Skip to main content

Discovery şi National Geographic, mai "tari în brand" decât Pro TV şi Antena 1

 

Discovery Channel şi National Geographic au obţinut scoruri bune în clasamentul Superbrands, la categoria media. Cele două canale de documentare au fost menţionate de români înaintea canalelor de mare audienţă, precum Pro TV şi Antena 1.

Publicitate

Primul loc este ocupat de Discovery Channel (56% dintre menţionări),  urmat de National Geographic (55%), HBO (45%), Pro TV (43%) şi Antena 1 (27%).

Detalii despre clasamentul Superbrands, în continuare:

Pentru prima dată clasamentul Superbrands este condus de un brand românesc. Borsec se află pe primul loc în cadrul Consumer Superbrands 2011-2012, un studiu realizat de Superbrands Romania în colaborare cu Nielsen. Studiul relevă preferinţele românilor în materie de branduri.

Clasamentul este completat de Adidas, Mercedes-Benz, Dr.Oetker, IKEA, Coca-Cola, Nike, BMW, Jack Daniel's şi Orbit.

Un sfert din cele 300 de branduri care au primit distincţia de superbranduri sunt branduri româneşti.

Câteva dintre acestea s-au menţinut mai mulţi ani la rând în topul Superbrands: Arctic, BCR, Borsec, Dorna, Mobexpert, Petrom, Poiana, PRO TV, Rompetrol, Sensiblu, sau Ursus.

Alte mărci româneşti considerate superbranduri sunt Intercontinental, eMag, Caroli, Cris-Tim şi Diverta.

Cum a fost realizată cercetarea?

Iniţial s-a pornit de la 2.000 de branduri, care au fost supuse mai multor etape de selecţie. Primele etape de analiză a brandurilor au fost parcurse de experţii în comunicare, management şi marketing. În urma acestora au rămas 740 de branduri care au fost supuse votului a peste 1.500 de consumatori români din toată ţara.

Criteriile luate în considerare în procesul de selecţie au fost: calitate, încredere şi diferentiere pe piaţă.

Studiul a fost finalizat în luna septembrie a acestui an.

Top 5 Superbrands menţionate de consumatori în diferite categorii

  • La categoria “Media – Canale TV”, interesant este de observat că românii au ales alte canale decât cele care înregistrează cele mai mari audienţe. Primul loc este ocupat de Discovery Channel (56%),  urmat de National Geographic (55%), HBO (45%), Pro TV (43%) şi Antena 1 (27%).
  • Băuturi carbogazoase: Coca Cola (67%), Pepsi (57%), Santal (34%), Nestea (34%), Red Bull (32%).
  • Bere: Heineken (47%), Stella Artois (44%), Tuborg (43%), Carlsberg (38%), Beck’s (32%)
  • Lapte şi produse lactate: Danone (44%), Hochland (38%), LaDorna (34%), Napolact (32%), Zuzu (29%)
  • Retail – FMCG: Carrefour (60%), Kaufland (56%), Real (41%), Metro (39%), Cora (23%)
  • Retail – Produse electrocsnice & electronice: eMAG (44%), Domo (41%), Altex (41%), Media Galaxy (34%), Germanos (30%)

Alte concluzii desprinse din studiul realizat pentru Programul Consumer Superbrands

  • Cele mai bine reprezentate categorii economice din lista celor 300 de branduri validate ca Superbrands în România sunt cele din segmentul bunurilor de larg consum (FMCG): produse electrocasnice, dulciuri şi ciocolată, băuturi nealcoolice, bere şi produse lactate.
  • Urmează produsele de îngrijire personală şi produsele din segmentul construcţiilor.
  • La polul opus, există o serie de categorii care nu au reuşit să se impună în faţa consumatorului roman, cum ar fi companiile de turism, serviciile de curierat şi retail-ul de cărţi, acestea fiind slab reprezentate în lista brandurilor cu statut de Superbrand.
  • Peste 80% dintre consumatori consideră că principalele atribute ale unui Superbrand în România sunt: calitatea foarte bună a produselor sau serviciilor, respectul faţă de clienţi, raport calitate – preţ, încredere şi reputaţie.
  •  În timp ce doar 43% dintre consumatori consideră că implicarea socială sau simţul umorului folosit în campaniile de promovare reprezintă atribute importante ale unui superbrand.

Despre Superbrands România:

Organizaţia Superbrands a intrat în România în anul 2005, prin agenţia de comunicare strategică şi relaţii publice BDR Associates.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • *un post super bun,e si Digi film!Imi plac filmele de acolo.Chiar salveaza seara de sambata si duminica,cand nu ai ce vedea pe alte posturi!
  • clasamentul de media,arata ca ratingurile sunt aiurea,din moment ce Discovery si Nat Geo,sunt in fata Protv si A1,nu?
  • E firesc sa fie asa. Audientele nu sunt adevarate. Sunt date de o mana de oameni(la nivel national)...de obicei oameni saraci care accepta cativa lei pentru a tine in casa un people metru. Cand te duci la WC trebuie sa apesi un buton de la o telecomanda, cand te intorci trebuie sa faci la fel. :)
    Cine face asa ceva? Nimeni. Deci asa zisele audiente sunt false.

    E firesc sa ma uit la documentare decat la excrementele care sunt date la Protv , Antena 1, etc. Ce sa fac? sa ma uit la Happilica ?:)) Cat de retardat sa fii?

    Ce filme dau Protv si Antena 1? Filme care au fost la cineva acum cativa ani si pe care HBO deja le-a difuzat...Deci la ce sa te uiti? Se mai uita lumea o stire si la vreo idiotenie de Romanii au Talent dar cam atat.

    Eu ma mir cum firmele care baga bani in publicitate accepta asa asta.

Trimite un comentariu

sus