Sorin Alexandrescu, directorul general al Antena Group, a declarat că Antena 1 va devansa Pro TV în audienţe, în cel mult doi ani şi că grupul de media ar putea lansa un canal pentru copii. El a spus, într-un interviu acordat publicaţiei TBI, că grupul are contracte cu 80% din vedetele autohtone.
„Este târziu pentru competiţie să-şi facă o strategie diferită pentru că în ultimii trei ani am reuşită să atragem cele mai multe vedete să semneze cu noi”, a precizat Alexandrescu.
Şeful Antena Group spune că în cel mult doi ani Antena 1 va trece peste Pro TV. „Cred că se va întâmpla şi cred că nu vor trece mai mult de doi ani până când îi vom depăşi”, a declarat Alexandrescu jurnalistului TBI. „Acum suntem complet echipaţi pentru a concura direct cu ei - nu este niciun dubiu”, a mai completat şeful Antena Group.
Alexandrescu a mai precizat că Antena 1 va ajunge de pe locul al doilea pe primul loc mulţumită patronatului local - televiziunea a fost fondată de Dan Voiculescu, iar acum este deţinută de fiicele acestuia. Corina şi Camelia (care este preşedintele companiei), dar şi talentelor, tot locale.
Articolul, care se întinde pe trei pagini (la care se adaugă şi o reclamă cu rezultatele în audienţă ale posturilor Antena Group), nu ocoleşte problemele pe care Alexandrescu le are cu justiţia. Şeful Antena Groupa fost trimis în judecată pentru şantaj, alături de Camelia Vocilescu, Dan Voiculescu, dar şi George Matiescu (şeful Intact Publishing).
Ce a mai spus Alexandrescu:
„Avem cel mai bun conţinut şi echipe de producţie disponibile în România”
„În prezent, cu ceea ce am făcut până acum, suntem pregătiţi pentru o alternativă unică în România. Este târziu pentru competiţie să-şi facă o strategie diferită pentru că în ultimii trei ani am reuşită să atragem cele mai multe vedete să semneze cu noi. Mai mult de 80% dintre vedete au deja un contract semnat cu noi, iar povestea nu se termină aici. În cel mult un an, cred că 90% dintre cele mai relevante talente vor lucra exclusiv cu Intact.”
Potrivit şefului Antena Group, mai mulţi distribuitori internaţionali de formate s-au arătat interesaţi pentru a vinde Next Star, realizat de Dan Negru. Însă compania ar putea începe să-şi vândă singură conţinutul propriu.
Alexandrescu mai spune că o problemă reală în România este cea legată de retransmisia posturilor TV pe cablu şi DTH. Neînţelegerile cu cabliştii sunt obişuite, mai spune el în interviu, iar autorităţile sunt de vină pentru acest lucru. „Aş spune că dificultăţile pieţei sunt cauzate de slăbiciunea autorităţilor. Avem un Consiliu al Concurenţei care este, aş spune, destul dă decizii favorabile când este vorba despre probleme create de un mare operator de cablu din România - cel mai mare (n.r. - este vorba despre RCS&RDS)”
„Nu te poţi baza pe cineva care ia decizii pe o perioadă de mai mulţi ani, aceasta este o industrie în care totul se întâmplă astăzi, iar tu când ai o autoritate care permite unui asemenea jucător să joace incorect într-o piaţă atât de competitivă atunci nu este decât o concluzie.”
„Sunt încrezător că vom ajunge la o înţelegere cu Focus Sat (n.r. - reţea DTH din care posturile Antena Group lipseşte). „Nu vreau să-i pun pe aceeaşi poziţie cu RCS&RDS. Ei sunt o organizaţie diferită cu oameni diferiţi. Acestea sunt cazuri diferite”
Alexandrescu spune că este mulţumit de faptul că Antena Play a ajuns la jumătate de milion de utilizatori: „Rata piratării este uriaşă. Veţi vedea că orice producţie este disponibilă pe site-urile de torente în mai puţin de 48 de ore de la lansare. (...) Când ai o asemenea magnitudine a piratării, să ai 500.000 de persoane care plătesc să urmărească (n.r. - producţiile Intact) este un succes”
El mai spune că grupului îi lipseşte un canal pentru copii. „Un post pentru copii ar putea fi perfect pentru portofoliul nostru şi este una dintre opţiunile pe care o avem în vedere pentru viitor. Va fi un nou canal (nu un rebranding). Dar cel mai important lucru, la acest moment este să îmbunătăţim poziţia posturilor pe care le avem deja”.
Alexandrescu, despre CME: „La finalul zilei, ei sunt controlaţi de o entitate, iar noi nu. Influenţa acelei entităţi în CME a fost ani buni foarte puternică dar un lucru face diferenţa, aceasta este singura industrie din lume în care cunoştinţele locale sunt mai importante decât cele internaţionale”
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
Comentarii
Nu spune nimic de HD, dar ne spune ca a adunat 90% dintre vedete. Fara sa spuna ca 90% din cele 90% sunt create de CME/Pro Tv. Ce inseamna asta? Ca brandul Pro este capabil sa genereze vedete. pornind d ela ilustri necunoscuti.
Multe vedete Pro au ajuns in anonimat dupa ce au parasite postul:calinescu, Teo, vacanta Mare, mai nou Grecu&Jojo se lupta pentru locul 3-4 la A1 si mai sunt multe exemple.
Se pune intrebarea: oare va avea A1 suficiente resurse financiare ca sa tot preia din vedetele pro? Vor avea capacitatea tehnica si de imagine pentru a valorize aceste vedete?
daca da, atunci are ceva sanse, daca nu, la anul vor fi in insolventa.