului apel pentru proiecte din 2022 din cadrul programului În Stare de Bine.

Apelul #ÎnStareSăAjut va fi destinat organizaţiilor neguvernamentale din România care derulează sau intenţionează să deruleze iniţiative de ajutorare a migranţilor ucraineni.

Programul În Stare de Bine, ajuns în al cincilea an de existenţă, dispune şi în 2022 de un buget total de 1 milion de euro, fiind derulat prin două apeluri de finanţare a proiectelor eligibile.

Primul dintre acestea începe pe 17 martie şi este organizat în mod excepţional ca intervenţie de urgenţă. În Stare să Ajut a fost creat iniţial în 2020 ca răspuns la criza pandemiei de covid-19.

Apelul are un buget alocat de 350.000 de euro şi face parte, din punct de vedere funcţional, din programul general de CSR al Kaufland, În Stare de Bine.

Pentru cel de-al doilea apel de proiecte planificat în 2022, bugetul stabilit este de 650.000 de euro, acesta urmând însă a fi alocat unor proiecte din cele trei domenii de intervenţie eligibile deja consacrate din anii anteriori: cultură, sport şi viaţă sănătoasă.

Pentru apelul #ÎnStareSăAjut, Kaufland va oferi finanţări totale de până la 100.000 de euro pentru iniţiative pe termen scurt (cu durata de derulare de la 1 la 4 luni) şi de maximum 250.000 de euro pentru proiectele pe termen mediu (5-10 luni).

Proiectele trebuie să aibă ca obiectiv concret sprijinirea migranţilor din Ucraina care tranzitează România sau se refugiază pe teritoriul ţării noastre ca rezidenţi temporari sau solicitanţi de azil.

Pentru iniţiativele pe termen scurt, alocarea financiară se situează între 35.000 şi 75.000 de lei pentru fiecare proiect în parte, iar pentru cele pe termen mediu între 75.000 şi 250.000 de lei.

Iniţiativele eligibile sunt cele care sprijină accesul la bunuri, servicii şi informaţii pentru migranţii ucraineni.

Proiectele pot fi înscrise de ONG-uri pe platforma www.instaredebine.ro, unde se găsesc şi detalii despre criteriile de eligibilitate, procedura de aplicare şi documentele necesare, inclusiv Ghidul Solicitantului.

„România, ca şi statele de la graniţa de vest a Ucrainei, se confruntă cu un influx de migranţi fără precedent în istoria postbelică a regiunii.

În aceste condiţii, Kaufland şi FDSC cooperează în cadrul parteneriatului lor multianual pentru a asigura asistenţă umanitară de urgenţă, produse şi servicii esenţiale pentru migranţii alungaţi de conflict.

Suntem conştienţi că acesta va fi, după toate probabilităţile, un efort foarte amplu şi de durată şi facem apel la toate organizaţiile neguvernamentale care pot ajuta să se implice la rândul lor.

Rolul sectorului ONG este esenţial pentru a evita efectele pe termen lung ale acestei crize umanitare”, a declarat Ionuţ Sibian, director executiv al Fundaţiei pentru Dezvoltarea Societăţii Civile.

Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România:

„Suntem profund impresionaţi de empatia şi implicarea dovedite de români faţă de situatia tragică din Ucraina.

Ca răspuns la criza prin care trece poporul ucrainean, am redirecţionat o parte din bugetul pe care Kaufland România îl alocă în fiecare an pentru iniţiative sociale, grupând aceste eforturi sub emblema #ÎnStareSăAjut.

Suntem o companie responsabilă, prezentă în toate ţările afectate de conflict, şi ca atare nu putem sta deoparte în asemenea situaţii.

Suntem solidari cu familiile migranţilor şi ne exprimăm sprijinul finanţând proiecte de ajutorare a acestora din partea organizaţiilor societăţii civile din România.

Dorim, de asemenea, să le mulţumim atât partenerilor noştri de la Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile, cât şi tuturor ONG-urilor şi voluntarilor care s-au implicat până acum în ajutorul migranţilor proveniţi din Ucraina pentru a le uşura situaţia.

Suntem mândri că luăm parte la acest efort desfăşurat la scară naţională.”

Despre programul În Stare de Bine

În Stare de Bine este un program anual de finanţare ce oferă granturi nerambursabile în valoare totală de 1 milion de euro pe an organizaţiilor neguvernamentale din România.

Programul este implementat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile, cu susţinerea financiară a Kaufland România.

Obiectivul programului este creşterea calităţii vieţii locuitorilor din comunităţile rurale şi urbane prin sprijinirea iniţiativelor care au un impact pozitiv în trei domenii esenţiale – cultura, sportul şi viaţa sănătoasă – şi care se adresează grupurilor vulnerabile şi comunităţilor din care acestea fac parte.

În acest an, în mod excepţional, criza umanitară din Ucraina a determinat reorientarea parţială a programului către sprijinirea migranţilor alungaţi de război din ţara vecină.

Lansat în urmă cu 4 ani, #ÎnStareDeBine a finanţat cu 4 milioane de euro 92 de organizaţii din 41 de judeţe, care au derulat 126 de proiecte. Proiectele au avut 142.934 de beneficiari direcţi.

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.200 de magazine în 7 ţări. Asumarea responsabilităţii ecologice şi sociale este un aspect esenţial al politicii corporative a Kaufland.

Cea mai mare parte a proiectelor de responsabilitate socială corporativă ale Kaufland sunt desfăşurate în parteneriat cu organizaţii nonguvernamentale regionale sau naţionale şi urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari.

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro.

Despre Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile

Fundaţia pentru Dezvoltarea Societăţii Civile (FDSC) este o organizaţie neguvernamentală, independentă, înfiinţată în anul 1994, care promovează o societate civilă puternică şi sustenabilă, ce contribuie la apărarea valorilor democratice prin sprijinirea actorilor societăţii civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil şi întărirea cooperării cu celelalte sectoare.

Mai multe detalii sunt disponibile la www.fdsc.ro.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus