Skip to main content

COMUNICAT. De la iconic la controversat: şase reclame cu decolteuri care nu te vor lăsa indiferent

 
COMUNICAT. De la iconic la controversat: şase reclame cu decolteuri care nu te vor lăsa indiferent

COMUNICAT. Unele au devenit iconice, fiind considerate adevărate opere de artă sau manifeste ale culturii pop, însă altele au creat controverse. E vorba despre cateva reclame care au avut un impact puternic şi care au ajuns la public fie printr-o execuţie reuşită, fie prin controversele care s-au creat în jurul lor.

Publicitate

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

Pamela Anderson, reclama pentru promovarea propriei linii de lenjerie intimă

Actrită si model, devenită celebră datorită serialului “Baywatch” şi a decolteului generos obţinut cu ajutorul unor implanturi mamare, Pamela Anderson şi-a promovat propria linie de lenjerie intimă. Actriţa şi-a lansat o linie de lenjerie în 2017, la varsta de 50 de ani, în colaborare cu brandul Coco de Mer.



Chiar şi plină de senzualitate, reclama nu ar fi avut acelaşi impact fără finalul care sugerează că singurătatea nu te poate împiedica să te simţi sexy şi să ai parte de o noapte fierbinte de Valentine’s Day.

Adidas şi reclama controversata la noile sutiene pentru sport

In februarie 2022, Adidas soca întreaga lume cu noua reclamă la cele mai noi modele de sutiene pentru sport. Motivul? Compania a ales ca reclama să prezinte douăzeci şi cinci de perechi de sani dezgoliti pentru a sublinia diversitatea acestora şi, implicit, a produselor proprii.

Mai exact, reclama conţinea imaginea mai multor femei la bustul gol şi era însoţită de mesajul: “Motivul pentru care nu am creat doar unul singur”.

Reclama a fost banată de ASA, Autoritatea Standardelor în Advertising din UK, motivând că imaginile obiectificau femeile, sexualizându-le şi reducându-le la părţi ale corpului, fiind în acelaşi timp jignitoare şi nepotrivite pentru copii.

Adidas UK s-a aparat argumentând că imaginile nu sunt sexuale, ci au fost menite să reflecte şi să celebreze diferite forme si dimensiuni, dar şi să ilustreze diversitatea.

Reclama pentru centura de sigurantă regizată de Dragos Musat

Reclama la centura de sigurantă regizată de Dragos Musat despre care PaginadeMedia a relatat aici a starnit controverse in Romania, fiind considerată misogina de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării.

Cu toate acestea, reclama a avut un succes remarcabil la Festivalul de Publicitate de la Cannes, fiind premiata cu bronz.

În cadrul acestei campanii, Musat a ales să folosească o metaforă oferită de un decolteu superb pentru a promova purtarea centurii de siguranţă.

Mai exact: “dacă o pereche de sani poate vorbi despre un lucru nobil ca salvarea de vieţi omeneşti, de ce să nu o facă”? Regizorul afirma că nu s-a gândit la nimic erotic în timpul creării acestei reclame şi că nu a privit sanii ca pe un obiect sexual, ci doar ca pe o metaforă puternică.

Scopul campaniei era de a educa publicul cu privire la importanta purtării centurii de siguranţă şi de a atrage atenţia asupra acestei probleme prin intermediul unei metode inovatoare. Indiferent de forma sau mărimea sânilor, reclama a reusit să facă din purtarea centurii de siguranţă un subiect greu de ignorat.

Reclama "The Original Wonderbra" (1994)

Această reclamă a fost lansată în 1994, în plină eră a supermodelelor şi a avut un impact uriaş asupra industriei de lenjerie intima. In imagine apare modelul Eva Herzigova, purtând un sutien negru cu push-up, care îi accentuează bustul. Textul care însoţeşte imaginea este simplu şi provocator: "Hello Boys".

Reclama a fost considerată o declaraţie de putere şi independentă a femeilor, care isi asumau controlul asupra propriei sexualităti si nu se temeau să isi arate corpul.

Reclama "Victoria's Secret - The Perfect “Body'" (2014)

A fost lansată in 2014, ca parte a campaniei pentru noul sutien "Body" al marcii Victoria's Secret. Reclama prezintă un grup de modele Victoria's Secret cu decolteuri sexy, evidentiind astfel produsele din colecţia lor de lenjerie intimă.

Trebuie menţionat că a fost controversată din cauza sloganului "The Perfect “Body'" (Corpul Perfect), despre care s-a spus că promovează un standard nerealist si exclusivist de frumuseţe. Chiar si asa, reclama transmite mesajul că trebuie să ne conformăm unui ideal impus de societate, care nu tine cont de nevoile şi de preferinţele noastre.

Reclama "Agent Provocateur - Kylie Minogue" (2001)

Această reclamă a fost lansată în 2001 ca parte a campaniei pentru colecţia de lenjerie intima "Proof" a mărcii Agent Provocateur. In imagine apare cantăreata Kylie Minogue, purtând o lenjerie intimă neagră, care ii evidentiaza decolteul, talia si soldurile.

Filmuletul o prezintă pe Kylie miscandu-se provocator pe o maşină mecanică de călărit tauri. Chiar dacă se bazează pe un mesaj pozitiv, motivational, acela că putem fi seducătoare şi distractive indiferent de vârstă, reclama a fost interzisă la televiziune din cauza conţinutului explicit.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected]

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

sus