Skip to main content

Grădina veselă a Carpaţilor: “Psst … hai să-ţi spun un secret”. Indicaţiile preţioase din licitaţia pentru brandul turistic

 

Psst… hai să-ţi spun un secret!”. România este “La răscrucea dintre moştenirea latină şi cea bizantină”, o ţară "Cât se poate de verde" (sigur verde?). Cu astfel de texte directe sau cu altele mai subtile (“Turiştii merg la Mediterană, călătorii în România”) vrea Ministerul Turismului să-i convingă pe turişti să ia cu asalt România, o ţară cu o “natură nealterată şi aproape (sic!) nevizitată".

Publicitate

Dacă nu ar apărea într-un caiet de sarcini, afirmaţiile aparent ironice ar concura cu succes cu Divertis.

Printre detalii tehnice cu bugete, public ţintă şi altele, în caietul de sarcini pentru ultima campanie de brand turistic (la care sunt deja trei concurenţi) apar o serie de indicaţii despre ce texte trebuie să conţină viitoarele reclame.

Paginademedia.ro vă prezintă câteva din indicaţiile ministerului:

Licitaţia îşi doreşte o campanie pentru promovarea turismului, iar indicaţiile respectă celebrul manual de brand cu frunza.

Ce vrea ministerul:

Cum să fie textul campaniei?

"Conţinutul verbal este definit de expresiile scurte, situate deasupra (sau în apropierea) textului mai lung, descriptive, care va apărea în campanie."

"Patru metode diferite de formulare a elementelor:

1. Accentuează atributele:

“Cât se poate de verde”
“La răscrucea dintre moştenirea latină şi cea bizantină”

2. Accentuează beneficiile:

“Psst… hai să-ţi spun un secret”
“Conectat la natură – reconectează-te cu tine însuţi”

3. Identifică grupurile ţintă:

“Te consideri un explorator şi nu ai fost încă în România?”
“Turiştii merg la Mediterană, călătorii în România”

4. Provoacă:

“Globali …ce? Autenticitate românească vie”
“Şi credeai că cunoşti Europa”

După indicaţiile legate de texte, urmează o serie de “cuvinte care ne plac” (fără a se detalia cui îi sunt pe plac aceste cuvinte):

“Experienţă, împărtăşire, amintire, povestiri, sinceritate, legătura, responsabil, imaginaţie, bunătate, durabil, sigur, sănătos, natural, autentic, original, pur, spiritual, timp, răsuflare, inimă, explorează, tradiţie, valori, profund, Europa, simplu, plăcere, verde, cer, proaspătă.”

Cum să fie muzica:

“Muzica folosită trebuie să fie în acord cu principalele atribute şi elemente de diferenţiere ale brand-ului (autenticitate, natura, cultura): a se evita muzica din curentul principal European.”

“Recomandarea este în linie cu elementele menţionate anterior: să aibă o sonoritate românească (fără a se uita ca audienţa-ţintă trebuie să fie atrasă de ea), probabil folosind instrumente muzicale locale şi/sau tradiţionale, cu o abordare a secolului 21.”

“Pot fi integrate chiar şi sunete ale naturii. De asemenea, genul de muzică trebuie să fie adaptat în funcţie de produsul/ videoclipul / imaginea prezentată. De ex. .“Acţiune şi Aventură” poate avea un fundal muzical ceva mai “sălbatic” decât “Viaţa sălbatică şi parcuri naturale” care este bine să folosească muzica mai liniştită.”

“Recomandarea noastră este implicarea compozitorilor locali pentru crearea unor teme specifice pentru spoturile importante, folosind instrumente tipice fără a se limita la tradiţii”

Recomandări la capitolul imagine:

“Colorarea artificială, digitalizată trebuie abandonată în favoarea folosirii culorilor naturale, autentice asa cum pot fi găsite în România.”

“În ceea ce priveşte imaginile cu vizitatori, cele care includ persoane cu aspect de model sau nerealiste din alte puncte de vedere, trebuie înlocuite cu imagini ale “oamenilor adevăraţi“, cu care vizitatorul se poate identifica. De asemenea, trebuie ilustrat “călătorul cu discernământ” descoperind aspecte ascunse ale României şi trăind experienţe unice de călătorie.

Ce trebuie să reţină “turistul cu discernământ”. De ce trebuie să aibă discernământ turistul din România

Cei care aleg România ar trebui să fie “turiştii cu discernământ”. Cum defineşte caietul de sarcini publicul ţintă al campaniei?

“Grupul de turişti cu potenţial principal pentru România este dispus să facă eforturi suplimentare pentru a ajunge în locuri neatinse: natură impresionantă şi cultură şi viaţă autentice. Iar aceste persoane ştiu şi cum să găsească aceste locuri şi să se distanţeze de mase.”

Pentru ei, “turiştii cu discernământ” (un concept bine definit la nivel global printre specialiştii din sectorul turistic), aflaţi în căutare de destinaţii unice sau noi cu natură nealterată şi cultură autentică, România oferă itinerarii de explorare şi destinaţii potrivite pentru trăirea unor experienţe de călătorie extraordinare bazate pe o reală autenticitate, un cadru natural neatins şi peisaje minunate."

Ce trebuie să reţină ei?

Că România este “o adevarată gradină a Carpaţilor, care combină următoarele trei elemente cheie de diferenţiere, care trebuie puse în valoare":

  • natură nealterată şi aproape nevizitată
  • viaţa autentică rurală
  • fundament cultural unic în lume

Licitaţia a făcut primii paşi zilele trecute. Citeşte cine s-a înscris, AICI.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Asta cu locuri neatinse e tare. Neatinse pana si de canalizare si W.C-uri.
  • dadisorin -eu cred ca sunt pusi acolo doar pentru ca au culoarea politica dorita si acceptata!sau pentru ca au pile. despre cu ce se mananca chestia in care se prefac ca se pricep?ehe...e ca cu terenurile de fotbal in panta construite la tara.uite un obiectiv turistic de-al udrei:ceva fara precedent in lumea mare,terenuri de fotbal in panta!iti dai sema cand ataci poarta din deal? dar iti scoti parleala cand se schimba si zbori la vale.asta daca nu cumva, mingea e mai iute la coborare decat o poti fugari tu! daca vrei un decupaj pe acest tronson de reclama turistica sa-mi spui ca ma conformez si ti-l fac!
  • Trebuie aflat cine scrie aberatiile astea de brief-uri. Trebuie sa-i adune cineva pe toti si sa-i dea afara. Fara compensatii. Sau cu asigurarea unui curs de clasa a 10a.Impostori si absolut pafaristi,in ceea ce priveste elementara comunicare.Am impresia ca astia sunt specialistii oor in comunicare, niste pilosi pusi acolo de mama,tata,unchiul,etc...Asta ar trebui sa se afle: cine a facut brieful!
  • Eeei, sosele vrem cu totii cred dar nu e subiectul in discutie. Soselele trebuie cerute de la Ministerul Transporturilor nu de la cel al turismului. Discutia era despre cum poate fi promovata Romania acum, inainte de soselele alea minune despre care discutam de 20 de ani. Deci, cum ai promova tu Romania asta de azi, nu aia care o sa fie nu se stie cand sau aia care ar fi putut sa fie daca nu era locuita de romani?
  • mihai, in primul rand SOSELE!avionul te lasa la aeroport si gata! ce faci, petreci 6-8 ore pana la munte?cam tot atat cat iti ia sa ajungi de pe un continent pe altul?cu cat mai multe drumuri asfaltate, cu cat mai multa canalizare, crezi ca exista cineva IN LUMEA ASTA care sa-si doreasca sa traga pe nari mirosul unei haznale de la tara?cu atat mai bine pentru un viitor turism ce discernamant.una este sa te bucuri intr-un mod impecabil organizat de "viata la tara" si cu totul altceva sa calci in rahati de om!si NEAPARAT in zonele ale de turism ELECTRIFICARE FRATE! occidentalul se joaca de-a o cina romantica la lumina felinarului neaos sau a lumanarilor, dar vrea apa calda inainte de culcare,vrea aer conditionat si lumina la veioza,ca de aia da bani!sa-i fie bine in concediu!CONFORTABIL!si sa nu-l ciupeasca tantarii ca sunt transmitatori de boli care mai de care si la ei acolo la occident li s-a facut instructajul.locurile trebuie sa PARA salbatice dar securitatea turistului sa fie garantata!pt ca vin in europa, ca daca vor safari se duc in africa.dar si acolo stau in masini de masini si sunt adusi inapoi in hoteluri de maxim lux!draga de romania a avut si inca mai are tot ce-i trebuie ca geografie sa devina un rai(dpdv peisaje elvetia nu e mai bogata e doar mai ingrijita si mai curata)dar cine o lasa? cei care vor sa faca treaba in turism dar nu sunt in cardasie cu nomenclatura politica a zonei s=au trezit cu cabanele arse! sper ca nu va veti mira!.iar cei incardasiti sunt pusi doar pe furat. ofera ciuciu si vor mii de euroi.DE ACEEA TURISMUL A SUCOMBAT IN ULTIMII 20 DE ANI!cand politicul nu se va mai baga in tot si toate tara mea isi va reveni spectaculos.recapitulare:sosele, drumuri asfaltate, electrificare si canalizare. A, si IGIENA!in rest avem tot ce ne trebuie.
  • Da, poti sa te trezesti fara portofel prin satele romanesti dar e mult mai probabil sa patesti asta in Bucuresti, Constanta, Mamaia si alte locuri "turistice". Pana la urma asta e tara care trebuie promovata, cu plusurile si minusurile ei. Pana la urma nu inteleg cum vezi tu promovarea turismului in Romania asa cum e ea acum. Cum ai aduce tu turisti aici, ce le-ai propune? Asta inainte ca Romania sa devina Elvetia, ca atunci ar fi simplu sa faci promovare.
  • iete, ca esti votat negativ,restul s-au distrat!a vedea lipsurile este o calitate,pentru ca numai asa poti schimba lucrurile in bine. daca te minti singur adormi si somnul ratiunii naste monstri!e o gravura de goya!te pomenesti ca si goya avea un mesaj subversiv in gravura aia?sa se ia si el de mana cu aia de la antena3?
  • chiar trebuie sa fii curajos pe potecile si ulitele satelor(ale unor sate) ca te trezesti usurat de bagaje, portofele si daca ai ghinion: si de viata!halal cat de bine s-a dezvoltat turismul romanesc in ultimii ani!.poate pe hartie, la radio si tv, ca pe vremea lui ceasca recoltatul graului!cine stie,cunoaste!vreau sa vad 500 de turisti de astia, sa vorbesc eu cu ei nu sa mi se spuna baliverne.500 este o cifra total nesemnificativa pentru notiunea de turism de orice fel ar fi el! poate pe marte sa reprezinte o cifra!in ultimii 7 s-au cheltuit miliarde de euro(de fapt s-au furat)pentru un turism care nu exista. ca sa putem vorbi despre turism in romania,aducator de bani si de locuri de munca,turistii ar trebui sa fie cu milioanele!asa ca ...
  • aidan,tu mananci fiere,pentru ca nu am vazut din partea ta,decat mesaje provocatoare si pline de mesaj negativ.Ia-te de mana cu cei de la A3 si lasa-ne!!!!
  • Eu nu sunt vreun specialist in problema asta dar din cate stiu Romania a reusit in ultimii ani sa atraga o categorie mai neobisnuita de turisti de aventura care apreciaza locurile neumblate si neasfaltate. Daca as avea de promovat Romania si eu as evita sa atac segmentul de turism de mase (genul prosoapelor inghesuite pe plaja necuratata de la Mamaia), mai ales ca nu avem drumuri si nici cine stie ce minuni de orase ce ar putea fi considerate atragatoare. Singurul mod in care ar putea fi atractiva Romania este pentru cei care apreciaza potecile si satele in locul autostrazilor si cazinourilor.
    Din punctul asta de vedere, proiectul mi se pare foarte bun si curajos. Dar, repet, nu sunt nicidecum un specialist. E doar o parere de turist.
  • Puteau sa recomande direct: "Veniti la loc cu verdeaţă, unde nu e nici intristare, nici suspin". Parca se si potriveste un pic, nu-i asa?
  • minunatie de cerere!MINUNATIE!cam tot atat de inteligenta ca cv-urile alea puse copy-paste in rubrica dumneavoastra de joburi.eram obosit si sastisit.NU MAI SUNT!iubesc blogul site-ul (ca nu m-am prins exact ce e)lui petrisor obae!mi-a revenit cheful de viata!uraaa!
    coroane de copaci verzi panoramare pe un veceu de la tara. sunetambiental: ciripit de pasari sibazait de muste.
    -psst!hai,sa-ti spun un secret!
    -?ochi beliti
    -romania este in totalitate verde!
    -adica? ochi si mai beliti, exoftalmici!
    -verde-verde!
    - aha,legionara???
    -???!!!nu,nu, la rascrucea dintre mostenirea latina si cea bizantina!
    -adica?nehotarata?
    - nehotarata?,da, dar cat se poate de verde!
    -si iarna?
    -iarna nu!
    -ok, am terminat! zice turistul cu discernamant.dialogul se petrece intr-un veceu neaos in curtea unui taran neaos din muntii romaniei, prin luminator se vad ochii turistului care, cu discernamant, isi rezolva necesitatile in timp ce converseaza cu calauza care-i tine rucsacul, termosul, si sulul de hartie igienica.cat timp dialogheaza sunetul de fond ramane doar un BAZAIT DE MUSTE. bineinteles ca mustele vor fi verzi, da,din acelea!pleaca amandoi pierzndu-se in zarea verde-verde si bazaiti de muste.generic final suprapus peste imaginea celor doi pierzandu-se in zare:natura nealterara si aproape nevizitata!in cadru indepartat turistul are un derapaj discret apoi isi analizeaza(in silueta) talpa bocancului de turist cu discernamant.isi continua calatoria
  • Noi vorbim despre gradina carpatica dar uitam sa mentionam fauna care o populeaza: http://explorethecarpathiangarden.tumblr.com/

Trimite un comentariu

sus