Skip to main content

VIDEO. Singurătatea celor în vârstă. Poveşti emoţionante într-o campanie Ogilvy şi Dr. Max. Blocul poveştilor nespuse

 
VIDEO. Singurătatea celor în vârstă. Poveşti emoţionante într-o campanie Ogilvy şi Dr. Max. Blocul poveştilor nespuse

VIDEO. Blocul Poveştilor Nespuse. "În copilăria mea, eram străjer", îşi începe povestea Elena Petre. Se întâmpla într-o perioadă în care "era Regele Mihai la conducerea ţării". Acum Elena Petre are 93 de ani, iar povestea ei a fost spusă chiar de ea într-o campanie menită să atragă atenţia asupra singurăţii celor în vârstă, "uitaţi şi abandonaţi în spatele uşilor din blocurile din România".

Publicitate

"Acum, nu prea mai am familie", spune, şi "eram mulţi, bunicul a avut zece copii".

Povestea Elenei Petre face parte din campania Blocul Poveştilor Nespuse, o campanie care îţi propune să fie "prima conversaţie publică din România despre dreptul seniorilor români de a fi ascultaţi".

Autori: Farmaciile Dr.Max în parteneriat cu Asociaţia Niciodată Singur – Prietenii Vârstnicilor şi Ogilvy România 

"Fiecare dintre noi ştie cel puţin un astfel de bătrân, pe lângă a cărui uşă trecem, fără să batem niciodată, fără să aflăm niciodată povestea acelui om", spun cei care s-au ocupat de campanie.

VIDEO. Înainte de alte detalii, povestea Elenei Petre

Manifest împotriva singurătăţii

„Blocul Poveştilor Nespuse este un manifest simbolic împotriva singurătăţii seniorilor din România", spune Adrian Diac, Creative Director Ogilvy România.

"Este un demers împotriva uşilor – a se citi „barierelor” – care ne despart şi ne izolează. Estetica uşilor din blocurile comuniste, în spatele cărora se ascund poveşti de viaţă incredibile, devine un vehicul vizual familiar, relaţionabil care împinge spre analiză, introspecţie şi, sperăm, reacţie", continuă el.

3 din 10 seniori nu au cu cine să vorbească zile întregi, iar 1 din 4 vârstnici din mediul urban se confruntă cu un grad extrem de singurătate, conform unui studiu realizat de Asociaţia Niciodată Singur- Prietenii Vârstnicilor, în 2021. 

Campania de acum - Blocul Poveştilor Nespuse - cu poveşti puse pe reţelele sociale este continuarea unui demers început anul trecut.

În 2021, campania s-a derulat sub genericul Alături de oameni. Tot cu poveşti cu bătrâni. S-au implicat atunci în campanie nume ca Teo Trandafir, Iuliana Tudor, Andreea Bălan şi Teo Rogobete.

Cum explicau demersul de a culege poveşti iniţiatorii campaniei?

Campania Alături de oameni a adus în prim plan realitatea a milioane de vârstnici care trăiesc, cel mai adesea, într-o izolare dezolantă, pur şi simplu pentru că bătrâneţea este considerată un stigmat.

Consecinţele unei astfel de mentalităţi sunt extrem de grave asupra vârstnicilor care ajung, ei înşişi, să se simtă complet abandonaţi şi fără sens, în vreme ce în alte societăţi senioritatea este privită şi tratată cu demnitatea firească. 

Citeşte şi: VIDEO. Teo Trandafir, Iuliana Tudor şi Andreea Bălan, interviuri cu bătrâni în noua campanie a brandului Dr. Max

Anul acesta, parte a campaniei a fost şi deschiderea primului Centru de Socializare al Seniorilor din România, prin parteneriatul dintre Dr. Max şi Asociaţia Niciodată Singur.

Centrul dedicat seniorilor va putea susţine diferite activităţi construite pornind de la nevoile acestora. Fiecare zi a săptămânii va avea o tematică axată pe sănătate, acţiuni utile, psihologie, artă precum şi zona recreaţională.

VEZI toate poveştile bătrânilor din spatele uşilor de bloc, din campania Blocul Poveştilor nespuse, aici

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus