Skip to main content

COMUNICAT. Sondaj: Europenii nu renunţă la cumpărăturile de sărbători, chiar dacă inflaţia îi îngijorează cel mai mult

 
COMUNICAT. Sondaj: Europenii nu renunţă la cumpărăturile de sărbători, chiar dacă inflaţia îi îngijorează cel mai mult

COMUNICAT. În octombrie, Offerista Group a realizat un sondaj pe toate pieţele pe care activează, inclusiv  România, Bulgaria, Ungaria, Polonia, Germania şi Austria.

Publicitate

Scopul sondajului a fost de a vedea ce îi îngrijorează pe consumatori în aceste vremuri nesigure şi dacă cumpărăturile de sărbători vor fi afectate în vreun fel de inflaţie, creşterea preţului la gaz sau conflictele din Ucraina.

Un lucru care îi uneşte pe respondenţii din fiecare ţară este răspunsul la întrebarea Există probleme care vă îngrijorează în acest moment?

Inflaţia este principalul motiv de îngrijorare pentru toate ţările; (România: 76,23%; Bulgaria: 78,87%;Ungaria: 81,96%; Polonia: 63,17%; Germania: 81,23%;), iar creşterea preţurilor la energie/gaze ocupă locul al doilea (România: 62,31%;, Bulgaria: 47,87%; Ungaria: 64,00%; Polonia: 45,43%; Germania: 77,01%;).

Din cauza îngrijorării legate de creşterea preţurilor la energie, cei mai mulţi consumatori se vor încălzi selectiv în acest an (de exemplu, doar în zonele de locuit), principalul motiv fiind acela de a economisi (România: 81,73%;, Bulgaria: 77,62%; Ungaria: 78,73%; Polonia: 73,92%; Germania: 74,99%;).

Deşi economisirea banilor este importantă pentru consumatorii din toate ţările, există anumite categorii, cum ar fi alimentele şi băuturile, unde aceştia nu îşi vor limita cheltuielile. În schimb, cei mai mulţi respondenţi vor economisi din masa la restaurant, cumpărarea de mobilier şi de haine noi.

O altă afirmaţie valabilă pentru toate ţările, consumatorii nu vor renunţa la cumpărăturile de Sărbători, 70% din totalul respondenţilor suţin  că vor face cumpărături şi 30% nu vor face cumpărături în acest an din cauza scăderii puterii de cumpărare.

Majoritatea respondenţilor din fiecare ţară declară că se bazează în principal pe căutările online pentru a găsi oferte de Crăciun (cum ar fi site-urile oficiale, reţelele de socializare şi newslettere). De asemenea,  raportul calitate-preţ este cel mai important lucru pentru ei atunci când aleg cadourile de Crăciun (România: 51,76%; Bulgaria: 58,63%; Ungaria: 59,35%; Polonia: 51,30%; Germania: 44,93%; Austria: 45,33%).

Ce vor cumpăra cel mai mult consumatorii?

Toţi respondenţii au un răspuns categoric - alimente şi băuturi, haine, încălţăminte şi accesorii.

Cumpărăturile de sărbători în ţara noastră

Cei mai mulţi români (39,46%) vor cheltui între 400 şi 800 de lei pentru cumpărăturile de Crăciun şi vor cheltui aproximativ acelaşi buget faţă de anul trecut (48,45%).

41,01% vor cheltui mai puţini bani faţă de 2021, majoritatea vor cheltui mai puţin pentru un singur cadou, dar vor păstra numărul de persoane pentru care vor face cumpărături.

Diferitele metode de plată sunt preferate în mod relativ egal: 54,87% dintre respondenţi intenţionează să plătească în numerar şi 42,17% intenţionează să plătească cu cardul de debit/credit. Restul de 2,96% ar prefera să cumpere în rate.

Rezultatele complete ale sondajului pot fi găsite aici.

Citarea sondajului sau a unor părţi din acesta nu este permisă fără a se menţiona sursa, şi anume Offerista Group.

Despre Offerista Group

Misiunea Offerista Group este de a servi sectorul de retail şi de a ajuta  lanţurile de magazine sau brandurile să ajungă mai eficient la clienţii lor, prin reducerea cataloagelor tipărite  şi creşterea investiţiilor în canale digitale şi măsurabile.

Compania oferă, de asemenea, acces la o reţea extinsă de peste 1.400 de publisheri, platforme sau aplicaţii mobile, .din toată  Europa.

 

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

sus