Skip to main content

„Joacă, nu jocuri”, o campanie inedită împotriva păcănelelor, iniţiată de Salvaţi Copiii. Casele de pariuri, prea aproape de şcoli!

 
Organizatorii campaniei au realizat un lanţ uman, cu mai mulţi copii, pentru a demonstra că, uneori, între liceu şi cea mai apropiată casă de pariuri, sunt distanţe de numai câteva sute de metri / foto: Organizaţia Salvaţi Copiii
Organizatorii campaniei au realizat un lanţ uman, cu mai mulţi copii, pentru a demonstra că, uneori, între liceu şi cea mai apropiată casă de pariuri, sunt distanţe de numai câteva sute de metri / foto: Organizaţia Salvaţi Copiii

Organizaţia Salvaţi Copiii a lansat campania „Joacă, nu jocuri” prin care solicită autorităţilor măsuri pentru combaterea dependenţei la jocurile de noroc la minori.

Publicitate

Campania iniţiată de Salvaţi Copiii a avut loc la Colegiul Naţional ”Gheorghe Lazăr”, la care s-au alăturat şi alte Colegii cum ar fi „Jean Monnet”, „Alexandru Ioan Cuza” şi „I. L. Caragiale”.

La discuţia de la Colegiul „Gheorghe Lazăr” au participat Gabriela Alexandrescu, preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România şi Emilian Voiculescu, membru al Federaţiei Române de Psihoterapie şi al Asociaţiei Române de Psihoterapie Psihanalitică.

Organizaţia Salvaţi Copiii solicită autorităţilor:

  • Deblocarea iniţiativelor din Parlamentul României pentru impunerea distanţei de 300 de metri între agenţiile de jocuri de noroc şi şcoli.
  • Aplicarea cu stricteţe a legilor existente care impun vârsta minimă de 18 ani pentru participarea la jocurile de noroc şi crearea unui mecanism eficient de control inopinat în aceste agenţii.
  • Reglementarea strictă a publicităţii, inclusiv interzicerea reclamelor pe medii OOH, prin influenceri şi prin plasare deprodus la emisiuni la ore de maximă audienţă.

Mai mulţi creatori de conţinut s-au alăturat campaniei „Jocă, nu jocuri”. Cine sunt?

  • Bianca Adam
  • Maria Zvânca
  • Silviu Istrate - Faiăr
  • Alina Greavu - Aluziva
  • Mihaela Prisecaru
  • Miruna Drăguleanu
  • Vlad Grigore
  • Alex Ciobanu
  • Edi Brandabura
  • Oana Nicolau
  • Otniela Sandu
  • Mara Calli
  • Deni Sandu
  • Bianca Sava

De asemenea a fost iniţiat un lanţ uman, organizat de copii, între liceu şi cea mai apropiată casă de pariuri (sub 200 de m distanţă).

Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România:

Dependenţa de jocuri de noroc este o problemă gravă care poate avea un impact devastator asupra vieţii copiilor.

Este esenţial să luăm măsuri urgente pentru a proteja copiii de această ameninţare. Solicităm autorităţilor să deblocheze iniţiativele legislative care vizează protejarea copiilor de expunerea excesivă la publicitate la jocuri de noroc, inclusiv interzicerea amplasării sălilor de jocuri de noroc în apropierea şcolilor.

De asemenea, cerem aplicarea legilor care interzic jocurile de noroc persoanelor sub 18 ani şi reglementarea publicităţii la jocurile de noroc.

GALERIE FOTO. „Dependenţa de jocuri de noroc la copii este o problemă complexă”

În cadrul conferinţei de la Colegiul Gheorghe Lazăr, preşedinta Salvaţi Copiii a prezentat şi un sondaj de opinie realizat online, care a fost efectuat în intervalul 22-25 noiembrie asupra a 1.097 de respondenţi cu vârste între 10 şi 17 ani:

  • 7 din 10 copii spun că au văzut publicitate stradală la jocurile de noroc
  • 4 din 10 copii spun că au un prieten care joacă pe bani
  • 1 din 10 copii are un membru al familiei care joacă jocuri de noroc pe bani
  • Băieţii raportează o implicare mai mare în jocurile de noroc pe bani în comparaţie cu fetele (22% vs. 9%).
  • Copiii cu vârsta de 14 ani şi peste au o frecvenţă semnificativ mai mare de practicare a  jocurilor de noroc comparativ cu cei mai tineri (18% vs. 6%).
  • Copiii din mediul rural sunt mai predispuşi la jocurile de noroc pe bani în comparaţie cu cei din mediul urban (17% vs. 13%).

Dr. Emilian Voiculescu, membru al Federaţiei Române de Psihoterapie şi al Asociaţiei Române de Psihoterapie Psihanalitică:

Dependenţa de jocuri de noroc la copii este o problemă complexă, cu cauze multiple. Expunerea la publicitatea la jocurile de noroc, care creează iluzia că banii se pot obţine în mod facil, presiunea socială din partea prietenilor şi a familiei, dar şi lipsa de cunoştinţe despre riscurile jocurilor de noroc sunt factori care pot contribui la apariţia acestei dependenţe.

Mai mult, odată intrat într-o agenţie de jocuri de noroc, tot mediul este creat ca să joci cât mai mult şi ca să revii: lipsa luminii naturale, pentru activarea anumitor neurostimulatori, recompense dulci gratuite, care activează o anumită zonă din creier care te face să te simţi bine, mirosurile, totul creează o atmosferă de transă în care raţionalul nu are putere.

Publicitatea la jocurile de noroc

În 2022, cheltuielile în acest sectorul de Jocuri de Noroc au atins suma de 28 de milioane de euro, agenţiile de jocuri de noroc situându-se în topul celor mai mari cheltuitori în publicitate. Spre exemplu, sectorul de telecomunicaţii a alocat 30 de milioane de euro pentru publicitate, iar sectorul HoReCA 16 milioane de euro, conform Initiative Media Factbook 2023.

  • În intervalul noiembrie 2022 - octombrie 2023, s-au difuzat 470.970 de spoturi TV, totalizând 2.377 de ore, echivalentul a 99 de zile continue de difuzare.
  • Publicitatea OOH (Out Door Advertising) a inclus 2.770 de mesh-uri.
  • Publicitatea DOOH (Digital Out of Home): reclamele DOOH au avut o expunere de 110.639 de ore, în creştere faţă de perioada anterioară, realizată pe 4.869 de platforme.
  • Publicitatea Digitală a atins 387,5 milioane de spoturi, comparativ cu 203,9 milioane în anul precedent, cu 31 de milioane de spoturi pe Facebook, 60,5 milioane pe YouTube, iar restul pe canale locale de difuzare, se arată într-un comunicat.
Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt

sus