Skip to main content

Ordonanța anti-rebate, discutată la București de board-ul global al IAA. Concluzia: "E nevoie de dialog"

 

Board-ul IAA global PREMIERĂ. Board-ul global al asociației profesionale International Advertising Association (IAA) s-a reunit la București, pentru a discuta despre efectele Ordonanței de Urgență 25/2013 asupra industriei de publicitate și comunicare din România.

Publicitate

În cadrul conferinței de presă prilejuită de această ocazie, Faris Abouhamad, Președinte și Chairman al Board-ului IAA Global și-a exprimat încrederea că forma actuală a OUG 25/2013 va fi rediscutată în Parlament.

“Am decis să avem această întâlnire în România tocmai pentru a ne exprima sprijinul pentru industria locală care a avut de suferit ca urmare a Ordonanței din aprilie 2013. Astfel de iniţiative nu reprezintă o premieră la nivel global, dar noi, IAA, am fost mereu alături de membrii noștri și ne-am arătat întotdeauna disponibilitatea de a discuta cu autoritățile pentru a găsi cele mai bune soluții”, a declarat Faris Abouhamad, potrivit unui comunicat de presă al IAA România.

De asemenea, Michael Lee, Managing Director al IAA Global, a explicat faptul că orice inițiativă de reglementare care nu este discutată cu cei care reprezintă subiectul reglementării este menită să eșueze.

“Dacă există puncte divergente între o industrie și autorităţile primul pas este ca cele două parți să se aşeze la masă și să discute. În Franța a existat un episod similar cu cel din România, dar acolo autoritățile au acceptat dialogul cu industria iar astfel legea a început să funcționeze” , a declarat Mihael Lee.

Mihai Bârsan, Președinte al Comitetului Director IAA România, s-a arătat încrezător în faptul că autoritățile se vor angaja într-un dialog cu industria, având în vedere importanța pe care o are industria de comunicare și publicitate în economia unei țări.

“Impactul publicității asupra economiei este mare, spre exemplu, în Marea Britanie, pentru fiecare liră investită în această industrie Produsul Intern Brut crește cu 6 lire. În România, consumul gospodăriilor reprezintă 70% din PIB, deci creșterea economică depinde de consumul intern, iar publicitatea reprezintă unul din instrumentele prin care putem genera acest efect”, a declarat Mihai Bârsan.

Despre IAA

Înființată în 1939, International Advertising Agency reprezintă un parteneriat la nivel global între cele mai importante companii și reprezentanți ai industriei de marketing și comunicare – de la agenții de publicitate, companii de media, firme de marketing sau agenții de relații publice. Board-ul global este principalul organism de conducere al IAA, fiind responsabil pentru stabilirea obiectivelor și a strategiei organizației la nivel global.

CONTEXT. Reamintim că în primăvara anului trecut Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care “nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final”.

În urma Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG), publicată pe 12 aprilie în Monitorul Oficial, după articolul 29 din Legea audiovizualului, care stabileşte condiţiile pe care trebuie să le respecte comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, s-a introdus un articol nou, potrivit căruia “orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate”, iar orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de aceşti intermediari, vor fi “în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul”.

Citește și: 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Domnul imbracat in gri , plasat in dreapta pozei, facea parte din delegatie sau e bodyguard pe la Hilton si l- au luat in poza ca sa fie reprezentate, astfel, toate minoritatile inclusiv cele obezo- alopece ?

Trimite un comentariu