Skip to main content

VIDEO. Dragos Stanca despre una dintre "erorile fundamentale" pe care le face breasla jurnaliştilor oneşti. Spoiler: o chestiune de educaţie. Make Journalism Great Again

 
VIDEO. Dragos Stanca despre una dintre "erorile fundamentale" pe care le face breasla jurnaliştilor oneşti. Spoiler: o chestiune de educaţie. Make Journalism Great Again

VIDEO. Ce ar trebui să facă un jurnalist ca să îşi recapete cât de cât puţin încrederea publicului este întrebarea pe care Paginademedia.ro a adresat-o mai multor profesionişti din media.

Publicitate

Dragoş Stanca, iniţiatorul proiectului Ethical Media Alliance şi preşedinte al BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia) în miniseria de interviuri care precede proiectul Paginademedia.ro Make Journalism Great Again.

Dragoş Stanca:

„Cred că una dintre erorile fundamentale pe care le face breasla este că nu alocă mai mult timp în a explica şi a educa publicul şi companiile vizavi de cum se deosebeşte jurnalismul de interes public de jurnalism aşa în general, care este o mare complicată în industria media”, explică el.

Asta într-o lume în care toată lumea pretinde că este jurnalist, avem îndeletniciri de genul traficanţi de influenţă mascaţi în prezentatori de emisiuni TV, influenceri care se pretind a fi civici, informativ, dar care contra cost împrăştie mesaje diverse şi alte specii pe care le ştii la fel de de bine ca şi mine."

Citeşte şi: VIDEO. Make Journalism Great Again. Cătălin Striblea: „Multe dintre lucrurile rele din ţara asta s-au aflat datorită presei”

Citeşte şi: VIDEO. Make Journalism Great Again. Victor Ilie: „Încrederea vine din transparenţă”

VIDEO. Dragoş Stanca, despre încrederea publicului în presă


Paginademedia.ro: Dacă ar fi să te gândeşti la primul lucru care îţi vine în minte pe care ar trebui să-l facă presa ca să mai câştige cât de cât din încrederea aceea pierdută. Care ar fi acel prim lucru?

Dragoş Stanca: Aşa cum am spus şi pe scenă la Superscrieri, cred că una dintre erorile mari pe care le face breasla este că nu înţelege tot timpul aşa de bine cum ar trebui că interesul public cuprinde încă un lucru important, şi anume nevoia de a le explica oamenilor ce este jurnalismul. Asta într-o lume în care toată lumea pretinde că este jurnalist, avem îndeletniciri de genul traficanţi de influenţă mascaţi în prezentatori de emisiuni TV, influenceri care se pretind a fi civici, informativ, dar care contra cost împrăştie mesaje diverse şi alte specii pe care le ştii la fel de de bine ca şi mine.

Cred că o direcţie strategică pentru jurnaliştii corecţi şi oneşti, mă rog, e absurdă încă şi contradicţia asta în termeni. Adică, dacă vorbim de jurnalism ar trebui să fie corect şi onest, şi de interes public şi aşa mai departe.

Dar cred că una dintre erorile fundamentale pe care le face breasla este că nu alocă mai mult timp în a explica şi a educa publicul şi companiile vizavi de cum se deosebeşte jurnalismul de interes public de jurnalism aşa în general, care este o mare complicată în industria media.

Eu cred că la un moment dat ar trebui chiar să se ia în considerare varianta în care să se rebranduiască jurnalismul ăla pe vechi.

Dar trebuie să tragem această linie şi cred că breasla jurnaliştilor oneşti trebuie să facă mai mult în a educa atât publicul, cât şi companiile, cât şi guvernele, cât şi politicienii vizavi de cum se deosebeşte una de cealaltă.

Citeşte şi: VIDEO. Make Journalism Great Again. Victor Ilie: „Încrederea vine din transparenţă”

Autor: Adriana Diură adriana.diurapaginademedia.ro
viewscnt