Skip to main content

COMUNICAT. Studiu. Reclamele Teads inRead dublează timpul de atenţie a consumatorilor comparativ cu social media

 
COMUNICAT. Studiu. Reclamele Teads inRead dublează timpul de atenţie a consumatorilor comparativ cu social media

COMUNICAT. Reclamele Teads inRead dublează timpul de atenţie a consumatorilor comparativ cu social media, conform studiului asupra atenţiei utilizatorilor de internet, realizat de dentsu international. 

Publicitate

Studiul reprezintă cea mai cuprinzătoare analiză a industriei media asupra atenţiei utilizatorilor.

Nota Paginademedia.ro: În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament plătit.

La finalul anului trecut, Teads a colaborat cu dentsu international pentru derularea celei mai recente cercetări asupra economiei atenţiei. Studiul a arătat că website-urile de conţinut premium generează interacţiune mai mare din partea utilizatorilor decât social media.

Rezultatele obţinute reprezintă un important pas înainte şi sunt folositoare clienţilor de publicitate pentru care atenţia utilizatorilor este importantă în planificarea, cumpărarea şi măsurarea campaniilor  media.

Au fost colectate date generale despre nivelul atenţiei în mediul online folosind un eşantion  de 3.005 utilizatori ai website-urilor partenere Teads din Marea Britanie şi SUA.

În paralel, a fost măsurat impactul atenţiei asupra indicatorilor de brand pe un eşantion de 801 utilizatori, permiţând  Teads să analizeze în mod specific impactul optimizării formatelor creative asupra atenţiei.

Studiul a demonstrat că atenţia se corelează de 3 ori mai bine cu rezultatele campaniilor faţă de viewability, care folosită în mod exclusiv ca indicator nu mai este suficientă pentru a măsura felul în care consumatorii reacţionează la conţinut.

Mai mult, unele elemente care influenţează viewability precum mărimea formatului sau poziţia pe pagină pot chiar să impacteze negativ nivelul atenţiei.

Clienţii de publicitate şi agenţiile au nevoie de o modalitate mai bună de a măsura atenţia. Cel mai recent studiu dentsu a identificat 4 indicatori cheie: 

● Timpul de vizualizare (in-view time). Durata efectivă de vizualizare este în mod intuitiv unul dintre cei mai importanţi indicatori care influenţează atenţia şi acest lucru a fost reconfirmat în cadrul studiului: atât reclamele de tip display cât şi cele video beneficiază de timp de vizualizare crescut.

Website-urile premium partenere Teads generează o interacţiune ridicată a utilizatorilor, ceea ce determină o  viteză de scroll redusă şi un timp mediu de vizualizare de 12.2s, mai mult decât dublu faţă de social media.

● Reclame non-intruziveReclamele cu expunere forţată primesc mai multă atenţie brută decât cele non-intruzive. Cu toate acestea, atunci când un consumator alege să urmărească o reclamă, se observă o creştere semnificativă în ceea ce priveşte indicatorii de brand, indiferent dacă l-a urmărit timp de 2s sau 20s.

Formatele care au câştigat atenţia obţin rezultate mai bune şi într-un mod mai rapid comparativ cu cele forţate.

● Creativitatea. Deşi importanţa creativităţii asupra eficienţei reclamelor este deja bine documentată, a fost important să se măsoare impactul acesteia asupra atenţiei utilizatorilor.  

Rezultatele au scos in evidenţă creativitatea ca fiind principalul factor care generează atenţia utilizatorilor. Un format creativ optimizat generează brand recall cu 17% mai mare comparativ cu unul ne-optimizat. 

Impactul asupra recall-ului în cazul unui interval “tipic” de atenţie de 3.2 secunde:

Studiul a arătat că reclamele optimizate de către Teads au obţinut o creştere a atenţiei de 49% comparativ cu originalul.

De asemenea, formatele Teads de display interactiv pentru mobil performează foarte bine în captarea şi menţinerea atenţiei, generând o atenţie de 3 ori mai mare decât reclamele standard MPU (300x250px)

● Relevanţa. Studiul dentsu a demonstrat că plasarea reclamelor în cadrul unui context relevant pentru cititor determină o creştere a atenţiei cu 13%.

Joanne Leong, VP, Global Media Partnerships, dentsu international a declarat:

“Prin această cercetare, dentsu a finalizat unul dintre cele mai ample studii de eye-tracking existente.

Suntem dedicaţi cercetării atenţiei şi identificării modalităţilor de a o utiliza pentru a obţine soluţii media cu impact mai puternic pentru clienţii noştri.

În cadrul acestui proiect am colaborat cu unii dintre cei mai inovatori publisheri pentru a înţelege cum să crestem eficienţa în ecosistemelelor. Teads a fost un partener excelent în derularea studiului pe platforma proprie.”

În calitate de partener media al cercetării, Caroline Hugonenc, VP Global Research & Insights, Teads, a declarat: 

“Acest studiu inovativ realizat de către dentsu este edificator în ceea ce priveşte paşii pe care îi avem de făcut pentru a îmbunătăţi calitatea campaniilor media  şi a creşte eficacitatea formatelor creative.

La Teads înţelegem că realizarea unui cadru de lucru pentru întelegerea atenţiei utilizatorilor va ajuta clienţii de publicitate, agenţiile şi partenerii media să obţină rezultate mai bune şi în acelaşi timp să producă conţinut mai atractiv pentru publicul lor ţintă.

Suntem mândri că am fost implicaţi în acest studiu revoluţionar şi vom continua să studiem importanţa atenţiei utilizatorilor în campaniile digitale.”

Puteţi descărca rezultatele studiului, în engleză aici

Despre Teads

Teads, The Global Media Platform, este cea mai mare platformă digitală care conectează programmatic clienţii şi agenţiile de media cu cei mai importanţi publisheri la nivel global, ajungând la o audienţă de aproape doua miliarde de oameni în fiecare lună.

Platfoma “end-to-end” Teads oferă un ecosistem sustenabil, care permite brandurilor să comunice cu publicul ţintă într-un mod non-intruziv.

Tehnologia Teads livrează experienţe de publicitate interactive către utilizatorii finali, rezultate garantate pentru branduri şi o soluţie de monetizare avantajoasă pentru editorii de conţinut, sprijinind astfel jurnalismul de calitate.

Teads livrează rezultate pentru branduri, agenţii şi publisheri de top cu ajutorul unei echipe de 1.100+ specialişti în 30 de ţări.

Ce este secţiunea COMUNICATE:

În secţiunea COMUNICATE sunt prezentate comunicatele companiilor care se înscriu, pe baza unui abonament lunar. Este deschisă atât companiilor, cât şi free-lancerilor care doresc să îşi promoveze serviciile pe care le oferă.

Detalii, la [email protected].

Autor: Comunicat publicitatepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus