Skip to main content

EXCLUSIV: Sorin Ovidiu Vîntu: Nu cred în viitorul ca business al presei scrise

 

sorin-ovidiu-vintu3Dezvoltarea şi consolidarea mediei electronice (online, radio, TV)” este prioritară, spune comunicarea lui Emil Hurezeanu legată de “deciziile cele mai recente ale acţionarului majoritar" Realitatea Caţavencu. Unde este printul în această ecuaţie?

Publicitate

“În online si radio, vom continua investiţiile” (…) “În print, vom încerca maximizarea veniturilor”, spune documentul.

Paginademedia.ro a căutat explicaţii detaliate la “acţionarul majoritar”. Într-un interviu acordat în exclusivitate paginademedia.ro, Sorin Ovidiu Vîntu spune că va continua să susţină Cotidianul, dar nu va mai investi în dezvoltarea lui.

Sorin Ovidiu Vîntu:

"Printul se păstrează, dar nu mai pot investi. Evident că voi susţine Cotidianul, dar nu mai investesc în dezvoltarea ziarului."

"Piaţa va decide soarta printului. Ca în orice afacere, te orientezi acolo unde ai şanse de dezvoltare în viitor. Eu, acum nu mai cred în print."

"În momentul în care ştiu că toată generaţia care vine acum din spate este pe online, de ce să mai bag bani în print?"

Cât despre Academia Caţavencu, Vîntu spune că "acolo nu mă ating de nimic".

Interviul în exclusivitate, pe larg:

Petrişor Obae:În comunicarea lui Emil Hurezeanu despre deciziile acţionarului majoritar se vorbeşte despre “dezvoltarea şi consolidarea mediei electronice – online, radio, TV”, ca prioritate. Ce se întâmplă cu printul?
Este în funcţie de piaţă. Piaţa va decide soarta printului. Ca în orice afacere, te orientezi acolo unde ai şanse de dezvoltare în viitor. Eu, acum nu mai cred în print.

Sorin Ovidiu Vîntu: Şi ce se întâmplă cu printul?
Printul se păstrează, dar nu mai pot investi. Evident că voi susţine Cotidianul, dar nu mai investesc în dezvoltarea ziarului.

Şi ce se va întâmpla cu Cotidianul?
Cum spuneam, piaţa va decide. Sunt convins că este o soluţie bună, pentru Cotidianul, Cornel Nistorescu. Chiar dacă acolo sunt au fost două filozofii de presă diametral opuse – filozofia Nistorescu şi filozofia Caţavencu.

Cotidianul este lăsat de unul singur?
Una este să menţii un produs, alta este să investeşti în dezvoltare. Normal că voi susţine Cotidianul, chiar dacă la tiraje mult mai mici. În general, eu cred că ziarele vor rezista în viitor, dar la tiraje mult mai mici.

Îi susţin, dar nu mai investesc în dezvoltare. Nu cred în viitorul ca business al presei scrise. Să scot un ziar ca să-l fac ambalaj pentru murături nu este genul meu.

În momentul în care ştiu că toată generaţia care vine acum din spate este pe online, de ce să mai bag bani în print?

Aveţi o limită a pierderilor la Cotidianul, până la care îl susţineţi?
Cornel Nistorescu are nişte targeturi clare. Nu pot vorbi despre ele.

Nu mă voi atinge de Academia Caţavencu

Dacă Nistorescu nu îşi atinge targetul, ce se întâmplă cu ziarul?
Ca generaţie, eu aparţin de Galaxia Gutenberg. Pentru mine este foarte importantă litera scrisă pe hârtie. Dacă nu va merge, voi căuta un alt model de business.

Va trece pe online?
Mă opresc cu răspunsul aici.

Academia Caţavencu?
Nu mă voi atinge de Academia Caţavencu. Este un simbol al presei româneşti. Acolo nu mă ating de nimic. O voi susţine permanent, oricât ar exista. Nu este cazul, pentru că Academia Caţavencu îşi susţine costurile.

Business Standard?
Este un ziar de nişă. Este într-o continuare creştere şi sunt foarte mulţumit de ziar, ca afacere.

Continuaţi să investiţi în el?
Se dezvoltă singur.

Şi nu are nevoie de susţinere?
Ba da, dar pierderile se diminuează de la un trimestru la altul.

Revistele?
Depinde de la caz la caz, de atitudinea managerilor faţă de produse.

Comunicarea vorbeşte de decizii ale acţionarului majoritar, decizii de management care sunt luate de dvs.
Emil Hurezeanu a venit cu un pachet întregi de propuneri, inclusiv cu propunerea cu Sergiu Toader. Ei au propus acest plan de măsuri, iar eu l-am aprobat.

Ei au zis de concentrarea pe media electronică?
M-au convins şi am mers pe mâna lor.

Vorbiţi de investiţii în media electronică. Valoarea lor?
Până la sfârşitul anului, aproximativ 10 milioane de euro. Se digitalizează toată emisia Realitatea TV.

Faceţi investiţii, dar în acelaşi timp restructuraţi. Cum explicaţi?
Mi se pare normal. Orice afacere este legată de piaţă. Dacă piaţa scade, redimensionezi şi costurile.

Sunt 10 milioane pe lângă cele 19 pierdere susţinută?
Aceşti 10 milioane sunt pentru a genera profit.

Strategia media electronică este legată de venirea lui Sergiu Toader?
Nu. Sergiu este o consecinţă a acestei reorganizări. El a fost plecat, dar ei au discutat tot timpul. Când au venit la mine, au venit cu un pachet concret de măsuri.

Foto: EVZ.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • ozo ozo
    diabolic om...
  • Generalul Sticko Generalul Sticko
    Vantul nu orbecaie! Din punctul meu de vedere a ales directia cea buna in ceea ce priveste perspectiva online-ului. Daca nu ar fi fost implicat in atatea ilegalitati as fi afirmat ca este un patron inspirat.
  • Petrisor Petrisor
    Vantule, mai mergi matale mult pe mana lor c-o sa ajungi la executare silita.
  • Catalin Catalin
    Am din ce in ce mai tare convingerea ca ce s-a intamplat la Cotidianul (auto-decimarea corpului redactional) nu a fost deloc fortuit, ci este o strategie foarte bine pusa la punct a patronatului, ca sa vorbesc eufemistic. Totul sub acelasi 'nu ma ating de nimic'.
  • aversiune.wordpress.com aversiune.wordpress.com
    Pai pe ce vom mai manca branza, rosii, salam, cartofi fierti, sunca si oua fierte?
    Pe laptop?
  • Matash Matash
    Se pare ca e o prima pozitie oficiala a patronului referitoare la moartea Cotidianului. Desi o da cu targetul lui Nistorescu mi se pare destul de clar ca "cel mai bun ziar" are zilele numarate. Cica azi a fost o somatie de plata pentru cartile distribuite si neplatite de Cotidianul. Iar suma e pe undeva la o jumatate de milioan de euro. Asa se pune prin targ...
  • Ioana Ginju Ioana Ginju
    ..chestiuni fumate de acum 1 an. De cind presa de specialitate(mk) spunea acelasi lucru. Nu ma mira acest'nu ma ating de nimic', care-mi spune cu totul altceva.Slabuta chestiune.
  • parvan parvan
    Digitalizarea emisiei? 10 milioane? pe criza asta? Evident intentia e salutara dar depinde de digitalizarea receptiei, de norme si cutume de publicitate... de altii. Un pariu curajos.

Trimite un comentariu

sus