Skip to main content

Retrageri pe bandă în cursa pentru publicitatea TVR: DBV Media House şi ARBOmedia renunţă!

 

Compania DBV Media House nu va participa la selecţia de oferte pentru alegerea unui vânzător pentru publicitatea posturilor publice de televiziune. Decizia a fost a companiei DBV, care consideră procesul de selecţie demarat de TVR drept unul superficial. De aceeaşi părere este şi ARBOmedia, care a declinat, la rândul ei, invitaţia la negocieri a TVR.

Publicitate

Principalul argument a fost lipsa timpului pentru pregătirea concursului. TVR a făcut invitaţiile joi seara şi vineri, pentru selecţia care ar fi urmat să aibă loc luni. Potrivit unor documente intrate în posesia paginademedia.ro, concurenţii ar fi trebuit să pună la punct un business plan detaliat.

tvr11

[click pentru a mări]

Au rămas în cursă Splendid Media şi Media Mall. Splendid Media a fost audiată ieri, urmează, mâine, Media Mall. O altă regie, CLIR Media a contestat două clauze ale licitaţiei (venitul minim garantat şi imposibilitatea de a avea un alt post TV în portofoliu), ceea ce a atras excluderea din concurs.

La selecţia de oferte a fost invitată şi Ars Advertising, o agenţie abonată la bugetele de stat, dar a reunţat la concurs.

Brânduşa Vlanga, managing director DBV Media House, explică motivele pentru paginademedia.ro:

“Selecţia a fost făcută în mare grabă. Vineri, am fost anunţaţi că luni trebuie să fim la TVR. Mi s-a părut că s-a tratat superficial. Atitudinea lor este dezamăgitoare.”

Silviu Ispas, director ARBOmedia, acuză modul de organizare a selecţiei:

“Sunt deranjat de procedura de selecţie. Nu poţi da un fax joi seara, pentru un concurs luni dimineaţa. Arată lipsa de responsabilitate a unei instituţii publice în organizarea unei licitaţii deschise. Este o selecţie făcută pe genunchi, o dovadă de neprofesionalism.”

Nu mai este tentantă televiziunea publică? În contextul scăderii puternice de audienţă a TVR, posturile nu mai sunt considerate atractive. Brânduşa Vlanga:

“M-ar fi tentat acum trei luni, când contextul pieţei era altul. Va fi foarte greu pentru o televiziune care are o scădere de audienţă să atragă atât de mulţi bani din publicitate. O altă problemă este că nicăieri, în caietul de sarcini, nu se relaţionează performanţele de audienţă ale postului cu încasările din publicitate. 12 milioane de euro garantaţi este o sumă foarte mare.”

În cazul în care ar fi participat, DBV ar fi fost în aceeaşi situaţie cu CLIR Media (care vinde publicitatea Antenelor). Regia de publicitate se ocupă de toate produsele media din grupul Realitatea Caţavencu, inclusiv Realitatea TV.

Cine sunt cei din comisia de selecţie?

  • Alexandru Sassu, preşedinte TVR
  • Simona Dobrescu, director marketing şi comunicare
  • Cipriana Voicu, director economic
  • Remus Codreanu, juridic
  • Marioara Dudu, departamentul licitaţii-achiziţii

Surpriza Ars Advertising

Interesant, în ecuaţia alegerii unei regii pentru vânzarea publicităţii TVR a intrat, iniţial, şi Ars Advertising, o agenţie a cărei afacere se bazează pe bugetele de stat: din cifra de afaceri de 4 milioane de euro în 2008, 70% este adusă, potrivit directorului Gabriel Ştefănescu, de licitaţiile publice.

Cum a ajuns agenţia de publicitate la TVR? Prezentă la aproape toate licitaţiile publice, Ars s-a înscris şi la TVR. Ulterior, CLIR Media a contestat licitaţia şi a obţinut anularea concursului. TVR a găsit o portiţă de ieşire: a transformat concursul în selecţie de oferte, iar procesul a mers mai departe. Pe lângă celelalte regii, a fost invitată şi Ars, dar nu s-a prezentat.

Gabriel Ştefănescu, director Ars:

“Este o lovitură mişelească adusă liberei concurenţe. Nu poţi pregăti documentaţia cerută de TVR de vineri până luni.”

Ars Advertising a intrat în 2005 în piaţa bugetelor de stat, printr-o presupusă filieră liberală, iar Electrica a fost printre primii clienţi consistenţi. Gabriel Ştefănescu dezminte apropierile politice:

“Mi se pare aberant un astfel de comentariu. Astfel de licitaţii sunt puse de multe ori în legătură cu partidul de guvernământ. Eu nu sunt afiliat şi nu am obligaţii faţă de nimeni.”

Pe aceeaşi temă:
TVR continuă concursul pentru spaţiul publicitar. CLIR Media nu este invitată

TVR amână licitaţia pentru vânzarea publicităţii după o contestaţie a CLIR Media

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • elena elena
    hahaha! de parca cifra aia de afaceri poate iesi asa, peste noapte... hai, domne, ca e clar: asta e o licitatie vanduta deja cu mult timp inainte... cum sa piarda tvr-ul marele boom de sarbatori?
  • radu radu
    Eu cred ca astora de la Ars le-a fost frica sa nu se arda... Habar nu aveau pentru ce au fost poftiti si, cand s-au prins intr-un final, au bagat-o p-asta cu lipsa timpului... Niste rai si niste fameni...

Trimite un comentariu

sus