Skip to main content

11 agenții de media, amendate cu 3,2 milioane de euro de Consiliul Concurenței. McCann, cea mai mare amendă. Care este lista agențiilor

 
11 agenții de media, amendate cu 3,2 milioane de euro de Consiliul Concurenței. McCann, cea mai mare amendă. Care este lista agențiilor
Publicitate in statii ratbb

Publicitate in statii ratbb
Consiliul Concurenţei a sancţionat 11 companii din industria media cu amenzi în valoare totală de 14.567.555 lei (aproximativ 3,2 milioane euro), anunță Consiliul Concurenței. Agențiile au fost penalizate cu sume între 2,4% și 2,6% din cifrele de afaceri.

Publicitate

Autoritatea de concurenţă a constatat că cele 11 companii au participat la o înţelegere anticoncurenţială având ca obiect eliminarea de pe piaţa comercializării serviciilor de comunicare prin media, a agenţiilor media concurente.

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei: „Acţiunile comune, prin care companii concurente îşi coordonează comportamentul comercial, constituie o încălcare a regulilor de concurenţă. Consiliul Concurenţei a ţinut cont, însă, de demersurile companiilor de a realiza şi promova un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul în piaţa media. Considerăm că existenţa unor norme de autoreglementare a profesiei, adaptate la cerinţele specifice pieţei, sunt bine venite în măsura în care contribuie la crearea unui mediu echitabil pentru toţi actorii din piaţă.”

În prezent, Consiliul Concurenţei colaborează cu companiile din domeniu, respectiv cu asociatia de profil, Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România, pentru a elabora un set de principii care să asigure transparenţa şi profesionalismul pe această piaţă, astfel încât clienţii să poată beneficia de cea mai bună ofertă din punct de vedere al calităţii serviciilor şi preţul acestora.

Cele 11 companii implicate şi sancţionate sunt:

B.V. McCann-Erickson S.R.L.: 3.218.755 lei (717.719 euro)

Initiative Media S.A.: 2.498.443 lei (557.104 euro)

 

• Zenith Media Communications S.R.L.: 2.146.199 lei (478.560 euro)

Starcom Mediavest Group S.R.L.: 1.849.843 lei (412.479 euro)

Mediacom Romania S.R.L.: 1.328.727 lei (296.280 euro)
Mediaedgecia Romania S.R.L.: 967.226 lei (215.672 euro)
Mindshare Media S.R.L.: 949.672 lei (211.758 euro)
Opti Media S.R.L.: 599.636 lei (133.707 euro)
United Media Services S.R.L.: 498.748 lei (111.211 euro)

Brand Programming Network S.A.: 280.296 lei (62.500 euro)

• Groupm Media Operations S.R.L.: 230.011 lei (51.288 euro)

Investigația Consiliului Concurenței a început după o sesizare a The Group, condus de Mihaela Nicola și Zoltan Szigeti.

În octombrie 2012, 10 agenții de media românești se reuneau într-un club, după cum paginademedia.ro relata AICI. Clubul își propunea „să devină principalul for de reprezentare dedicat industriei de media, să promoveze corect și constant industria de media și să contribuie la creșterea profesionalismului și conduitei etice de operare pe piața locală.”

La nicio lună după acest anunț, Consiliul Concurenței a demarat investigația față de cele 10 agenții „în legătură cu o posibilă înțelegere între companiile active de pe piață, în vederea eliminării concurenței la licitații pentru atribuirea conturilor de publicitate”. (detalii AICI)

Oficialii Consiliului Concurenței au ridicat atunci, într-un control inopinat, documente și au copiat informații din calculatoare de la firmele de media.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • am spaguit mai multi, dar macar am avut grija sa nu ma constitui in grup infractional. probabil esti unul din fraierii care va fi dat afara pentru ca agentiile de media amendate vor face concedieri ca sa recupereze din paguba. sa imi trimiti un CV poate te angajez la mine...
  • O decizie corecta si asteptata. Cam mici amenzile primite tinand cont de gravitatea faptelor. Sunt curios cu ce explicatii vor aparea acesti cetateni fata de clienti si mai ales fata de retelele internationale din care fac parte. Politica pare mai curata decat acest sector al publicitatii.
  • The Group? mega-spagarii s-au gandit sa reclame. Ce haios! :)))

    Nu s-au simtit bagati in seama :))) Au uitat cum au castigat Cosmote?
  • Grupul (cum ar veni in traducere :) este singura agentie LOCALA (BASTINASA) care conteaza si care, pentru a aborda si clienti mai supusi la audit, si-a tras si retea. Cand vreodata ii va morfoli cineva pe teren propriu? ;)
  • si companiile farmaceutice au platit pentru acest subiect, si urmeaza categoria retail
    pe bune oamenii nu mai accepta concurenta; atunci cand cineva le sufla businessul inventeaza povesti; sefii agentiilor din Club in loc sa se concentreze pe treaba au timp fratilor..fac startegii de clan...sincer i-as da afara pe toti MD care s-au inhaitat. sau sa plateasca ei amenzile pana la adanci batraneti..ca slava tie castiga salarii uriase facandu-se ca muncesc
  • sa vedeti ce o sa creasca acum rebate-urile. ca doar nu crede cineva ca baietii astia vor achita din banii lor aceste amenzi. tot furnizorii de outdoor, print, case de productie, etc vor duce greul. Enoiu si cu cei de la Grup M vad ca au cel mai mult de plata. Ca de au mai multe agentii implicate. sigur ca ce au vrut sa faca ei, si anume sa il opreasca pe spagarul ala de Zoltan - care umbla cu valiza la clienti - nu era un lucru rau. dar trebuiau sa fie mai atenti. si pana la urma, pitch-ul Romtelecom pentru care s-au agitat ei atat tot la Zoltan a ajuns. La fel ca si tot bugetul Telekom. asta pentru ca romani, greci, nemti, indiferent ce nationalitate au cei care conduc aceste companii, nu pot ramane indiferenti in fata mormanului de cash pe care il ofera Zoltan. bravo ungure. ne faci tara de ras.

Trimite un comentariu