Skip to main content

Tricolorul nu mai e bun nici pentru ciocolata cu Rom. America e visul!

 

Rom, batonul de ciocolată cu o vechime de 46 de ani pe piaţa din România, nu mai oferă “senzaţii tari româneşti” ci visul american. Zilele acestea, tinerii de pe platformele de socializare au dezbătut aprins subiectul noii imaginii  îmbrăcate de ciocolata cu gust de rom. Pe Facebook a fost lansată chiar şi o petiţie pentru revenirea la vechea identitatea vizuală a brandului.

Publicitate

Înainte de explicaţiile agenţiei McCann, iată unul dintre spoturi.

Noua campanie de publicitate pentru ciocolata Rom a fost realizată de McCann Erickson, agenţia care a realizat şi campania cu sloganul "senzaţii tari din 1964".

“ROM a fost intodeauna un brand curajos care nu s-a ferit sa isi surprinda sau scandalizeze publicul atunci cand a avut ceva de spus. (...)ROM si-a propus sa arate Romania asa cum e ea, fie ca asta convine sau nu celor cu obrazul subtire” a declarat într-un interviu pentru paginademedia.ro Adrian Boţan, directorul de creaţie al agenţiei McCann Erickson.

Interviul pe larg:

Reporter paginademedia.ro: Campania aduce o schimbare majora de imagine. Ce se urmareste prin aceasta schimbare?
Adrian Boţan, director de creaţie McCann Erickson:
Nu este o schimbare majoră de imagine. ROM a fost întodeauna un brand curajos care nu s-a ferit să îşi surprindă sau scandalizeze publicul atunci când a a avut ceva de spus. Pe vremuri l-am reînviat pe Ceauşescu pentru lansarea ROM - în ciuda protestelor nostalgicilor comunismului - sau am pus pentru prima dată un manelist într-un spot publicitar - spre disperarea amatorilor de muzică de bun gust. ROM şi-a propus să arate România aşa cum e ea, fie că asta convine sau nu celor cu obrazul subţire.

Care sunt riscurile când înlocuieşti tricolorul de pe ambalajul ciocolatei ROM cu steagul Americii?
Atunci când vorbeşti despre simboluri de un asemenea calibru, riscul este să trezeşti controversa, să ai de partea ta atât susţinători, cât şi oameni conservatori, care ţin la tradiţie şi nu văd importanţa schimbării. Pentru noi însă controversa este a doua natură. Iar opiniile consumatorilor de ROM sunt binevenite pentru noi şi chiar în aceste momente suntem în dialog cu publicul. Ţinem la imaginea noastră de brand transparent şi suntem convinşi că asta ne va ajuta să le menţinem sau chiar să le creştem încrederea în brand.

De ce steagul Americii şi nu cel al Franţei sau al altei ţări?
America este un simbol al libertăţii dar şi al succesului. Alte ţări nu au un narativ la fel de clar, iar steagurile lor nu au la fel de mult impact vizual.

Ce părere aveţi de reacţiile oamenilor de pe Facebook şi Twitter? (Pe Facebook s-a lansat petiţia "Vrem vechiul ROM înapoi).
Ne aşteptam la reacţii puternice de la consumatorii noştri şi suntem obişnuiţi să nu auzim doar vorbe de laudă. Nu ştiam însă că vechiul ROM are atât de mulţi fani, atât de pasionali. Sunt mai multe petiţii şi cauze pe online, avem deja peste 1500 de cometarii pe site. Urmărim cu interes progresul acestora, le răspundem în direct şi ne gândim deja la soluţii surprinzatoare pentru consumatorii noştri fideli.

Cum veţi gestiona protestul de pe Facebook?
Campania e în desfăşurare şi deja din dialogul cu fanii de pe facebook au apărut câteva idei. Pornind de la un comment pe facebook cei de la “Decât o revistă” s-au oferit să accepte provocarea noastră de a-şi schimba numele în “Just a magazine” pentru o apariţie, iar acea ediţie urmează să fie însoţită de o mostră din noul Rom.
Ne aşteptăm şi la alte idei de genul acesta venite pe valul de interes pe care l-a generat această schimbare şi vom fi în continuare deschişi la dialog şi transparenţi.

Cat va dura campania şi pe ce medii se desfăşoară?
Campania de lansare pentru noul brand ROM a început vineri, execuţiile putând fi urmărite în două spoturi TV pe principalele canale de televiziune, OOH în Bucureşti şi în cele mai mari oraşe ale ţării, ad-uri în presă, alte componente ale campaniei fiind orientate în zona de Internet, unde noul ROM va fi vizibil pe site-ul noulrom.ro, pe Facebook, şi în bannerele online.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • interesant barter cu cei de la DOR. cred ca agentia mccan si-a scremut creierii, cum sa dregem, fratilor, busuiocu', ca o zbirciram rau. si s-au gindit ca DOR e un produs popular fix la cei care s-au basicat asa de tare pe facebook (pina la urma, era nevoie doar sa vezi care e pagina pe care o "like" cei mai multi dintre protestatari).
    in alta ordine de idei, o agentie n-o sa zica niciodata bai, am festelit-o. va cauta intotdeauna cel mai frumos discurs prin care sa-si justifice alegerea, no matter what.
    asa incerca si ala care a creat campania pt rosia montana sa justifice ca, de fapt, el nu s-a vindut.
    vax!
  • Incerc sa imi imaginez un brand american care peste noapte este desconsiderat de o asemenea maniera... Sa zicem ca ii cunosc pe acesti americani, am trait o perioada in SUA si va reamintesc ca ei nu ar accepta asa ceva niciodata. Si aceasta nu numai pentru ca sunt ultranationalisti ci si pentru ca sunt buni americani si pentru ca isi respecta simbolurile oricare ar fi ele.
    Pentru mine aceasta ciocolata este un simbol asa cum era ea cu steagul Romanesc pe ambalaj. Haideti sa fim buni Romani!
    Domului director de creatie McCann Erickson ii transmit sa nu se mai atinga de simbolurile Romanesti.
  • America, simbol al libertatii! De murit de ras! Cine zice asta a ramas in secolul 18 ????????
  • am devenit al 52-lea stat sua si nu stim noi???? urita reclama ma enerveaza la culme cind o vad
  • Romanul, patriot in suflet si orgolios in reactii va dezaproba total schimbarea ROM iar la un moment dat ciocolata "nationala" va reveni probabil de 1 Decebrie, de ce nu, la tricolor. Pentru binele brandului si de ce nu, pentru spiritul national, sper ca romanul va deveni patriot si in reactii si va cumpara ciocolata tricolora in semn de respect si apreciere a valorilor nationale. BRAVO!!! P.S. Eu nu as fi folosit steagul americii. Poate o greseala de tipar...RROM...
  • SUNTETI NISTE IDIOTI DACA CREDETI CA ATI FACUT UN LUCRU BUN. REVENITI LA VECHIUL AMBALAJ, CA ALTFEL O SA FAC ANTIRECLAMA IN TOATE MAGAZINELE UNDE O SA-L VAD PE RAFT SI O SA LE SPUN TUTUROR CARE VOR SA-L CUMPERE CA NU MAI E LA FEL DE BUN, CA DAIA ATI SCHIMBAT AMBALAJUL - FIINDCA ATI SCHIMBAT RETETA
  • as propune sa infiintati o rubrica permanenta despre spoturile TV. de exemplu, unul este tare neinspirat si face reclama la o masina. un tip cu masina rosie o duce acasa pe tipa de la petrecere; nu conta ca fata locuia la marginea orasului, ea il invita "sa urce sus" iar el raspunde tulburat/ incurcat: "stii, mie imi place sa conduc". din reclama asta stupida, mie tipul mi-a lasat impresia ca e homosexual(avea si o fata predestinata) si, de fiecare data, cind vad masina cu marca aia ma gindesc ca e masina minoritatii asteia sexuale...
  • e un spot ieftin si prost. nu stiu cit de mare impact va avea, asta ptr ca nu cred ca daca schimbi ambalajul si bagi (zeci de) mii de euro in publicitate vei schimba perceptia publicului despre produs. si apropo, de unde atitia bani bagati in promovarea produsului? va fi recuperata investitia, asta ptr ca produsul este ieftin are un gust discutabil si nu i-am vazut pe romani omorandu-se sa cumpere produsul...
  • Eu aș fi pus ROM pe steagul Franței. Așa, ca să fie haiul mai mare. Dar poate că urmează...
  • Vorbim totusi de o firma care face parte din granzii publicitatii. Sa ne asteptam ca ceea ce pare evident sa nu fie neaparat real. Oricum, interesanta campania - merita urmarita.
  • Spagarii de la Decat o revista nu puteau sa nu speculeze momentul
  • "Nu știam însă că vechiul ROM are atât de mulți fani, atât de pasionali"...astia chiar ne cred prosti ? Raspuns: DA . Fiindca daca ai 2 neuroni te prinzi ca asta a fost tot scopul pentru care au facut un spot cu tipicul "rich american lawyer that everybody hates" care ii face pe oameni (in cazul asta poporul roman) sa se simta inferiori. Urmand inevitabil pastrarea ambalajului vechi si un sentiment fals,stupid de implinire cum ca, uite, i-am facut pe americani.

    Ideea e buna, multa publicitate...dar sa declari ca "oau, cati fani are ciocolata ROM, nu ne asteptam" pur si simplu insulta inteligenta.
  • Părerea mea e că asistăm la o țeapă virală, genial de low cost, menită numai să stârnească controverse, proteste, petiții etc. Fac pariu că ambalajul va fi tot cel clasic.

Trimite un comentariu

sus