Skip to main content

COMUNICAT. S-a lansat un nou mecanism de finanţare a jurnalismului de interes public: „PressPay for Companies”. Raiffeisen Bank este primul partener

 
COMUNICAT. S-a lansat un nou mecanism de finanţare a jurnalismului de interes public: „PressPay for Companies”. Raiffeisen Bank este primul partener

COMUNICAT: PressPay, platforma care transformă like-urile cititorilor în finanţare directă pentru jurnalismul de interes public, anunţă lansarea instrumentului digital denumit PressPay for Companies.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Acesta este o extensie a mecanismului deja existent şi permite companiilor private ca, alături de comunitatea cititorilor abonaţi, să sprijine presa independentă într-un mod transparent, fără a influenţa deciziile editoriale sau preferinţele publicului.

Raiffeisen Bank România este prima companie care se alătură acestui model, în calitate de partener de lansare (“launching partner”).

PressPay, o idee a Quickdata dezvoltată în cadrul Ethical Media Alliance, este construit ca alternativă la finanţarea tradiţională a presei, într-un context în care jurnalismul de interes public a fost lǎsat pe dinafara actualului mecanism de distribuţie a veniturilor din piaţa comercială de publicitate şi comunicare.

Platforma le permite cititorilor să susţină direct publicaţiile pe care le consideră relevante, prin micro-abonamente lunare, fără a condiţiona în nici un fel accesul la conţinut.

Mecanismul este simplu: atunci când unui cititor îi place un articol publicat de una dintre redacţiile partenere, îi poate acorda un „like”, iar o parte din abonamentul său lunar se transformă automat în bani care ajung la publicaţia respectivă.

Lansarea extensiei denumite PressPay for Companies adaugă o nouă dimensiune acestui mecanism.

Contribuţiile companiilor se adaugă sumelor deja plătite de utilizatori şi cresc proporţional valoarea fiecărui like din luna respectivă. Algoritmul de distribuţie rămâne neschimbat, iar preferinţele cititorilor nu sunt influenţate în niciun fel.

Mai multe explicaţii se găsesc pe site-ul oficial Ethical Media Alliance, aici.

Raiffeisen Bank România este primul partener care susţine lansarea acestui model.

„Într-o perioadă în care informaţia corectă din punct de vedere factual devine tot mai importantă pentru funcţionarea unei societăţi sănătoase, credem că mediul de business are datoria să susţină modele inovatoare de finanţare a presei făcute în interesul public.

Mecanismul propus de Ethical Media Alliance prin PressPay este nu doar o idee originală, realizată 100% în România, ci şi un mod etic, transparent şi scalabil de a contribui la binele public, aliniat cu valorile noastre”, a declarat Laura Mihăilă (foto), preşedinta IAA România şi director de Marketing, Comunicare şi Customer Experience al Raiffeisen Bank România.

 

La rândul său, Cosmin Niţu, creatorul PressPay şi co-fondator al Quickdata, subliniază că noul mecanism nu schimbă filosofia platformei, ci o consolidează:

„PressPay a fost construit de la început ca un mecanism corect atât pentru cititori, cât şi pentru jurnalişti. Prin PressPay for Companies, reuşim pentru prima dată să combinăm decizia comunităţii cu sprijinul responsabil al mediului privat. Valoarea fiecărui like creşte, dar puterea deciziei rămâne exclusiv la cei care citesc.”

Odată cu lansarea PressPay for Companies, platforma a lansat şi PressPay Giftcard, un abonament anual care poate fi oferit cadou cu ocazia sărbătorilor de iarnă 2025-2026.

Ethical Media Alliance (EMA) este un proiect non-profit iniţiat de antreprenorul tech Dragoş Stanca.

Iniţiativa urmăreşte identificarea şi dezvoltarea unor modele operaţionale sustenabile pentru jurnalismul de interes public.

Pe lângă micro-abonamente, soluţiile EMA includ formatul de publicitate display etică “Tap for Story” (realizat cu Thinkdigital), proiecte de comunicare în co-producţie listate în Ethical Content Marketplace prin IQads precum şi evenimente dedicate inovaţiei în media şi promovării tehnologiei cu impact social pozitiv, cum ar fi seria Hack for Facts (realizată împreună cu AmpliFY ONG).

Ce este secţiunea COMUNICATE:
 
În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.
 
Detalii, la [email protected]
Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

sus