Skip to main content

Mai multe agenții de media, pe punctul de a primi amenzi uriașe de la Consiliul Concurenței

 

Noaptea AgentiilorDupă doi ani de investigații, Consiliul Concurenței va anunța la începutul toamnei sancțiunile în cazul unui presupus cartel pe piața de publicitate, a anunțat jurnalistul Cătălin Tolontan, pe blogul său.

Publicitate

Investigația a început în urmă cu aproape doi ani, după o solicitare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti. Potrivit sursei citate, Consiliul a trimis celor cercetați concluziile în care recomandă sancționarea.

Tolontan mai precizează că agențiile investigate încercau să se înțeleagă în privința unei politici comune împotriva a ceea ce ele considerau a fi un adversar care nu juca după regulile pieței și le lua clienții folosind mijloace incorecte. În rezumat, ei își propuneau să nu mai participe la licitațiile unde concurau și agențiile controlate de Szigheti.

Consiliul a aplicat pentru cazurile de cartel, indiferent de industrie, amenzi care pornesc de la cel puțin 4% din cifra de afaceri, a declarat o sursă de la Consiliul Concurenței pentru Tolontan.

Agențiile de media au cerut o amînare pentru audierea finală, care ar urma să aibă loc pe 28 august. Pentru companii de talia McCann, Zenith sau Starcom, lista e mai lungă!, dacă sancțiunea trece de 4% ea va însemna peste un milion de euro de fiecare agenție!

Investigația a început încă din octombrie 2012, după cum paginademedia.ro a relatat AICI, și au fost vizate 10 agenții de media care alcătuiesc Clubul de Media. La momentul respectiv, oficialii Consiliului Concurenței au ridicat, într-un control inopinat, documente și au copiat informații din calculatoare de la mai multe firme de media.

Potrivit informațiilor paginademedia.ro, controlul a venit după ce, la unele licitații din industria de media,  anumite agenții, parte a Clubului de Media, au refuzat să participe dacă agenția Media Investment, parte a The Group, era înscrisă în competiție.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Se vede treaba ca unii nu au mai vrut sa piarda timpul cu licitatii aranjate-cum a fost atunci cu licitatia pt RTelecom, iar domana s-a suparat ca cineva ar vrea sa le mai taie din nas baietilor destepti din media. Sau...mai destepti. Acum,sincer, sa mai faca si altceva in afara de exceluri si facturi. Sa faca si ei MEDIA, ca in secolul asta in care traim.
  • De o vreme buna sunt cu... urechile pe ei. S-a mai zis aici dar baietii s-au crezut invincibili. Ei, uite ca incepe sa se faca putina curatenie si aici.
    Au sosit vremurile in care banii nu mai inseamna mare lucru pentru procurori, ba chiar cu cat ai mai multi bani cu atat mai cu spor vin pe tine.
    Sunt multe de spus legate de Cosa Nostra din publicitate. Au avut atata tupeu ca au si oficializat aceasta structura mafiota.
  • De rebate cine se va ocupa?! DNA-ul sau Dicot-ul ? Se strange latul la smecherasii din publicitate. Se strange rau. Va fi o toamna fierbinte.

Trimite un comentariu