Skip to main content

Care sunt cele mai vizibile branduri din marile emisiuni TV: Românii au talent şi Asia Express. A apărut inteligenţa artificială pentru plasarea de produse

 
Care sunt cele mai vizibile branduri din marile emisiuni TV: Românii au talent şi Asia Express. A apărut inteligenţa artificială pentru plasarea de produse

Inteligenţa artificială a ajuns şi în monitorizarea publicităţii TV. Spoturile publicitare prezente în calupuri sau ca solo spoturi au fost şi sunt uşor de monitorizat. A apărut însă şi softul bazat pe inteligenţă artificială care monitorizează product placementul, adică prezenţa anumitor branduri în emisiunile de divertisment. Se numeşte brandeye.ai

Publicitate

Care a fost cel mai vizibil brand în emisiunile de divertisment cu plasarea de produse, în luna februarie?

Un studiu pus la dispoziţia paginademedia.ro de către compania brandeye.ai pe principalele canale de televiziune din România arată un top 10 al brandurilor care au aparut în patru emisiuni de televiziune. Pentru fiecare dintre acestea, au fost calculate informaţii detaliate privind timpii de expunere şi nivelurile de vizibilitate.

De exemplu, Kaufland a apărut timp de peste 85 de minute în februarie, in timpul emisiunilor America Express, Hello Chef si iUmor, avand si cel mai mare procent de vizibilitate foarte buna, de 15%.

Kaufland este prezent, de exemplu, pe rucsacii concurenţilor America Express, în timp ce la Hello Chef este o sigă statică în fundal

Urmatorul brand ca si timp de vizibilitate a fost Vitamin Aqua care a aparut in timpul emisiunii “iUmor” sub forma de produs plasat cat si cu o sigla foarte vizibila (sticlele sunt pe masa juriului).

În 81% din timpul in care a fost vizibil, brand Vitamin Aqua a avut o vizibilitate medie (intre 0.5 si 5% din suprafata ecranului). In total, produsele si sigla au fost vizibile aproximativ 30 minute.

Pe locul 3, produsele Tymbark au fost vizibile aproape 25 de minute in timpul celor 4 ediţii “Romanii au Talent” din februarie (sucul apare pe masa juriului, dar sunt şi momente în care concurenţii consumă produsul). Din acelasi grup, Maspexau aparut si produse Bucovinadar semnificativ mai putin timp.

Tot la “Romanii au Talent” a aparut si Lidl cu 2 branduri diferite: Alesto (14 minute, snacksuri puse tot pe masa juriului), Lidl (6.5 minute, are un cub luminos în backstage).

În peste 90% din timp, brandul Alesto a avut o vizibilitate medie, pe cand Lidl, cu logo Piata Lidl (tot în backstage)a avut o vizibilitate foarte buna in aproximativ 36% din timp.

În timpul emisiunii “iUmor” de la Antena 1 este vizibil si brandul Ciuccare a aparut in peste şase minute din timpul celor trei emisiuni din februarie (este o vitrină frigorifică în backstage).

Desi in majoritatea timpului vizibilitatea lui este mica, exista secvente de-a lungul emisiunii unde brandul Ciuc are o vizibilitate foarte buna atat ca marime, cat si ca plasament.

Cu o vizibilitate relativ mai mica, de aproape două minute, Coca-Cola apare in unele emisiuni “America Express”, avand o vizibilitate medie in peste 60% din timp, dar un plasament foarte bun (Irina Fodor are lângă ea cutii de Cola Zero).

De mentionat ca datele au fost culese doar pe prima difuzare a fiecarei emisiuni (adică ediţiile difuzate în premieră). Cum majoritatea show-urilor Tv au si redifuzari, unele chiar in intervale cu audienta importanta, timpii de expunere reali si audienta atrasa sunt semnificativ mai mari.

Pe zona de competiţii sportive, studiul brandeye.ai arată că în luna ianuarie, în cadrul Superligii, cel mai vizibil a fost un brand de pariuri sportive. 

Despre brandeye.ai

Softul a fost dezvoltat de compania brandeye.ai, fiind un produs care foloseste cei mai recenti algoritmi de inteligenta artificiala pentru a măsura vizibilitatea brandurilor în videoclipuri sau emisiuni.

Cum funcţionează. brandeye.ai utilizează reţele neuronale convoluţionale (CNN) pentru detectarea obiectelor în cadre video. CNN-urile sunt un tip de algoritm de inteligenta artificiala (deep learning) care poate învăţa să extragă şi să identifice caracteristici în imagini şi date video.

În cazul lor, CNN e antrenat pentru fiecare brand utilizând sute de imagini ale logoului lor. CNN-ul este apoi utilizat pentru a analiza inregistrarea cadru cu cadru şi pentru a detecta prezenţa brandului.

GALERIE FOTO. Cum arată o monitorizare a brandurilor din emisiuni

 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

sus