G4media a renunţat de tot la menţiunea de la finalul articolelor în care vorbea de anumite tipuri de publicitate pe care publicaţia nu le acceptă. Ce spune noul proprietar al G4media, Radu Budeanu, despre această schimbare?
Înainte, cum arăta disclaimerul G4media:
"G4Media nu a cerut şi nu a primit niciodată fonduri guvernamentale direct sau sub forma unor campanii de informare. Acesta este un ajutor mascat care distorsionează piaţa media şi este inacceptabil".
"De asemenea, G4Media nu acceptă bani de la partidele politice în afara campaniilor electorale. Publicitatea electorală marcată ca atare este normală în perioada alegerilor.
G4Media nu a primit şi nu acceptă reclame de la industrii precum jocuri de noroc, pariuri alcool şi tutun. Este strict opţiunea G4Media. Nu promovăm vicii care pot distruge sănătatea, viaţa sau cariera unor oameni."
Menţiunea să găsea la finalul fiecărui articol. Într-o primă fază, în toamnă, disclaimerul g4 a fost modificat şi a fost scoasă menţiunea că "G4Media nu acceptă bani de la partidele politice în afara campaniilor electorale". În acea perioadă, G4 a avut contracte de publicitate pentru alegerile din Capitală de la PNL (Ciprian Ciucu) şi PSD (Daniel Băluţă), ca şi alte publicaţii (HotNews, Libertatea, Adevărul, Gândul).
"Este vorba de o situaţie „excepţională" şi Disclaimerul va reveni, după campanie, la formula iniţială", spunea atunci pentru Paginademedia.ro Radu Budean.
Radu Budeanu: "Ne-am aliniat standardelor comerciale ale competitorilor"
Site-ul G4media a fost relansat din punct de vedere vizual, iar disclaimerul de la finalul articolelor nu a mai revenit.
La întrebarea Paginademedia.ro, cei doi fondatori ai publicaţiei, Dan Tăpălagă şi Cristi Pantasi au avut acelaşi răspuns: Pentru chestiuni legate de politica comercială se pronunţă managementul.
Ce spune Radu Budeanu?
"Ne-am aliniat standardelor comerciale ale competitorilor nostri de la Digi, Adevarul, Ringier, HotNews. Într-o piata hipercompetitiva este ceva firesc sa nu excludem domenii intregi, asta neinsemnand altceva decat ca intampinam 2026 precum toata piata, cu dorinta de a avea clienti din toate sectoarele de business", a declarat Radu Budeanu pentru Paginademedia.ro.
Va avea G4media şi publicitate la pariuri?
"Nu este nimic plănuit în acest sens. Cel mai probabil nu, dar nu ştiu azi", a spus Radu Budeanu.
Consilidare sub o singură umbrelă
În luna decembrie, grupul lui Radu Budeanu a anunţat consolidarea tuturor publicaţiilor din portofoliu sub un singur brand-umbrelă: ARCMEDIA.
ARCMEDIA este "ecosistem digital de media care uneşte branduri cu identitati editoriale diferite". Practic, a fost creată o nouă companie sub care urmează să opereze toate site-urile din grup.
Este vorba de Cancan, Ciao, ProSport, Gândul, Promotor, „Ce se întâmplă, doctore?”, Descoperă, go4it, go4games, Liga2, Râzi cu lacrimi şi Apropo, la care s-au adăugat ulterior agenţia de ştiri Mediafax şi agentia Mediafax Foto, în ianuarie 2025, şi G4 Media, G4Food, TechRider, Economedia si Pets&Cats.
După lansarea ARCMEDIA, grupul a anunţat că îşi va dezvolta propriul departament de publicitate pentru produsele din portofoliu, care "va gestiona dezvoltarea parteneriatelor strategice si comerciale cu branduri, companii şi agenţii de publicitate".
Citeşte şi: Radu Budeanu lansează un brand-umbrelă pentru toate site-urile: Arcmedia. Ce slogan are grupul care deţine şi tabloidul CanCan, dar şi quality-ul G4Media? Planuri pentru extindere "în afară"
Citeşte şi: ARCMEDIA, nou departament propriu de vânzări: "Va gestiona dezvoltarea parteneriatelor strategice si comerciale cu branduri, companii şi agenţii" (Comunicat)
Citeşte şi: Tranzacţia care i-ar fi facut milionari pe jurnaliştii Cristian Pantazi şi Dan Tapalaga. Ce afaceri rulează Gândul si G4media? Grupul lui Budeanu a explodat în an electoral, cu peste 10 milioane de euro rulaţi
Citeşte şi: Cati ani trebuie sa ramana angajati Dan Tapalaga si Cristian Pantazi? “Cu un astfel de site in portofoliu te poti intalni cu oricine, de la presedinte la ambasadorul SUA”
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro