Skip to main content

Dragoş Pătraru şi Sanda Nicola, printre jurnaliştii, mentori într-un program de educaţie civică europeană al World Vision România şi Parlamentul Europen

 
Dragoş Pătraru şi Sanda Nicola, printre jurnaliştii, mentori într-un program de educaţie civică europeană al World Vision România şi Parlamentul Europen

Jurnalişti precum Mihai Peticilă (edupedu.ro), Florinela Iosip (scoala9.ro / Libertatea), Sanda Nicola (cunoscut jurnalist de televiziune, azi contributor la b365.ro), Dragoş Pătraru (Starea Naţiei) şi Raluca Pantazi (edupedu.ro) sunt parte parte ai unui proiect de educare a copiilor şi adolescenţilor din zone defavorizate.

Publicitate

Cei cinci jurnalişti voluntari, alături de specialişti în comunicare şi advocacy îi ajută pe copii să înţeleagă mecanismele democratice ale Uniunii Europene, să citească cu un ochi critic informaţiile din presă, să evite fake-news, dar mai ales şi să-şi spună părerea şi să-şi ceară drepturile la nivel european.

Programul derulat sub numele „Young Leaders Speak Out for European Values” îi vizează pe cei 12 copii membri ai Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision, dar şi alţi adolescenţi din programele Fundaţiei în România.

Şi-au făcut canal de tiktok

„Young Leaders Speak Out for European Values” este un program finanţat de Parlamentul European cu o durată de un an a (a debutat în luna martie a acestui an) şi vizează copiii cu vârste între 14 şi 18 ani din zonele rurale, în special din cele defavorizate.

În cadrul acestei adevărate „şcoli a viitorilor lideri”, elevii au aflat despre importanţa jurnalistului-cetăţean pentru societate, despre cum trebuie să-şi învingă frica şi ruşinea de a pune întrebări, despre ce mecanisme şi pârghii au la dispoziţie pentru a-şi face vocea auzită.

Tinerii află şi ce canale pot folosi pentru a fi vizibili şi pentru ca mesajele lor să aibă impact.

Cei 12 adolescenţi au pus bazele unui canal propriu: Teens change the

world (teens_change_the_world), pe care au deja câteva postări populare.

În sesiunile de mentorat copiii au exersat tehnici de redactare, de intervievare, dar şi de elaborare a unor documente de poziţie, declaraţii, manifeste video etc.

România nu-şi ascultă copiii

De ce este nevoie de asemenea programe?

Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, explică:

„Conform unui sondaj realizat cu prilejul Zilei internaţionale a drepturilor copiilor (20 noiembrie) în comunităţile în care intervenim, jumătate dintre copiii chestionaţi susţin că nu sunt implicaţi în luarea deciziilor care îi afectează.

54% dintre ei declară că nu au fost consultaţi nici măcar o dată cu privire la deciziile luate în timpul pandemiei cu privire la educaţie, cum ar fi cele referitoare la şcoala online, vacanţe şi contextul educaţional. 1 din 2 copii nu este implicat în luarea unei decizii şi doar o treime dintre copii au răspuns că ideile lor au fost preluate şi aplicate.”

Autorităţile publice locale îi consultă extrem de rar copiii: doar 2% dintre cei chestionaţi au răspuns că au fost consultaţi în ultimele 12 luni de către autorităţile publice locale (cum ar fi primăria).

Când sunt luate decizii care îi vizează în cadrul şcolii, 70% dintre copii declară că sunt consultaţi de către diriginte şi doar 14% de managementul şcolar.

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus