Skip to main content

FOTO. Înţepat în castelul lui Dracula. Campanie de vaccinare, virală în presa străină

 
FOTO. Înţepat în castelul lui Dracula. Campanie de vaccinare, virală în presa străină

Înţepat în castelul lui Dracula. Toată presa străină a scris, recent, despre campania de vaccinare de la Castelul Bran. De la CNN şi CBS până la Reuters, Euronews şi New York Times, toate au avut subiectul. 

Publicitate

Este vorba despre un proiect care a avut loc la începutul lunii: vaccinarea fără programare împotriva COVID-19 oferită pe loc tuturor vizitatorilor castelului, chiar în incinta acestuia. 

Ideea a aparţinut agenţiei Tempo Advertising. Aceeaşi agenţie a semnat şi vizualurile inspirate din filmele horror: mâini scheletice, asistente-vampir, colţi ascuţiţi.

Detaliile vizuale au fost inspirate de stilistica vizuală a filmelor horror din anii 1920 şi 1930 (unele dintre acestea, precum „Nosferatu”, fiind ecranizări ale romanului lui Bram Stoker). Toate, însă, au fost adaptate contextului – cu seringi în locul colţilor.

Titluri din presa străină: Vlad the vaccinator

O scurtă monitorizare Paginademedia.ro arată şi titlurile pe care publicaţiile străine le-au dat articolelor despre vaccinarea de la Bran. Majoritatea a mizat pe „Dracula”. Câteva dintre titluri:

- Reuters: Vlad vaccinatorul. Castelul lui Dracula atrage turiştii cu lovituri de vaccin

- The New York Times: Castelul lui Dracula este acum loc de vaccinare

- Time: Vaccin gratuit împotriva Covid-19 pentru vizitatorii Castelului lui Dracula din Transilvania

- CNN: Oamenii se vaccinează la Castelul lui Dracula

- Euronews: România îşi scufundă dinţii în programul de vaccinare la castelul lui Dracula

- The Guardian: Castelul lui Dracula oferă turiştilor doze de Covid

BBC:  Castelul lui Dracula din România oferă turistilor vaccin anti Covid

„Campania creată de agenţie a speculat asocierea dintre două temeri des întâlnite printre oamenii din jurul nostru: teama de ace şi cea de... monştri, orice formă ar lua aceştia; inclusiv, desigur, aceea de vampir. Astfel, conceptul creativ a vizat teama ca factor determinant al refuzului vaccinării, construind o analogie – în cheie umoristică – între muşcătura vampirilor şi înţepătura acului de seringă”, spun reprezentanţii campaniei. 

„Ideea noastră le-a inspirat jurnaliştilor de limbă engleză câteva (sub)titluri catchy, de genul «another kind of sting», care au ajutat la viralizare.

Expunerea în media internaţională s-a datorat, desigur, notorietăţii personajului Dracula, dar şi notorietăţii Castelului Bran ca atare, aceasta fiind dobândită şi cu sprijinul agenţiei Tempo Advertising, care a fost unicul furnizor al Castelului în ultimii 4 ani”, spune Lia Doru-Trandafir, administrator la Bran.

Oficialii Castelului Bran anunţă că vaccinarea în „casa” lui Dracula va continua încă două luni, tot cu Pfizer şi tot fără programare, inclusiv pentru cetăţenii străini. 

„Cei care doresc doar să se vaccineze o pot face fără a fi obligaţi să viziteze castelul, însă au intrare gratuită la expoziţia de instrumente medievale de tortură, ca să nu plece totuşi chiar fără nicio sperietură. Curaj! Vaccinarea doare mai puţin decât muşcătura de vampir şi sigur de preferat infecţiei cu coronavirus”, mai spun aceştia.

Conform datelor furnizate tot de ei, numărul de persoane vaccinate într-un weekend este în medie de 300 de persoane pe un singur flux.

Echipa de campanie

Tempo Advertising:

-Edouard Cubassa, head of art
-Eugen Gana, head of copy

Castelul Bran:

-Lia Doru-Trandafir, Administrator
-Alexandru Priscu, marketing manager

Autor: Raul Bambu raul.bambupaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Nici valorile nationale nu le-au scapat astora cu campaniile lor. Le vedem posterele si videourile si cand mergem la WC.
    Chiar asa, pe hartia igienica, cand au de gand sa-si imprime posterele ?

Trimite un comentariu

sus