Skip to main content

COMUNICAT. Generaţia care nu vorbeşte despre sex: peste 60% dintre tinerii români evită sau nu au vorbit niciodată despre BTS

 
COMUNICAT. Generaţia care nu vorbeşte despre sex: peste 60% dintre tinerii români evită sau nu au vorbit niciodată despre BTS

COMUNICAT. În ciuda unei prezenţe active online şi a accesului aparent facil la informaţie, tinerii români rămân slab informaţi în privinţa sănătăţii sexuale.

Publicitate

Conform unui studiu realizat de Path*, unit-ul din Lowe Group specializat în analiza şi interpretarea datelor, solicitat de MedLife, doar 10% dintre tinerii cu viaţă sexuală activă sunt pe deplin conştienţi de ce înseamnă bolile cu transmitere sexuală (BTS), cum se manifestă şi cum pot fi prevenite sau diagnosticate. 

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

• 1 din 10 tineri cred, în mod greşit, că bolile cu transmitere sexuală nu pot fi diagnosticate.
• 44% nu s-ar simţi confortabil să discute cu un medic despre sănătatea sexuală, iar 18% nu au vorbit niciodată cu cineva despre subiectul BTS.
• Principalele bariere: lipsa de informare, disconfortul, frica de rezultate pozitive şi teama de stigmatizare.
• Pe seama interesului crescut, MedLife continuă programul „Testat e Hot” şi oferă gratuit pachete de analize care pot depista bolile cu transmitere sexuală în cadrul celor mai mari festivaluri din România, Electric Castle şi Summer Well.

Dialogul cu specialiştii, evitat din ruşine sau frică

Mai mult, 1 din 10 participanţi la studiu consideră, în mod eronat, că BTS-urile nu pot fi diagnosticate. Această percepţie este mai răspândită în rândul bărbaţilor tineri (18–24 de ani), cu viaţă sexuală activă sau aflaţi într-o relaţie, ceea ce indică o lipsă acută de educaţie medicală în rândul celor mai expuşi.

Subiectul BTS rămâne sensibil şi adesea evitat. 44% dintre respondenţi au declarat că nu s-ar simţi confortabil să discute cu un medic despre astfel de probleme, iar 18% recunosc că nu au vorbit niciodată cu cineva despre subiectul bolilor cu transmitere sexuală.

Printre principalele obstacole în calea testării pentru BTS, tinerii menţionează lipsa de informare, dar şi disconfortul legat de discuţiile despre probleme de sănătate sexuală (17%), teama de a primi un rezultat pozitiv şi consecinţele acestuia (13%) şi frica de stigmatizare socială (10%).

Educaţia sexuală rămâne o urgenţă. MedLife continuă programul „Testat e Hot”

Rezultatele studiului indică o realitate socială în care educaţia sexuală lipseşte sau este incompletă, iar accesul la informaţii corecte este blocat de ruşine şi prejudecăţi culturale. În acest context, MedLife continuă şi în acest an iniţiativa „Testat e Hot”, prin programul de educaţie sexuală “Escape the Past. Testează-te ca în 2025” dedicat tinerilor din România.

Pentru a încuraja testarea şi dialogul deschis despre sănătatea sexuală, MedLife oferă gratuit pachete de analize pentru depistarea BTS-urilor în cadrul celor mai mari festivaluri din România -  Electric Castle şi Summer Well - care includ o gamă variată de teste, acoperind principalele infecţii cu transmitere sexuală. De asemenea, organizează work-shopuri şi discuţii deschise cu medicii buni (ginecologi, urologi şi psihoterapeuţi - în cadrul aceloraşi evenimente.

Ina Bădărău-Ilie, Director de Comunicare MedLife:

„Ruşinea şi lipsa de informare îi ţin pe tineri departe de testările pentru BTS. Prin continuarea programului Testat e Hot ne propunem să normalizăm testarea pentru aceste afecţiuni şi să le oferim tinerilor nu doar acces la servicii medicale specializate, ci şi sprijin informaţional, într-un mod apropiat de realitatea lor.

Observăm deja o creştere a interesului pentru testare, semn că tinerii sunt deschişi, dar au nevoie de contexte sigure şi deconectate de judecată pentru a acţiona responsabil.” 

Potrivit datelor interne MedLife, interesul pentru testările BTS a avut o creştere importantă de 24%  în a doua jumătate a anului 2024 comparativ cu a prima jumătate a aceluiaşi an, imediat după finalizarea campaniei de informare derulată de MedLife anul trecut, ceea ce indică o deschidere progresivă a tinerilor spre prevenţie şi servicii medicale specializate.

Prin iniţiative precum „Testat e Hot”, MedLife contribuie activ la schimbarea percepţiilor despre sănătatea sexuală şi la reducerea stigmatului din jurul testărilor BTS. Pentru ca tinerii să poată face alegeri informate şi să aibă grijă de sănătatea lor intimă fără ruşine sau teamă, este esenţial să li se ofere acces la informaţii clare, contexte sigure de discuţie şi sprijin real din partea specialiştilor.


*Studiul Path a fost realizat în 2024 pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional cu vârste cuprinse între 16 şi 35 de ani, cu acces la internet, din panelul Daedalus Online.

Despre Grupul MedLife

MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sănătos şi a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România. Antreprenorii români, care au pus bazele acestei companii, au investit şi s-au implicat pentru a aduce schimbare în sistemul de sănătate românesc, au crezut în inovaţie şi au îndrăznit să ţintească cât mai sus, pentru a oferi pacienţilor români calitate, profesionalism, grijă şi respect pentru nevoile lor.

Compania operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare bază de clienţi corporate pentru Pachete de Prevenţie în Sănătate din ţară. Este, de asemenea, din punct de vedere al vânzărilor, unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală şi de Est.

Grupul MedLife are un istoric de succes în ceea ce priveşte atât creşterea organică, cât şi creşterea prin achiziţii. Echipa sa puternică şi experimentată de management a fost capabilă să creeze şi să gestioneze aceste oportunităţi de creştere, dobândind cunoştinţe şi experienţă valoroase, care să îi permită găsirea celei mai bune căi pentru continuarea cu succes a extinderii.

Fiind o companie românească cu tradiţie, MedLife a ales să se listeze la Bursa din România, fiind un model al listărilor pe piaţa locală de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanţa corporativă pe care o are implementaftă, a inspirat şi alte companii locale spre a porni pe acest drum şi a ajuta la dezvoltarea capitalului românesc şi a economiei.

Acţiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacţionare pe piaţa reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori Bucureşti, Categoria Premium, având simbolul de tranzacţionare ″M″.

În perioada de pandemie, MedLife a reuşit să joace un rol esenţial în societate şi să capete un statut de lider în monitorizarea pandemiei prin implicarea activă în zona de cercetare.

Compania continuă să investească în proiecte cu impact asupra comunităţii locale, în tehnologie şi infrastructură. Creează locuri de muncă şi dezvoltă un ecosistem care contribuie la dezvoltarea şi menţinerea unei Românii sănătoase.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la publicitate@paginademedia.ro

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt