Skip to main content

INTERVIU. Marea schimbare. Agenţia de comunicare GMP PR e în plin proces de rebranding. „Vom fi o agenţie de comunicare complexă în gândire, propuneri şi rezultate”

 
INTERVIU. Marea schimbare. Agenţia de comunicare GMP PR e în plin proces de rebranding. „Vom fi o agenţie de comunicare complexă în gândire, propuneri şi rezultate”

Agenţia de comunicare GMP PR, parte a grupului GMP, lansată în urmă cu 17 ani, a început anul 2023 cu planuri de rebranding. Un rebranding ce va viza o schimbare de nume (ce urmează să fie anunţat), dar şi un nou model de business, după cum ne-a dezvăluit unul dintre reprezentanţii agenţiei. 

Publicitate

„Ne dorim să fim o agenţie de comunicare care dezvoltă idei şi campanii pe care consumatorii şi le doresc cu adevărat, în baza cărora companiile îşi ating obiectivele de business şi reputaţionale.

Ne dorim să ieşim din zona de zgomot şi să căutăm permanent relevanţa”, a explicat într-un interviu pentru Paginademedia.ro, Nida Halit, director al diviziei de Comunicare Corporate, GMP PR.  

Nida Halit s-a alăturat GMP PR în urmă cu aproape cinci ani, după patru ani de experienţă la „client”, la Telekom România (senior communications expert) şi alţi opt ani în agenţie, la Grayling. 

Pe scurt din interviul cu Nida Halit: 

„La începutul lui 2023, am făcut primii paşi în ceea ce înseamnă market research pe zona de percepţie a agenţiei şi poziţionare. Astfel, ştiam unde suntem, dar şi unde ne dorim să fim. A durat câteva luni partea de documentare şi strângere de date.”

„Ne dorim să fim o agenţie de comunicare care dezvoltă idei şi campanii pe care consumatorii şi le doresc cu adevărat, în baza cărora companiile îşi ating obiectivele de business şi reputaţionale. Ne dorim să ieşim din zona de zgomot şi să căutăm permanent relevanţa.”

Vor exista trei divizii puternice în cadrul agenţiei

La nivel de management, structura va rămâne aceeaşi. Echipa, însă, am completat-o cu oameni cu experienţă de marketing, advertising şi strategie.

„Procesul de rebranding pentru GMP PR vine şi cu schimbare de nume

„Ne dorim ca oamenii GMP să fie dincolo de etichete, dincolo de PR. Să fie the new era creative thinkers. Care lucrează în new media. Cu instrumente noi. Pentru noi mentalităţi şi tipuri de atenţie.

Vom fi o agenţie de comunicare complexă în gândire, propuneri şi rezultate.”

Redăm, în continuare, interviul pe larg: 

Paginademedia.ro: Ce vor clienţii în era digitalului, a influencerilor, a AI-ului, dar şi a tăierilor de bugete?

Nida Halit: Clienţii vor ce vor şi clienţii lor. Vor eficienţă, calitate, inovare, dar, poate cel mai important, vor dialog, transparenţă şi încredere.

În noile condiţii de piaţă, în noul context socio-economic, companiile caută la agenţiile de comunicare consultanţă ancorată în noua realitate, în care bugetele sunt direcţionate cât mai eficient.

În 2023, business-urile s-au concentrat pe comunicarea iniţiativelor de sustenabilitate, inclusiv eforturilor de reducere a amprentei de carbon, de creştere a diversităţii şi incluziunii şi de promovare a practicilor de afaceri etice. Companiile listate la bursă cuprind în strategia lor factorul ESG.

Asta şi pentru că, în prezent, există o conştientizare tot mai mare a acestor criterii ESG în rândul publicului larg, care se reflectă şi în alegerile de investiţii.

Astfel, investitorii privesc către companii şi le responsabilizează în modul în care fac afaceri. Avem în faţă o tendinţă globală către o economie mai sustenabilă, cu experţi care acordă atenţie analizei şi implementării ESG, atât ca parte esenţială a managementului eficient al riscurilor, cât şi la nivel de comunicare.

Totodată, dacă până recent companiile îşi doreau campanii de atragere angajaţi, acum se concentrează pe o comunicare gândită pe zona de retenţie şi satisfacţie a angajaţilor actuali

Cât despre tacticile şi instrumentele folosite, vedem AI-ul în comunicare cum începe să devină normalitate. Sunt deja campanii implementate în piaţă, dezvoltate cu AI. Ba chiar am văzut un partid politic care pe Facebook se adresează electoratului prin intermediul AI.

Şi la GMP PR avem prezentări şi propuneri de campanii în care am inclus această tehnologie. ChatGPT, Midjourney sunt deja utilizate frecvent în agenţia noastră. Suntem deschişi să testăm orice iese nou în piaţă şi se adresează industriei comunicării şi ne poate ajuta să fim disruptivi şi mai relevanţi în prezentări. Aceste instrumente sunt niste exerciţii foarte bune pentru oamenii de comunicare. Te responsabilizează şi te obligă să îţi ascuţi simţul critic.

Cât despre cei care se întreabă dacă AI-ul îi va înlocui, cel puţin în comunicare, cred că cei care nu vor reuşi să utilizeze corect aceste instrumente, da, probabil că vor fi înlocuiţi de AI sau de colegi care ştiu să utilizeze noile tehnologii. 

De asemenea, parteneriatele cu creatorii de conţinut şi influencerii vor continua să accelereze în 2023, în detrimentul unor parteneriate cu vedete. Eficientizarea bugetelor de marketing şi dezvoltarea zonei de colaborare cu micro, mediu şi macro influenceri, conectaţi la agende media mai largi, oferă beneficii mai clare la nivel de investiţii din partea companiilor şi dau posibilitatea brand-urilor să îşi creeze o relaţie mai profundă şi autentică cu acest tip de ambasadori.

În ultimii ani, comunicarea corporate şi-a reluat rolul esenţial pe care îl joacă la masa top managementului unei companii şi de consilier personal al CEO-ului. Directorii generali au înţeles importanţa de a deveni ei înşişi influenceri în piaţa şi industria pe care o reprezintă. Exigenţa consumatorului şi puterea acestuia de a pune la pământ un brand, într-un context social fragil, vulnerabil şi puternic polarizat, i-a pus în gardă pe cei mai mulţi CEO, care încearcă chiar şi interacţiuni directe cu consumatorii şi o comunicare bidirecţională, cu reţinerea şi implementarea feedback-ului. 

Este evident că reţelele de socializare au devenit platforme cheie pentru comunicarea corporate în toate marile companii, exemplu preluat de tot mai multe firme. Aceasta presupune interacţiunea cu publicul, ceea ce necesită conţinut relevant.

La GMP PR, avem în vedere în fiecare an agenda globală a industriei de comunicare, urmărim tendinţele şi cântărim foarte bine ce urmează să propunem fiecărui client, în funcţie de specificul business-ului şi domeniului în care operează, tendinţele în zonele lor de interes, punctele lor dureroase şi bugetele de comunicare.

Perioada “experimentelor” scumpe şi a glam-ului irelevant în comunicare a apus. Nu zic ca nu a fost frumos şi util, ci doar că lucrurile se schimbă şi nu e rău deloc.

Nu propunem doar de dragul de a propune sau să demonstrăm că putem “lua ochii”, ci venim pe masă cu o argumentaţie solidă şi date de piaţă în urma unei cercetări, din care să reiasă cea mai bună, eficientă şi cu rezultate optime strategie pentru client.

Suntem concentraţi pe client şi pe business-ul lui. Ce am înţeles noi, este că o abordare pe cost te responsabilizează în raport cu gestionarea bugetului de comunicare al brand-ului din portofoliu. Fiecare client este tratat individual şi i se oferă soluţii relevante nevoii lui.

Şi, ca să fii o agenţie relevantă în era digitalului şi AI-ului, care facilitează fake news-ul şi propaganda, ai nevoie de oameni foarte bine pregătiţi, pe zona de consultanţă cu precădere, dar şi pe execuţie. Echipa agenţiei trebuie să fie foarte bine informată, să aibă surse, să cunoască piaţa şi să te consilieze ca cel mai bun avocat din piaţă. Şi dacă o face şi bine, şi repede, eşti un client câştigat.

Dar asta costă, iar companiile ar trebui să fie dispuse să investească din ce în ce mai mult în consultanţa în comunicare. Nu de puţine ori se întâmplă să fii tras de mânecă pentru fee-ul înaintat pe zona de consultanţă, având în vedere că “mi-ai dat repede. nu ti-a luat mult. de ce mă costă atât?”. Din păcate, unii încă mai privesc lucrurile din perspectiva greşită, cea cantitativă.

E foarte bine că piaţa de comunicare, clienţi şi agenţii deopotrivă, a început să fie atentă la eficientizarea bugetelor, însă acest aspect nu ar trebui să fie în detrimentul consultanţei de calitate.

Iar lucrurile ar trebui separate clar – consultanţa are un preţ, iar execuţia un alt preţ.

În ultimii patru ani, companiile nu au tăiat neapărat bugetele, ci le-au realocat. Marile brand-uri au continuat să investească în zona de comunicare, dar au mutat banii în zona care a devenit relevantă în acel moment, ultimii ani venind cu nevoia de investiţii şi accent pe proiecte, acţiuni şi campanii specifice, pertinente şi cu rezultate monitorizabile.

Industria de comunicare, marketing şi publicitate a crecut anul trecut, ajungând la peste 700 milioane de euro, şi estimăm că va continua creşterea şi anul acest.

Pe acest fond, proactivitatea, deschiderea şi felul personal în care noi lucrăm ne-a relevat un nou mod de a gândi şi acţiona, în beneficiul business-ului: importanţa dezvoltării unui spaţiu comun de lucru, împreună cu partenerii, colaboratorii, clienţii şi experţii din zona de business şi comunicare, care să faciliteze crearea de valoarea relevantă în business, cu impact măsurabil. Vedem important un spaţiu sigur pentru noi idei care să provoace şi prin care să descoperim cum este cel mai potrivit să acţionăm.

Având în vedere noile transformări din piaţă şi din industrie şi “marea dezmorteală” a nevoilor clienţilor, anul acesta GMP PR a decis că este momentul pentru o schimbare fundamentală la nivelul organizaţiei.

Paginademedia.ro: Ce fel de schimbare? Aţi făcut deja paşi în această direcţie şi cum aţi ajuns la această concluzie?

Nida HalitUn proces amplu de rebranding.

Decizia a venit uşor. Concluzia s-a instalat şi ea lin. Piaţa, clienţii, consumatorii ne-au indicat noul lor sens şi noi i-am învăţat cum să navigheze într-acolo.

Iar impredictibilitatea ultimilor ani ne-a demonstrat că, deşi azi eşti bine, trebuie să ai în vedere, în permanenţă, schimbarea, care te ajută să te dezvolţi şi să rămâi relevant. 

Această perspectivă de schimbare a fost baza deciziei de a ne dezmorţi concomitent cu nevoile şi cerinţele clienţilor.

Oricum, în GMP PR s-a instalat de mult schimbarea, agenţia oferind servicii integrate de comunicare, pe lângă cele de PR, de caţiva ani deja: creaţie, employer branding, thought leader positioning, digital & social media, etc. Agenţia a crescut mult în ultimii ani, iar astăzi avem o echipă de peste 45 de colegi, cu competenţe variate.

Aşa că procesul de rebranding GMP PR s-a instalat ca la el acasă. La începutul lui 2023, am făcut primii paşi în ceea ce înseamnă market research pe zona de percepţie a agenţiei şi poziţionare. Astfel, ştiam unde suntem, dar şi unde ne dorim să fim. A durat câteva luni partea de documentare şi strângere de date.

Am vrut să facem lucrurile ca la carte. A fost un proces extrem de riguros. Primul pas în procesul de rebranding a fost market research-ul, care ne-a ajutat să vedem foarte clar unde suntem şi unde vrem să ajungem.

Paginademedia.ro: Care va fi noua poziţionare GMP PR? Va mai fi agenţie de PR? De publicitate?

Nida Halit: Vom comunica în curând noua poziţionare, cu toate detaliile, inclusiv noul nume al agenţiei. Ce pot sa spun azi, este că ne dorim să fim o agenţie de comunicare care dezvoltă idei şi campanii pe care consumatorii şi le doresc cu adevărat, în baza cărora companiile îşi ating obiectivele de business şi reputaţionale. Ne dorim să ieşim din zona de zgomot şi să căutăm permanent relevanţa.

Ne dorim ca oamenii GMP să fie dincolo de etichete, dincolo de PR. Să fie the new era creative thinkers. Care lucrează în new media. Cu instrumente noi. Pentru noi mentalităţi şi tipuri de atenţie.

Vom fi o agenţie de comunicare complexă în gândire, propuneri şi rezultate. Dar mai multe veţi afla în curând.

Paginademedia.ro: Ce vă propuneţi la nivel de servicii? Veţi avea o noua ofertă?

Nida Halit: Vor exista trei divizii puternice în cadrul agenţiei. Astfel, una dintre divizii este cea de Consultanţă şi Comunicare. Toate conturile de PR se vor reuni în cadrul acestei unice divizii de consultanţă, comunicare şi public relations. Vom dezvolta şi mai mult zona de consultanţă corporate şi brand, atât la nivel de echipă, cât şi la nivel de produse şi servicii.

A doua divizie GMP acopera nevoile unei pieţe volatile, cum este cea de HR şi Employer Branding. Divizia GMP de EB deja există şi se va consolida. Ultimii ani au venit cu mari încercări pe zona aceasta, iar GMP a fost prima agenţie care să ofere servicii şi soluţii în acest sens. Unele dintre aceste soluţii au devenit campanii de succes, multipremiate.  

Despre a treia divizie şi alte inovatii, vom povesti curând. Ne propunem ca ADN-ul creativ al GMP să aibă mult spaţiu de joc şi joacă în cadrul acestui set-up.

Bineînţeles, serviciile de creaţie, social media, influencer marketing şi BTL vor face parte în continuare din oferta de comunicare GMP.

În următoarea perioadă, vom anunţa, de asemenea, noi produse şi servicii de comunicare gândite în linie cu cerinţele şi tendinţele din industrie.

Paginademedia.ro: Aveţi în vedere şi un parteneriat cu o reţea internaţională sau veţi rămâne locali?

Nida Halit: Noua agenţie de comunicare GMP va rămâne un brand local, fără afilieri locale sau internaţionale.

Paginademedia.ro: Cum va arăta managementul agenţiei GMP PR la finalul acestei transformări?

Nida Halit: La nivel de management, structura va rămâne aceeaşi. Echipa, însă, am completat-o cu oameni cu experienţă de marketing, advertising şi strategie. În continuare, vom căuta oameni cu experienţe diverse, care să ne ajute să construim mai departe încredere şi siguranţă în relaţia cu partenerii şi clienţii noştri.

Paginademedia.ro: Cum se va diferenţia de grupul-mamă, GMP?

Nida Halit: Grupul GMP este format din mai multe companii (GMP Community, GMP PR, Point PR & PA, Chapter 4, Webstyler), fiecare cu linia de activitate, portofoliu de clienţi şi servicii.

Noul GMP PR va fi un mix între spiritul GMP PR, orientat către top client service şi echipă şi spiritul creativ al grupului.

Paginademedia.ro: Ai spus că numele agenţiei se va schimba? Veţi păstra vreun element din GMP PR?

Nida Halit: Da, procesul de rebranding pentru GMP PR vine şi cu schimbare de nume, pe care îl vom anunţa în curand. Însă, pentru că GMP este un brand cu notorietate în industria comunicării, îl vom păstra, şi vom transpune foarte clar noua poziţionare şi noul model de business în noul nume al agenţiei.  

Paginademedia.ro: Cât estimaţi că va dura procesul de rebranding?

Nida Halit: Este un process complex de transformare. Nu e doar despre un nou naming, logo si slogan, ci despre o schimbare fundamentală, care aduce un nou model de business, pentru următorii cinci ani.

Am început să lucrăm la rebranding la începutul anului 2023. Acum avem clarificate noul model de business, poziţionarea agenţiei, cât şi structura organizaţiei. Aşadar, planul este final. Am început de câteva luni implementarea.

2023 este dedicat dezvoltării structurii noii agenţii şi testării unui nou mod de lucru, urmând ca în 2024 să începem să acţionăm total, conform noii filosofii de lucru şi noului model de business: de la portofoliu de clienţi selectaţi în linie cu valorile noii agenţii, până la procesul de recrutare şi portofoliul de produse şi servicii.

Însă, la finalul zilei, GMP va fi întotdeauna despre calitatea şi rigoarea muncii, despre oameni, poveşti şi plăcerea de a lucra în comunicare.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus