Skip to main content

Lucian Mîndruță, despre relația viitorului post de știri cu agenția lui Adrian Sârbu: „În primul rând, mă uit la Mediafax ca la un furnizor de informații. Nu mai sunt angajat al Mediafax"

 

Lucian Mandruta„În primul rând, mă uit la Mediafax ca la un furnizor de informații", a declarat pentru Paginademedia.ro Lucian Mîndruță despre relația viitorului post TV LaȘtiri.ro, pentru care a luat licență, cu Mediafax, agenția lui Adrian Sârbu. El a precizat că, din această vară, nu mai este angajat al agenției Mediafax.

Publicitate

„Eu nu sunt angajat al Mediafax, iar acest proiect de televiziune este proiectul meu. Eu l-am inventat, de la nume și până la concept", a declarat Mîndruță. „În rest, totul e speculație. În acest moment, nu este nicio colaborare cu niciun partener", a răspuns Mîndruță la întrebarea despre legătura postului TV cu Adrian Sârbu.

Anul viitor? „Nu pot să comentez ceea ce voi face anul viitor", a spus Mîndruță. LaȘtiri.ro ar urma să se lanseze în prima parte din 2015.

Din interviu:

Colaborarea postului LaȘtiri cu Mediafax?
În primul rând, mă uit la Mediafax ca la o agenție de știri, ca la un furnizor de informații. Este cea mai importantă agenție de știri și cred că o instituție media importantă trebuie să îl aibă, ca furnizor. Nu văd de ce nu i-aș cumpăra serviciile. Dar mă uit și la alte agenții, și din afară, cum ar fi Reuters.
Relația cu Mediafax ar fi de client-furnizor, așa cum este și pentru ceilalți.

Nu un alt rol?
Nu.

Ce legătură are licența luată de tine cu Adrian Sârbu, proprietarul Mediafax?
Am văzut că s-au făcut tot felul de speculații. Eu nu sunt angajat al Mediafax, iar acest proiect de televiziune este proiectul meu. Eu l-am inventat, de la nume și până la concept.
În rest, totul e speculație, nu am ce comenta aici.
În acest moment, nu este nicio colaborare cu niciun partener.

În acest moment?
Sigur că da.

Este deschisă o colaborare de anul viitor?
Nu pot să comentez ceea ce voi face anul viitor.

Îniante de interviu, ce s-a întâmplat ieri la CNA:

Doi foști angajați ai lui Sârbu, două licențe într-o zi: Consiliul Național al Audiovizualului a acordat în ședința din 18 septembrie două licențe audiovizuale pentru două persoane care au lucrat în grupul Pro. Lucian Mîndruță a primit o licență pentru un post de știri, în timp ce Ruxandra Ion, producătoarea celor mai cunoscute seriale de la Acasă TV, a primit o licență pentru un post generalist, Happy Channel.

Adrian Sârbu a plecat oficial de la conducerea CME anul trecut, iar data oficială a încheierii contractului a fost 1 ianuarie. Potrivit contractului, până în ianuarie anul viitor, Adrian Sârbu nu se poate implica în niciun proiect de televiziune.

Interviul, pe larg:

De ce vrea Lucian Mândruță să își deschidă o televiziune de știri?
Pentru că vrea să se poată uita și el, dar și copii lui, care cresc, la o stație de știri și pentru că vrea să facă un jurnalism de calitate. Acel gen de jurnalism care respectă regulile meseriei, așa cum, atunci când faci o pâine, trebuie să respecți câteva reguli simple.

Pentru că regulile sunt simple, nu este greu să faci jurnalism de bună calitate. Trebuie doar, în primul rând, să îți pese de cel pentru care vorbești, de cel care se uită la tine, nu de cel care este în spatele tău.

Când am predat la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, i-am întrebat pe studenți câți vor să se facă prezentatori TV. Câți au răspuns? Toți! Toți doreau să fie prezentatori celebri și, eventual, bogați. Nimeni nu dorea să facă această meserie pentru că simte că are ceva de transmis oamenilor, că simte nevoia de a le arăta ce se întâmplă. Ei bine, pentru genul acesta de jurnaliști, care încă există, care simt că au ceva de spus, vreau să fac această televiziune.

La București, ca jurnalist într-o situație mai delicată, te mai descurci, ai o cale: faci PR, te angajezi într-o agenție de publicitate, faci ceva. În provincie însă, e o catastrofă.

Ce legătură va avea stația cu provincia?
Avem nevoie și de o rețea de corespondenți, va fi deschisă și pentru ei.

Când spui noi, la cine te referi?
La mine și la Alex (Livadaru). Dincolo de asta, există un cerc extins de “suspecți” la care mă gândesc pentru a face parte din echipă. Cu unii am lucrat, pe alții vreau să îi descopăr. Cred că asta trebuie să facem: să descoperim prezențe care să schimbe generația de la televizor. E cam mult praf pe sticlă.

De la Pro TV?
De ce întrebi de Pro TV? Foștii mei colegi sunt de la Antena 1, acolo am lucrat ultima dată ca jurnalist. Îmi doresc ce este mai bun din piață, dar nu îmi propun disrupții. Nu suntem chiar mogulii pe care îi suspectezi tu.

Care va fi legătura cu Mediafax?
Când am plecat de la Antena 1, nu am putut face televiziune un an. Am fost director de marketing la Mediafax timp de trei ani și mi-a plăcut mult ce am făcut.
Din aprilie-mai, nu mai sunt director de marketing, am rămas doar cu emisiunea de pe online, iar din iunie am închis oficial colaborarea.

De ce?
Am vrut să mă concentrez pe acest proiect cu stația de știri.

Colaborarea postului cu Mediafax?
În primul rând, mă uit la Mediafax ca la o agenție de știri, ca la un furnizor de informații. Este cea mai importantă agenție de știri și cred că o instituție media importantă trebuie să îl aibă, ca furnizor. Nu văd de ce nu i-aș cumpăra serviciile. Dar mă uit și la alte agenții, și din afară, cum ar fi Reuters.
Relația cu Mediafax ar fi de client-furnizor, așa cum este și pentru ceilalți.

Nu un alt rol?
Nu.

Ce legătură are licența luată de tine cu Adrian Sârbu, proprietarul Mediafax?
Am văzut că s-au făcut tot felul de speculații. Eu nu sunt angajat al Mediafax, iar acest proiect de televiziune este proeictul meu. Eu l-am inventat, de la nume și până la concept.
În rest, totul e speculație, nu am ce comenta aici.
În acest moment, nu este nicio colaborare cu niciun partener.

În acest moment?
Sigur că da.

Este deschisă o colaborare de anul viitor?
Nu pot să comentez ceea ce voi face anul viitor.

Din câte știm, doar de anul viitor se poate implica Adrian Sârbu într-un proiect, potrivit clauzelor cu CME.
Nu am văzut acel document. Despre Adrian Sârbu ar trebui să vorbească Adrian Sârbu.

Pașii următori?
În primul rând întâlnirea cu finanțatorii, apoi achiziția de echipamente. Vom folosi soluții eficiente din punct de vedere al bugetului, tehnologia ne permite acum acest lucru.

Când ai în plan lansarea postului?
În prima parte a anului viitor, la cum arată lucrurile acum.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Cat PR in interview,ce raspunsuri pregatite. Imi si imaginez discutia dintre mandrutza si as pt pregatirea acestui interview. Degeaba !!! AS a stiut sa faca afaceri cu banii statului si cu banii lui lauder. Ce urmeaza este tragic pt el. Faliment total! Dar macar a trait bine cu mimozele lui cu 20 de ani mai tinere
  • deci mai exista inca politruci tigani si curve care au nevoie la televizor, asa ca mai deschidem doua canale sa verse mizerie.

    de unde deducem ca sa ai o televiziune este ieftin. hai cu totii!
  • Postul ar fi fost mai potrivit sa se cheme LaButza. Strategia lui Sarbu este destul de simpla. Dupa cum a explicat, misiunea unui outlet media este "sa sperie niste cetateni". Ori daca sperii niste cetateni, poate cetatenii respectivi uita ca ai de platit niste taxe si ca iti platesti femeia de servici pe drepturi de autor.

Trimite un comentariu