Skip to main content

Reclamele la Aqua Carpatica vor fi schimbate

 

Publicitate

ACTUALIZARE: Aqua Carpatica a remis paginademedia.ro un punct de vedere cu privire la decizia CNA. Poziţia companiei, în continuare.

Spotul la Aqua Carpatica plată va fi schimbat şi redifuzat pe posturile TV, potrivit unuei decizii luate astăzi de CNA.

Consiliul a convenit cu Jean Valvis, patronul Aqua Carpatica, ca spotul la apa plată să fie schimbat astfel încât să se menţioneze că este vorba de copiii mici.

Şi spotul la Aqua Carpatica carbogazoasă va putea fi difuzat în continuare dacă se va preciza că Aqua Carpatica este cea mai pură apă din lume "potrivit unui anumit laborator".

Potrivit deciziei oficiale, CNA a votat o decizie de intrare în legalitate a acestei reclame.

Reclama AquaCarpatica

Afirm în mod categoric că nicio declaraţie a grupului nu a fost înşelătoare şi repet că ce am afirmat în media şi în faţa Consiliului din România este absolut adevărat. Punctul foarte delicat şi vă invit să ne acceptaţi propunerea, că este vorba de pere şi mere”, a spus Jean Valvis.

Vă solicit să analizăm aceste spoturi separat pentru că argumentaţia de la apa plată nu e aceeaşi cu argumentaţia de la apa carbogazoasă”, a completat Jean Valvis.

Pentru următoarea lună nu avem un buget media pentru apa minerală carbogazoasă. La apa minerală plată o să spună în spot că este recomandată pentru copii mici.

Aqua Carpatica pentru copii

Reprezentanţii APEMIN:

“Nu există niciun studiu care să spună că e apa minerală cu cel mai scăzut nivel de nitraţi. Nu există niciun studiu asupra tuturor apelor din România.”

Jean Valvis, patronul Aqua Carpatica:

“Atunci când cineva o să vină cu nişte analize de la un laborator acreditat care arată că o apă este mai pură decât Aqua Carpatica vă rog să mă chemaţi aici. Şi atunci voi opri aceste spoturi.”

Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA:

„Orice spot publicitar de tipul acesta, generalizat, ar trebui modificat în funcţie de aceste analize.”

Christian Mititelu:

„Trebuie să înţelegeţi că nu este rezonabil să spuneţi că este apa cea mai cea din lume. „

Cristina Trepcea, membru CNA:

"Din punctul meu de vedere reclama la apa minerală carbogazoasă conţine o sugestie păguboasă, este panicoasă, induce panică, din punt meu de vedere ar trebui schimbat spotul."

Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA:

"Eu cred că singurul spot care este în regulă este cel care se referă la apa plată, cu "cea mai mică concentraţie de nitraţi".

"Şi eu sunt de acord că nu este în regulă să se spună că unele ape conţin îngrăşăminte chimice."

La scurt timp după ce Consiliul Naţional al Audiovizualului a hotărât schimbarea spoturilor Aqua Carpatica, compania deţinută de Jean Valvis a remis paginademedia.ro un punct de vedere. Redăm, în continuare, această poziţie.

AQUA Carpatica, cea mai pura apa minerala carbogazoasa din lume, validata din nou de CNA

In ciuda eforturilor concurentei de a construi o campanie agresiva de dezinformare si de obstructionare in transmitere a mesajelor sale, AQUA Carpatica a demonstrat inca o data in fata Consiliului National al Audiovizualului, in sedinta de marti, 08.05.2012, veridicitatea afirmatiilor sustinute in spoturile sale, prin argumente solide si documentate.
Atat la spotul pentru apa minerala carbogazoasa cat si la cel pentru apa minerala plata, modificarile solicitate de CNA au fost doar de nuanta, nealterand in vreun fel mesajul original.

Membrii CNA au cazut de acord ca decizia din decembrie 2010 referitoare la spotul de apa minerala carbogazoasa AQUA Carpatica prin care afirmam ca este “cea mai pura apa minerala carbogazoasa din lume” se sustine, dar pentru o mai mare acuratete, consumatorul trebuie informat asupra sursei care probeaza aceasta afirmatie.

Una din sursele AQUA Carpatica de documentare a afirmatiilor este o cercetare stiintifica al organismului consultative al Comisiei Uniunii Europenevizand peste 2000 de ape minerale din intreaga lume.

Argumentele aduse in discutie de competitorii nostri pe piata, Societatea Nationala a Apelor Minerale (SNAM) si Patronatul Apelor Minerale APEMIN nu au fost suficient de solide pentru a se tine cont de ele. Este evident faptul ca SNAM nu este un organism independent, neutru si echidistant al statului, ci un competitor direct al AQUA Carpatica, care apara in mod vadit interesele concurentei.

In cazul spotului de apa minerala plata AQUA Carpatica, am acceptat sugestia de a face o mica precizare in spot, in spiritul recomandarilor CNA pentru a nu mai exista interpretari. Astfel, am acceptat sa precizam ca este vorba de “copii mici” in loc de “copii”, desi intreaga constructie vizuala si conceptuala are in prim plan copii de varsta mica.

In continuare consideram campania noastra ca fiind de interes national, o campanie de informare a consumatorului, care suntem convinsi ca va schimba optica operatorilor din industria apelor minerala in beneficiul tuturor.

Suntem sustinuti de 53300 de oameni in demersul nostru catre transparenta legislativa si afisare obligatory a nitratilor pe etichetele tuturor apelor minerale din Romania.

Consideram ca demersul nostru spre transparenta prin campania de strangere de semnaturi pentru schimbarea cadrului legislativ www.legea-apei.ro, este perceput ca un pericol pentru toti cei care au ceva de ascuns.

CNA, validand afirmatia ca AQUA Carpatica plata (necarbogazoasa) are “cel mai scazut continut de nitrati din Romania (0,8 mg/l)”, ne permite sa garantam in continuare in public consumatorilor nostri puritatea apelor noastre si ne pastram libertatea constitutionala de a comunica acest lucru.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus