Skip to main content

STUDIU. Publicitatea şi calitatea. Reclamele pe site-urile de ştiri quality, cele mai vizionate

 
Sursa: Pexels.com
Sursa: Pexels.com

STUDIU. Site-urile de ştiri quality au cele mai bune rezultate în materie de publicitate dintre publicaţiile online pe diverse teme. 

Publicitate

"Ştirile reprezintă categoria de continut cu cele mai bune performanţe în ceea ce priveşte durata de vizionare a reclamelor, indiferent de sexul şi vârsta participanţilor", arată proiectul Trinity, un studiu internaţional realizat de Havas Media Group, în colaborare cu Teads.

"Se confirmă astfel şi puterea brandurilor de a susţine jurnalismul de calitate şi de a ajunge la consumatori într-un mod relevant", spun realizatorii studiului început încă din 2018. Un studiu bazat pe un sistem care urmăreşte atenţia pe pagină (eyetracking) şi care a implicat peste 2.000 de participanţi din SUA şi Marea Britanie.

Site-urile de sport, mult mai multe reclame

După publicaţiile de ştiri, în top, ca durată de vizionare şi user engagement urmează reclamele pe site-urile dedicate ştiinţei şi cele de sport.

De notat că publicaţiile online de sport "bombardează" cu reclame (au de două ori mai multe decât publicaţiile de news), şi, de aici, generează jumătate din atenţia user-ilor per reclamă, comparativ cu site-urile de ştiri.

Cercetătorii au măsurat, în analiza lor, gradul de interacţiune a audienţei cu diferite tipuri de conţinut, în funcţie de timpul petrecut de utilizator pe ecran şi viteza de scroll în conţinut.

Ce concluzii mai reies din Proiectul Trinity:

  • Cititorii acordă mai multă atenţie reclamelor online atunci când le întâlnesc într-un context propice propriilor interese. Astfel, articolele online generează cu aproape 600% mai multă atenţie decât subcategoriile şi cu 160% mai multă atenţie decât paginile de start ale site-urilor online.
  • Reclamele plasate în centrul ecranului telefonului mobil au beneficiat de 25% mai multă atenţie decât ad-urile afişate în partea laterală a ecranului.
  • Aproximativ 20% între spaţiul ocupat de un banner online şi conţinut este cel mai eficient mod de a optimiza atenţia userilor.
  • Un banner online cu o dimensiune normală este mai eficient în a atrage atenţia internauţilor decat mai multe ad-uri mici.

Doina Radicof, Sales Director Teads România:

„Rezultatele obţinute în campaniile derulate în plan local nu fac decăt să susţină, în mod empiric, concluziile proiectului Trinity: prin utilizarea adecvată a targetării contextuale, care înseamnă asocierea ad-urilor cu un conţinut relevant pentru mesajul advertiserilor, împreună cu dezvoltarea unor creative adaptate ecosistemului Teads reuşim să atragem şi să menţinem atenţia utilizatorilor, generând rezultate excelente reflectate în indicatorii de media şi de brand”.

Caroline Hugonenc, SVP Research & Insights Havas:

„Proiectul Trinity ar trebui să fie o dovadă clară că atenţia acordată unei reclame online este la fel de importantă ca volumul/numărul de afişări.

Engagement-ul utilizatorilor cu tipul de conţinut în care se afişează o reclamă online influenţează în mod cert nivelul de atenţie acordat acesteia şi prin urmare, creează valoare pentru ecosistemul nostru.

Pe măsură ce începem să dezvoltăm modele interne de cumpărare de spaţiu media plecând de la atenţia userilor, este important ca atât publisherii, cât şi advertiserii să cadă de acord asupra lucrurilor care contribuie la construirea unei experienţe online excelente pentru utilizatorii finali.”

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • nu stiu altii cum sunt da mi-e mie dor de clipurile alea haioase cu umor cu surpriza la produs cu texte de pe vremuri. Toate clipurile ori sunt enervante ori plictisitoare de nici nu-ti vine sa te interesezi de produs darmite sa-l mai cumperi. Au plecat toti copywriterii? Nu mai au libertate de exprimare care e treaba?

Trimite un comentariu

sus