Skip to main content

EXCLUSIV. Acţionarul HotNews şi publisherul proiectului, mesaj către publicitari: "E timpul ca proiectele curate să fie şi mai mult încurajate. Avem nevoie unii de alţii mai mult ca oricând". Scrisoarea integrală

 
EXCLUSIV. Acţionarul HotNews şi publisherul proiectului, mesaj către publicitari: "E timpul ca proiectele curate să fie şi mai mult încurajate. Avem nevoie unii de alţii mai mult ca oricând". Scrisoarea integrală

"Mesajul nostru pentru toţi partenerii, firme şi agenţii de publicitate, este acesta: trăim ani în care se testează structura de rezistenţă a democraţiei noastre", scriu Dragoş Vîlcu, acţionar HotNews şi Răzvan Ionescu, publisherul proiectului, într-un text trimis către posibilii parteneri din industria media.

Publicitate

"E nevoie de participarea comună la întărirea jurnalismului independent. E o miză prea mare ca să o lăsaţi doar pe angajamentul nostru, care e serios, dar nu poate fi izolat", spun cei doi.

Paginademedia.ro vă prezintă în continuarea în exclusivitate scrisoarea, care punctează nevoia de susţinere a jurnalismului independent, într-o perioadă în care şi "nevoia publicului românesc de a fi corect informat e mai mare decât oricând în ultimii 30 de ani". Şi în care "9 din 10 euro merg în afara industriei locale."

"Creşterea din advertisingul digital se duce către giganţii tehnologici ai internetului, din categoria Google sau Facebook, în proporţie de peste 90%" arată cei doi în mesajul către piaţa de publicitate.

"În România sunt mai puţini jurnalişti decât credeţi. E mai multă disfuncţionalitate economică şi corupţie decât credeţi. Avem nevoie unii de alţii mai mult ca oricând!" se arată în mesaj.

Despre direcţia HotNews:

"Cu noile proiecte, grupul nostru de presă va ajunge la un număr de peste 80 de jurnalişti care- şi fac meseria liber şi avînd drept busolă exclusiv interesul public.

De altfel, aceasta este şi ţinta proiectului ZYX: să devenim cel mai important pol de informare corectă a publicului din România.

"Ne vom ţine cu dinţii de toate principiile sănătoase pe baza cărora a fost construit HotNews în ultimii 25 de ani".

De ce e importantă o presă puternică?

"Drepturile noastre ar suferi dacă presa ar fi mai slabă.

Poate că alte industrii, inclusiv a voastră, ar fi avut un plus dacă oamenii plecaţi din alte redacţii şi-ar fi schimbat meseria. Sunt foarte buni comunicatori, serioşi, pasionaţi, eficienţi. Poate că i-aţi fi angajat în publicitate, marketing sau PR, în comunicare. Dar societatea, în ansamblul ei, ar fi pierdut."

Din mesajul semnat de Răzvan Ionescu şi de Dragoş Vîlcu:

  • E nevoie de participarea comună la întărirea jurnalismului independent. E o miză prea mare ca să o lăsaţi doar pe angajamentul nostru, care e serios, dar nu poate fi izolat.
  • Dar nu putem reuşi de unii singuri în condiţia în care industria media este tot mai periclitată. Societatea românească trebuie să ia o decizie referitoare la informarea ei.
  • Credem că e timpul ca proiectele curate să fie şi mai mult încurajate. Iar credinţa noastră este că presa mainstream, cum e HotNews şi cum sperăm că va deveni noul brand de sport, nu poate fi abandonată, ci merită dezvoltată.
  • Voi sunteţi partenerii. Voi conduceţi micile, mediile sau marile companii care susţin economia românească în plină dezvoltare. Ne unesc mai multe valori decât micile conflicte inevitabile care ne despart. Principiile noastre de jucători corecţi se întâlnesc mai mult decât pare uneori.

Integral, mesajul trimis industriei de publicitate de către Dragoş Vîlcu, acţionar HotNews şi Răzvan Ionescu, publisher:

Compania de presă ZYX Publishing Group anunţă o investiţie în dezvoltarea HotNews, prin angajarea a câteva zeci de ziarişti care au fost demişi sau au plecat recent de la alte publicaţii.

Proiectul nostru prevede modernizarea HotNews şi lansarea unei publicaţii sportive online, un brand de sport independent, care se va afla într-un parteneriat consistent cu HotNews.

Ne vom ţine cu dinţii de toate principiile sănătoase pe baza cărora a fost construit HotNews în ultimii 25 de ani, aceleaşi principii pe care au fost dezvoltate şi celelalte proiecte jurnalistice din ZYX Publishing Group: Panorama, StartupCafe, TotuldespreMame, SmartLiving, B365, LoveDeco.

Cu noile proiecte, grupul nostru de presă va ajunge la un număr de peste 80 de jurnalişti care- şi fac meseria liber şi avînd drept busolă exclusiv interesul public. De altfel, aceasta este şi ţinta proiectului ZYX: să devenim cel mai important pol de informare corectă a publicului din România.

Jurnaliştii au comunicat înaintea noastră, a companiei, acest proiect. Am făcut-o ca să arătăm, prin aceasta formă de respect, că pe gazetari se susţine, în primul rând, viitorul nostru ca firmă. Lor li se adaugă alţi 25 de profesionişti în vânzări, publishing, marketing, cei mai mulţi cu rezultate remarcabile în alte proiecte de presă in care au activat în trecut.

Poate că alte industrii, inclusiv a voastră, ar fi avut un plus dacă oamenii plecaţi din alte redacţii şi-ar fi schimbat meseria. Sunt foarte buni comunicatori, serioşi, pasionaţi, eficienţi. Poate că i-aţi fi angajat în publicitate, marketing sau PR, în comunicare. Dar societatea, în ansamblul ei, ar fi pierdut. În final, drepturile noastre ar suferi dacă presa ar fi mai slabă.

În România sunt mai puţini jurnalişti decât credeţi. E mai multă disfuncţionalitate economică şi corupţie decât credeţi. Conform datelor internaţional validate şi corespondente pieţei din România:

1. Publicitatea pentru ”presa scrisă” a scăzut cu peste 90% în ultimii 15 ani.

2. Creşterea din advertisingul digital se duce către giganţii tehnologici ai internetului, din
categoria Google sau Facebook, în proporţie de peste 90%. Practic, 9 din 10 euro merg în afara industriei locale.

În acelaşi timp, sondajele de opinie arată că nevoia publicului românesc de a fi corect informat e mai mare decât oricând în ultimii 30 de ani. Cetăţenii sunt nemulţumiţi.

Felul în care partidele cheltuiesc bugete de peste 20 de milioane de euro pe an către televiziuni şi siteurile acestora nu contribuie la o piaţă transparentă şi nici la informarea publicului. Iar fără integritatea informaţiei nu există alegeri integre.

Inclusiv echipa care a făcut aceste investigaţii despre banii partidelor lucrează acum pentru HotNews.

Mesajul nostru pentru toţi partenerii, firme şi agenţii de publicitate, este acesta: trăim ani în care se testează structura de rezistenţă a democraţiei noastre.

De aceea e nevoie de participarea comună la întărirea jurnalismului independent. E o miză prea mare ca să o lăsaţi doar pe angajamentul nostru, care e serios, dar nu poate fi izolat.

Investiţia noastră pentru independenţa presei este neabătută, iar angajările recente sunt ale unor jurnalişti care, întreaga lor carieră, şi-au păstrat integritatea şi independenţa cu orice risc.

Dar nu putem reuşi de unii singuri în condiţia în care industria media este tot mai periclitată. Societatea românească trebuie să ia o decizie referitoare la informarea ei.

Credem că e timpul ca proiectele curate să fie şi mai mult încurajate. Iar credinţa noastră este că presa mainstream, cum e HotNews şi cum sperăm că va deveni noul brand de sport, nu poate fi abandonată, ci merită dezvoltată. E nevoie de proiecte precum acesta, garantate pe decenii.

Noi doi, semnatarii acestui mesaj, avem astăzi acest mesaj pentru voi, toţi. La rândul vostru, sunteţi şefii de companii, CEO, directori de comunicare şi de marketing, importanţi strategi de comunicare, brand manageri, media planneri, specialişti în PR.

Proiectele grupului nostru şi altele în care noi am fost implicaţi în ultimii 5-6 ani destramă mitul care susţine că piaţa de publicitate nu încurajează proiectele jurnalistice relevante. Cooperarea cu HotNews şi cu toate publicaţiile din grupul nostru a fost serioasă, profesionistă şi curajoasă. Iar pentru asta vă mulţumim.

În acelaşi timp, da, aveţi dreptate. În prea puţine locuri, jurnalismul de calitate se întâlneşte cu preocuparea şi grija pentru a sluji nevoilor partenerilor de publicitate de a ajunge la public. Atunci când acest lucru se întâmplă, tot mai mulţi profesionişti în comunicare investesc idei şi bani în parteneriate cu publicaţii bune.

Voi sunteţi partenerii. Voi conduceţi micile, mediile sau marile companii care susţin economia românească în plină dezvoltare.

Ne unesc mai multe valori decât micile conflicte inevitabile care ne despart. Principiile noastre de jucători corecţi se întâlnesc mai mult decât pare uneori.

E bine că democratic nu suntem în aceeaşi barcă, însă trăim pe aceeaşi piaţă, în aceeaşi ţară, în aceeaşi comunitate. Şi avem o tradiţie a colaborării. Multe dintre istoriile împărtăşite în ultimii 30 de ani ne arată că doar împreună ajungem mai departe. E un moment decisiv, credem noi, cei care am făcut o investiţie semnificativă.

În România sunt mai puţini jurnalişti decât credeţi. E mai multă disfuncţionalitate economică şi corupţie decât credeţi. Avem nevoie unii de alţii mai mult ca oricând!

Dragoş VÎLCU, Chairman

Răzvan IONESCU, Publisher

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

sus